• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weersomstandigheden

Jenny2

Detailing trainee
12 mrt 2023
20
25
Anderhalf jaar geleden me gaan verdiepen in detailing en mijn nieuwe tweedehands auto in een coating laten zetten door een forumlid. Maar toen moest ik zelf gaan wassen en drogen. En ben ik erachter gekomen dat het daarvoor eigenlijk nooit de juiste weersomstandigheden zijn. Ik heb niet de mogelijkheid om mijn auto in de schaduw te wassen als de zon schijnt. Het is ook niet handig om de auto te wassen als het regent, toch, want hoe krijg ik 'm dan vlekvrij droog? Vandaag de auto gewassen maar ik ontdekte dat harde wind misschien nog wel de slechtste weersomstandigheid is want er waaide rommel in mijn emmers en op de auto nog voordat ik klaar was.
Mijn vraag: hoe ga jij hiermee om? Alvast bedankt voor je reactie!
 
Ik heb hier voor het complex tot 10.30-11.00 ongeveer de tijd om in de schaduw te werken.. daarna komt het zonnetje erop.
Om een auto goed te wassen moeten we beginnen voor 9u.. dat lukt elke keer prima.

Met de IQ kan ik alles een half uur opschuiven want die is maar 2.99M lang.. :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Auto wassen in een wasbox, zelf spullen meenemen. En als ik echt wil polijsten ga ik naar binnen. Er is vast wel een familielid, kennis, vriend etc in de buurt die wat heeft om binnen te staan.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Jenny2
Ook mijn auto staat in een coating en ik begin idd ook rond 9 uur met wassen (t/m +/-10 uur de tijd daarna komt de zon door)van de auto, in principe ben ik daar zo mee klaar om vervolgens naderhand nog allemaal andere randzaken aan te pakken zoals bv rubber/plastic delen dressen.
De velgen doe ik of met een handfoamer voor 9 uur of ik was de velgen stuk voor stuk als laatst wanneer de auto verder al klaar is.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2 en bros
Ik heb de luxe een carport en garage te hebben maar anders zou ik ook gewoon naar een wasbox rijden mocht het echt niet te doen zijn om de wagen op de oprit of langs de stoep te wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Bij mij voor het huis is het juist 's avonds behoorlijk schaduwachtig, dat werkt perfect. Als ik in de ochtendzon aan de slag ga, dan kies ik producten die expliciet in de zon gebruikt kunnen worden (zoals veel van Poorboys World). En ja, dan is het wel even iets meer aanpoten.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Vorige week ben ik 's avonds rond 6 uur begonnen om de auto te wassen, zeker als het niet zonnig is, maar wel een redelijke temperatuur red je het makkelijk om een wasbeurtje te doen. Als de auto echt vuil is, was ik ook wel eens in de regen, en hoop dan dat het nadat ik klaar ben met wassen nog even doorregent: dan spoel ik niet na, en droog de auto niet: het naspoelen moet dan door de regen gebeuren.

Afhankelijk van de tijd van het jaar kan ik vaak naast het huis in de middag grotendeels in de schaduw staan, dus niet zo'n probleem. Om te polijsten heb ik wel eens een parasol naast de auto gezet, die ik af en toe moest verplaatsen om het volgende deel te kunnen doen.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Mijn ervaring is dat het eigenlijk nooit goed uitkomt. Heb ik tijd ingepland om met de auto bezig te gaan dan plenst het (of whatever) en heb ik geen tijd dan zijn de weersomstandigheden ideaal! Soms zit ik me dan wel ongelofelijk te ergeren, maar goed wat doe je eraan. We leven in Nederland en dan heb je dat. Er staat hier wel een mooie garage, maar daar staat helaas van alles en nog wat in. Even eruit halen is geen optie.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Hier ook een oprit op het zuiden waardoor de hele dag de zon op de oprit staat.(Wel ideaal voor de zonnepanelen) Maar ik ben gemiddeld genomen anderhalf uur bezig en ga dan anderhalf voor zonsondergang beginnen. Behalve op echt tropische dagen dan droogt het vaak nog te snel op.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
Dezelfde ervaring als @Blondegod. Als je echt lekker aan de gang gaat heb je meerdere uren nodig. En dan is er altijd wel iets: je staat in de zon, het begint hard te waaien of je hebt een hele middag gepoetst met je dure spulletjes en wordt beloond met 1,5 uur schone auto tot het eerste regenbuitje :D . Ook ik heb een garage, maar daar past de auto niet in vanwege stellingkasten en andere zooi. Als ik nog eens een mooie financiële meevaller heb ga ik die verbouwen zodat ik alles binnen kan doen en hij lekker droog staat.
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2 en Blondegod