• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer een gevalletje "ge-keyd"

muis-vw-gti

Detailing addict
30 jan 2013
27
60
36
Beste mede hobbyisten;-)

Mijn neef kwam laats met zijn auto naar mij toe met een probleem. Misschien wel de ergste nachtmerrie van iedereen op dit forum...
Ze hebben even zijn Chrysler 300C van voor tot achter ge-keyd. "Dit kan je wel even weg poetsen toch?" vroeg hij. Heb hem even uitgelegt dat dit makkelijker gezegt is als gedaan.

Nu heb ik wel wat ervaring met wetsanden (alleen niet machinaal) alleen op auto`s met een donkere lak.
Ik heb ook gelezen hier op het forum dat op een lichtere kleur, het een stuk moeilijker is om een mooi resultaat te krijgen.
Hij zit eraan te denken om de auto binnekort te gaan verkopen, maar wil wel graag die kras weg hebben voor de verkoop.
Ook is hij naar een schade herstel bedrijf gegaan en hebben de schade getaxeerd op 1700 Euro!!

Ik zie graag jullie mening hierover of het mogelijk is een mooi resultaat te krijgen.

Foto-PS4PTF8Q-D.webp

Achter scherm

Foto-EO6BUG6U-D.webp

Zij-portier + klein stukje voorscherm

Foto-ZENM6NWJ-D.webp

Voorscherm
 
Erg vervelend!!! Heb het zelf ook eens meegemaakt. 4 platen spuiten, 1600 euro. Ik heb helaas geen wetsand ervaring, dus daar kan ik je niet over adviseren. Als ik het zo zie lijkt het me wel een gevalletje "minder zichtbaar" Heb je al gekeken wat je wegkrijgt met de dap/pro?
 
Idd erg vervelend! Jammer dat er mensen zijn op deze wereld die tot zulke dingen instaat zijn.

Ik heb het met de dap en de pro nog niet geprobeert.
Als je met je nagel erover heen gaat, voel je dat de lak echt open gekrast is.
Op de foto misschien moeilijk te zien, maar op de meeste plekken is de lak tot de grond laag weg.
 
Jammer maar helaas.............wie doet er nu zo iets ! ]-0

Mocht je dan toch gaan sanden dan zou ik de ergste krassen eerst opvullen met een lakstift om na uitharden ( en meerdere laagjes ? ) voorzichtig te sanden en polijsten.

Weg zal het niet gaan , eerder veel minder zichtbaar en de auto kan niet gaan roesten .....

Na alle heisa over het al dan niet gebruik van een dashcam ( M3 ff geleden in BE ) zou je voor minder al zo'n ding aanschaffen.

De toekomst is volgens mij iets van een 360°-camera die continue beelden doorstuurt naar een pc om in-geval-van enig bewijs te hebben van zo'n streken .

Laat in elk geval je vorderingen zien :ja
 
grandscenicman;350723 zei:
De toekomst is volgens mij iets van een 360°-camera die continue beelden doorstuurt naar een pc om in-geval-van enig bewijs te hebben van zo'n streken .

Heb ook zo'n geval gehad over 't laatst. Gans mijne linkerflank gekeyed. Zodra iemand weet heeft van zo'n camera, let me know :o)
 
Ik zou eerst even de kras normaal polijsten, daarna pas beginnen met wetsanden/opvullen, niet elke kras hoeft namelijk opgevuld te worden;)
 
Ik zou net het tegenovergestelde doen :

de krassen waarvan je bijna zeker weet dat ze moeten opgevuld worden die vul je op en de andere ( twijfelgevallen ) ........ook . Als je met beleid gaat sanden en daarna polijsten zal je vanzelf wel merken wanneer het zin heeft om op te vullen of niet .
De krassen die niet door de toplaag zijn zullen automatisch hun verf verliezen omdat er niet genoeg "diepte" was en dan zal je merken tijdens het polijsten dat de verf ....verdwijnt.

Heb zelf ook eens tamelijk diepe krassen opgevuld met een lakstiftje en na sanden en polijsten zag je niks meer van de lakstiftverf ....ik kon dus evengoed niet opvullen .

Als je dan toch moet bijverven zou ik gelijk de twijfelgevallen mee doen , zo kan je tenminste in 1 keer verder met alle stappen : opvullen , sanden , polijsten , glaze , wax...
( niet vergeten om van tevoren het paneel te wassen + kleien ) ;)

Bij de ondiepere krassen is het vaak al genoeg om enkel te polijsten zodat de "kras" wordt gepolijst en dan is de kras mogelijk nog niet weg maar je ziet ze amper meer. ( tenzij je gaat zoeken )
 
Ik was ook juist niet van plan om gelijk te gaan polijsten. Het is zo al duidelijk genoeg dat bijna alles niet weg te polijsten is en des te meer dikte ik heb.

Ik ben alleen erg benieuwd of de kleur van de lakstift een beetje overeen gaat komen met de echte kleur. Ook omdat je geen blanke lak gebrukt.
De lak is besteld bij de auto spuiter. Als het binnen is gaan we maar gewoon een stukje proberen. ;-)
Btw thnx voor de tips grandscenicman:-)^