• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk merk is het beste?

P987GT2

Detailing rookie
14 jan 2010
3
0
Ik lees nu een tijdje dit forum en vraag me af welk merk nu het beste is.
En natuurlijk redelijk betaalbaar.
 
Je vraag is voor mij niet specifiek genoeg, dus kan ik er ook geen antwoord op geven. Er is 'helaas' niet één algemeen merk dat het beste is en voor alle benodigde situaties het beste product levert tegen een redelijke prijs. Voor je banden heb je producten van merken a,b,c die goed zijn, voor je ramen heb je weer producten van merken x,y,z die populair zijn.

Wel komen sommige merken vaak voor, zoals Autoglym, Autobrite, Bilt-Hamber, Carrand, Chemical Guys, Cobra, Collinite, .. tsja.. check het merken overzicht bij Carclean.com voor de overige populaire merken. Zelfs het goedkope Valma heeft zijn bestaansrecht en levert producten die in sommige situaties 'het beste' zijn. (voordat ik hierop geflamed wordt: stel je zit echt in nood en je kan niet langs carclean? dan moet je langs de halfords om daar wat valma te halen, dan is Valma bijv. t beste).

Het is allemaal situatie afhankelijk. Zo kan iemand als beste merk Collinite aanraden, maar Collinite heeft bijv. geen foam pads of MF doeken. Dus daar zit je dan.. met de gehele collectie van het superieure merk Collinite, zonder foam pads of doeken. Hetzelfde voor Poorboy's World of Dodo Juice: waar is m'n pad washer? Of Wolfgang: waar is m'n paint chip repair kit?

Het is product en situatie afhankelijk: vraag eerst eens af wat je wilt doen. Zoek dan daarvoor een product van een betreffend merk dat ervoor bedoeld is, of vraag of zoek advies.

Wil je een merk met de minste misbaksels, zodat je voor een bepaalde situatie blind een product kan kopen, dan zijn er wel kwalitatief gewoon goede merken als Meguiars, Dodo Juice, Lake Country, Poorboy's World, Menzerna, Wolfgang, Mothers Wax, Rain-X, Provision, .. ... ok.. daar ga ik weer 8o ... check het merken overzicht ;).
 
Bovendien vindt niet iedereen hetzelfde belangrijk. Collinite maakt bijvoorbeeld mooie waxen, maar ze zijn saai en emotieloos. De ene zegt, geen probleem en de ander wil toch net even dat beetje extra (kleuroptimalisatie, geurtje eraan, makkelijker te verwerken etc.)

En wat ook genoeg voorkomt is dat van merk A, product 1 heel goed is en van merk B weer product 3.

Maar in zijn algemeenheid even een klein lijstje van boven naar beneden:

1) Dodo Juice / Wolfgang
2) Poorboy's World
3) Mothers Wax / Autoglym
4) Meguiar's

Al geldt dat zeker niet voor alle producten, zo zijn er Autoglym producten die uitstekend zijn en wellicht wel op plek 1 zouden kunnen staan.
 
€€€ vs je eisen.
Over algemeen ( dus niet altijd ) hoe hoger de eis, des te meer geld je kwijt bent en de kans bestaat dat je in een ander segment terecht komt.

Iedereen was laaiend enthousiast over turtle wax en commandant, als ik nu aankom met ik heb de auto met commandant gepoets....nekslag; waarom >>> de kwaliteitseis ligt hier hoger >>> dus een Dodo >> dus meer geld >> maar wel betere resultaten

Verder volledig eens met GMToyota en Tim
 
Los van het uitstekende antwoord van GMToyota zit je ook nog eens met
-persoonlijke smaak: de een vindt bijvoorbeeld een bandendressing van een bepaald merk helemaal geweldig, terwijl een ander deze helemaal ruk vindt
-verschil in te behandelen materialen: op trims van een bepaald automerk doet een product het beter dan een ander
-gewenste prijs/kwaliteit verhouding: ga je voor het 'beste' of voor het beste dat je wilt betalen?
 
Onderstaande producten hebben voor mij persoonlijk de voorkeur.

Shampoo
Swissvax Carbath heeft bij mij de voorkeur.

Hierbij moet ik wel vermelden dat ook Dodo Juice Bornto be mild erg goed is. Op gebied van prijs kwaliteit wint DJ.

Drogen
Miracle Dryer van Chemical Guys

Velgen
Tot nu toe de beste ervaringen met Meguiars Wheel Brightner en Valet Pro Bilberry.

Polish
Poorboys SSR serie

Hierbij moet ikk eerlijk zeggen dat ik geen uitgebreide ervaring heb. Ik heb ervaring met de diverse cleaner fuids van Swissvax en ik heb ervaring met Autoglym.

Pre wax cleaner
Absoluut mijn lieveling Swissvax Cleaner Fluid

Wax / Sealant
Swissvax Saphyr is voor mij een topper en een blijvertje.

Trims
Poorboys Trim Restorer

Ik heb vergelijk met Swissvax Pneu, Autoglym en Black Wow. PB TR werkt voor mij het makkelijkst, vlekt niet en geeft een mooi matte afwerking.

Kunstof interieur
Poorboys Natural Look

De geur daar moet je van houden, maar ik ben een grote fan dit product. Mooie afwerking.

Doeken
Poorboys Deluxe Mega Mega Towel. Je kan er niet genoeg van hebben.
 
Is het niet belangrijk alles van een merk te gebruiken?

Wil eigenlijk het hele traject aan de auto doen.
Wassen
Kleien
Waxen
Interieur
Banden

Ben uitgenodigd door sonax om een wasclinic te volgen.
Ik begrijp de sonax niet de beste spullen heeft?
 
Nope.
Ik dacht eerst ook dat spullen van een merk elkaar beter zouden aanvullen.
Na het nodige lezen en ook zelf al wat proberen blijkt dat verschillende merken zo elk hun eigen toppertjes hebben.
Het is de kunst die te vinden. En nogmaals: vaak is het ook nog eens persoonlijk wat je goed vindt en wat niet.

Ik kan niks over Sonax zeggen, simpelweg omdat ik er niks van heb. Ben wel benieuwd naar die clinic.
 
Laten we het zo zeggen, er zijn betere spullen dan Sonixax :D

Kijk eens naar onderstaande produkten. Zijn goede produkten voor relatief weinig geld om mee te beginnen. Alles is klikbaar naar het juiste produkt ;)

Wassen
Kleien
Wax
Interieur
Banden


Vergeet uiteraard geen doeken, washmitt en pads. ;)
 
er is niet zoiets als het beste product, je koopt een product voor een bepaalde applicatie, en het ene merk maakt fantastische waxen en wat mindere polishes en het andere weer fantastische polishes en weer wat minder goede waxen, en dan is er ook nog zoiets als merk voorkeur, of merk afkeer.

je moet gewoon kopen kopen en nog eens kopen en testen testen testen, en alleen zo kun je bepalen wat jij fijn vindt om te gebruiken.