• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer terug - Jeremy met een F31 LCI 335d Individual

straight-sixes

Detailing chief
28 aug 2017
36
75
NL/DE
Hi iedereen!

Een paar jaar geleden heb ik mij geregistreerd hier met een E90 330i en een E46 330ci cabrio. Inmiddels weer wat auto's verder, maar wel altijd uit de BMW selectie; een E90 330d LCI, een F36 420i LCI Gran Coupe, een F21 M140i en inmiddels trotste eigenaar van een heerlijke F31 335d LCI Individual. Wegens een verandering van woon/werk verkeer (we werken beiden in DE, hebben nog mijn huis in NL) was ik genoodzaakt om de M140i de deur uit te doen. Niet alleen vanwege de kosten maar ook het comfort op de Autobahn liet toch wat te wensen over bij ritten van 700km. Daarom dus toch nog een keertje de stoute schoenen aangedaan en ja, in deze tijd een diesel gekocht. In mijn ogen niet zomaar een diesel, maar een zeer complete F31 335d uit 2018, volledig individual uitgevoerd. Als we dan een "diesel Risico" gaan lopen, dan goed. Hij is eigenlijk af, maar ook deze 335d stond veel te hoog op zijn poten. Daarom de auto dus voorzien van een Eibach set, waardoor deze net wat lekkerder op zijn pootjes staat. Verder 100% origineel en dat blijft ook zo. Qua opties redelijk vol, ik mis alleen Adaptive Cruise Control, een trekhaak en getinte ramen achter. Dat laatste wordt in het voorjaar nog opgelost, want dat staat net wat lekkerder. Plaatjes bij de praatjes hieronder. Op de eerste foto op de zomerwielen, nog op standaard hoogte. De tweede foto op de OEM winterset met Eibach en de laatste foto het (fantastische) interieur. De verlaging is overigens precies goed uitgevallen. Niet meer de "xDrive hangkont" en niet teveel. Over het interieur heb ik wat vragen, maar die stel ik in een apart topic.

Thanks!

Groetjes,
Jeremy




Omslag.jpg


IMG-1650.jpg


Binnen-1.jpg


Binnen-2.jpg
 
Thanks haha! Yes, het is een hele gave auto. Ik ben op het punt in mijn leven gekomen dat ik meer ruimte nodig heb, maar een SUV is na een M140i nog een stap te ver/hoog. :laughing:

Dus als we dan een touring "moeten", dan de dikste met een "ander" kleurtje. Dit is een Champagner quarz, geweldige kleur!
 
Ik vind stations meestal niks, tenzij ze zo dik op de weg liggen. :p Deze Bimmer heeft gelukkig nog de normale nieren en daardoor ook een dikke neus.
 
Klopt, een station kan "vallen of staan" afhankelijk van de uitvoering. Een standaard F31 met wieldoppen is uiteraard niets bijzonder, maar de gehele samenstelling maakt deze auto toch wel apart. De badges gaan er overigens nog vanaf als ik de achterste ramen naar fabriekswaarde laat tinten. Dan kan het ook een 320d zijn. Dan is het toch wel een heerlijke sleeper. Tegenwoordig is 313pk met 630nm niet meer zo bijzonder, gezien er zoveel elektrische voertuigen rondrijden, maar ik vind het toch wel fijn dat als mijn auto "leeg" is ik slechts drie minuten moet "laden". Diesel is inderdaad niet meer verstandig, maar goed, hoe verstandig is een 3 liter nog. Lekker genieten en niet over nadenken zolang ik het kan (en wil) betalen. :cool:
 
Welkom terug Jeremy.
In de eerste 2 foto's lijken het 2 verschillende auto's - enerzijds natuurlijk ook door de velgen maar vooral door de kleur van de lak (met/zonder zon?). Ik vind de bruine tint uit de bovenste foto juist heel mooi :heart_eyes: Maar die is dus heel subtiel?
 
Welkom terug en wat een mooie 3-er. Getinte ramen gaat ‘m zeker afmaken, hier een voorbeeldje van mijn vorige F31 met af-fabriek privacy glas:

4C03FBF3-6745-43E3-A476-749B5B913BC0.png


Hoe bevalt de Eibach verlaging voor wat betreft het comfort? Neem aan in combi met de bestaande dempers?
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Hele mooie kleur en inderdaad lekker vol in de opties :yum

Tinten en trekhaak zijn nog makkelijk achteraf te plaatsen. Pak dan wel een originele trekhaak die zo mooi wegklapt, gaat niets boven een originele trekhaak ;)
 
Fraaie bolide!
De Zomervelgen vind ik ook erg mooi. Staan hem goed.
Veel plezier met de auto en hier op t forum.
 
Bedankt iedereen voor de leuke reacties!

Het is inderdaad alsof de auto in de zomer anders is als in de winter. De lak is heel dynamisch, van zilver met een champagnetint in de zomerzon, tot donkerbruin bij bewolking. Soms antraciet in de schaduw en onder verlichting van een tankstation kan men soms paars en blauw herkennen. Echt heel fraai en inderdaad bijzonder.

A5F96202-30A2-42EA-B4E6-515E9EECA91A.jpeg

66D516C9-51FD-4C89-9DD1-9EA1CB9F2223.jpeg


Privacy glass en een originele trekhaak gaan nog komen, origineel privacy glass is mij iets te prijzig, ook omdat de folies tegenwoordig een stuk beter zijn. Dat staat in het voorjaar in de planning! Adaptieve cruise control echter niet, dat is mij een te dure ingreep en ik vind het (nog) niet zo fijn. Wellicht in de toekomst.

Het comfort van Eibach is zoals altijd goed. Natuurlijk is hij iets steviger geworden, maar dat vind ik persoonlijk altijd wel passen bij een 335 met M-pakket. Hij is voorzien van adaptive damping overigens. Comfort is nu zoals sport voorheen was. De looks zijn verder extreem verbeterd, maar ook de stabiliteit op hogere snelheden op de Autobahn. Zo ook het duiken en klimmen van de neus bij de- en accelereren, en het overhellen in bochten. De auto is niet meer zweverig in de neus en filtert lange hobbels nog net zo makkelijk weg. Korte stedelijke hobbels zijn wel wat minder comfortabel, maar drempels nog heel goed te nemen. Al met al een mooie upgrade die ook op de landweggetjes winst geeft.
 
Welkom terug! :) Fraaie Beemer met mooi interieur. Wel vlekgevoelig dat wit ;)
 
Yes! Hij moet nog een keer onder handen genomen worden door een detailer, maar momenteel iets te afhankelijk van de auto om 'm te missen. Nu met het prachtige weer wel een nog mooiere verschijning. Inmiddels ook de ramen getint. Hij is qua looks af! Eind deze maand de zomervelgen en weer onder, ik ben erg benieuwd, want ben deze velgen wel weer "zat". o_O

ps. Foto's, op het kenteken na, onbewerkt en daadwerkelijk ook dat uiterlijk. Heel gaaf!

IMG_2798.jpeg

IMG_2813.jpeg

IMG_2812.jpeg


IMG_2802.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hele gave kleur! 1 keer nog maar in het echie gezien.
Hoe bevallen jouw winterbanden? Deze Pirelli's? Bij mijn F36 zijn ze nu af, en ben blij dat ik naar wat anders kan gaan winkelen..