• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard: Daihatsu Cuore roze naar rood

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
44
Ik ga er geen lang verhaal van maken deze keer, ik lig namelijk met een buikgriep op de bank en dit topic schrijf ik tussen de wc bezoekjes door, mijn excuses als het verhaal af en toe niet klopt. Afgelopen vrijdag op lokatie geweest bij de dochter van een collega van mij om haar roze Cuore onder handen te nemen. Eerst begonnen met wassen en kleien en daarna de inspectie

IMG_3216_1.webp

IMG_3222.webp

Toch wel wat kleurverschil tussen de achterklep en het achterpaneel
IMG_3221.webp

Ook de stootlijsten waren netjes mee in de wax gezet
IMG_3223.webp

Hierna begonnen met de auto af te plakken en de shampooreller erbij gehaald. Ondanks het verrassende goede weer de auto toch maar in de garage gezet omdat ik best wel op de tocht stond en er af toe een buitje viel.

IMG_3229.webp

Nog wat extra racingstripes aangebracht
IMG_3230_1.webp

De swirls
IMG_3228.webp

IMG_3220.webp

Eerst een testspotje gemaakt op het dak. Begonnen met Wit en Mezzo maar dit bleek toch iets te licht, toen maar gelijk overgestapt op het grovere werk en de rotary gepakt met Oranje en Inizio Forza. Dit bracht zeker resultaat. Mijn pad was veranderd in een rode en zelfs mijn doeken werden roze. De lak begon in ieder geval weer mooi diep rood te worden. Hierna nabewerkt met de DAP500 en Wit met Mezzo en daarna lichtgroen met finale en afgetopt met Black Hole op zwart. Als wax was de keuze gevallen op de Smartwax Concourso met dit als resultaat

IMG_3231.webp

IMG_3232.webp

IMG_3237.webp

IMG_3240.webp

IMG_3239_1.webp

IMG_3233_1.webp

IMG_3238.webp

Afgelopen woensdag ook nog een bestelling beinnen gehad namelijk een set 4 inch spotrepair pads en een 3,5 inch flexible backingplate voor de DAP. Ik was het zat om elke keer de voorbumpers en achterbumpers en wat moeilijk bereibare plekken met de hand te doen. Dit werkte echt geweldig omdat ik toch met de voorbumper bezig was maar even gekeken om de koplamp gelijk mee te pakken met Mezzo op wit.

IMG_3241.webp

Bedankt voor het lezen en ik ga nu weer lekker om de bank een dutje doen.

Ziet er top uit!

En hoe heb je eigenlijk die wax van de stootstrips gehaald? Dat is altijd zo'n bitch bij mij...

De wax ging niet helemaal uit de trims. 2x keer gereinigd met APC 1:4 en daarna behandeld met Meg's All Season Dressing

@rimave: de bumpers zijn onderdeel van een sportpakket. Ze zijn schijnbaar erg zeldzaam

Hoi Maickel,

Bedankt voor het compliment. De team-up moet wel een leuk projektje worden. Binnenkort heb ik er misschien eentje als je zin en tijd hebt. Anders neem ik wel contact met je op tegen die tijd.

Gr Johan

Hoi Johan!

Thanks voor het posten hier.
Leuk om te lezen en te bekijken.
Daarnaast is het iedere dag opnieuw een genot om die blinkend rode Cuore hier voor de deur te zien staan.
Nogmaals dank en ik zal zeker mijn poetshobby verder uitbouwen...
Een roze auto gaat hier niet meer voorkomen!

Groetjes,

Maaike

rimave zei:
Wow, mooie Cuore. Zo kende ik ze nog niet. Gelijk ff ge-googled op die naam op de bumper/ :)

Dit is een Daihatsu Cuore Avanzato type L701.
De oudere types, de L501, werden wel vaker opgebouwd met deze bumperset.
Echter voor de L701 is het pakket aan de prijzige kant.
Ze rijden wel rond met de bumpers en alles wat er bij hoort, motorkap scoop en speciale spoiler, maar dan nagenoeg alleen in het blauw en zilver.
De Cuores met het complete pakket als voor en achterbumper zijn relatief zeldzaam.
Ik heb mijn Cuore standaard gekocht, dit pakket heb ik er later op laten zetten door mijn dealer.
Heb bewust niet gekozen voor de nieuwe motorkap en avanzato spoiler omdat ik die over de top vind.
Ik houd wel van de rondingen van deze spoiler.

Er zijn wat meer Cuores van dit type met de voorbumper, maar dan missen ze weer de achterbumper en vaak genoeg zie je ook dat ze wel de voor en achterbumper hebben, maar dan zonder mistlampen en reflectoren.

Kortom; dit is echt een liefhebbers koekblikje en ik ben er dan ook heel zuinig op.

Zo was ie eerst, stalen velgen, geen sierstukje, geen spoiler, helemaal niks:
cuorestandaard.webp

Toen werd het dit met zwart/gepolijste velgen (welke ondertussen al lang weer weg zijn), spoilertje:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hierna volgde het dashboardsetje omdat ik van het vuilniszakkengrijs afwilde in het interieur:
xapekp.webp

Voor en achterkant van de auto met standaard bumpers (en zelfs zwarte wieldoppen van Michelin nog op deze foto's):
j7cdgg.webp

4t3aeh.webp

Hierna zijn de Avanzato bumpers besteld, gespoten en gemonteerd.
Vervolgens gaan zoeken naar echt goed bijpassende velgen en nu ben ik volop bezig met de oriëntatie binnen de poetswereld.
Ondertussen hard sparen voor een nieuwe auto binnen nu en een paar jaar.

Hoi Johan,

leuk projectje. niet te groot maar altijd een groots resultaat!!!

gaat het al weer wat beter??
ik praat je binnenkort wel even bij...en als je het nieuws gevolgd heb dan heb je waarschijnlijk al gehoord dat het niet lekker gaat in de sigaretten industrie.