• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk merk of merken

Riwijn1959

Detailing rookie
27 mrt 2011
6
0

Zie door de bomen het bos niet meer :'( wie kan mij vertellen welk merk vanaf kleien t/m waxen het beste is en ook nog betaalbaar is, voor gebruik met de DAP 900, die ik onlangs heb gekocht en vreselijk mee content ben, wat een machine.

Gebruik nu bijna alles van Mequiars zowel exterieur als interieur, maar is pittig aan de prijs, zoek daarom een goed alternatief :rules

Alvast mijn hartelijk dank voor de evt. reacties , mijn excuses als deze topic eerder is gesteld :-"

Richard

Ik denk toch dat je weer terug het bos in moet.
Deze vraag komt met enige regelmaat weer terug. Geen probleem, want een echt antwoord zul je hier
niet voor vinden en dat lijkt me ook nog vrij lastig trouwens.

Toch even een voorzichtige poging:

Als eerste: er is niet echt een 'beste merk'. Het kan zijn dat een merk geweldige waxen heeft,
maar dat de bandenprut ook echt prut is. Het is een beetje de kunst om voor de spullen die
je nodig denkt te hebben, je de voor jou beste oplossing uitzoekt.
Komen we gelijk bij het volgende: wat door een ander als beste wordt beoordeeld, hoeft helemaal
niet door jou als beste ervaren te worden. Keuze van spullen is vaak persoonlijk.
Je kunt wel uitgaan van reviews en meningen van anderen (zou ik zeker doen), maar je zult voor
jezelf uit die informatie moeten filteren of het bij jou past.
En wat past bij jou? Ook voor iedereen verschillend.
De een wil het beste van het beste hebben, de shizzle op detailgebied, maakt niet uit wat het kost.
De ander wil wellicht producten met een optimale prijs-prestatie verhouding.
Nog een ander maakt het helemaal geen drol uit en bestelt gewoon alles wat hij/zij maar in de webshop
kan vinden. (wel makkelijk, maar alleen doen als je ongelimiteerde resources hebt :-d )

Kortom: kijk welke spullen je nodig denkt te hebben en ga dan per product eens proberen te
achterhalen of het wat voor jou is. Kan door op dit forum of elders erover te lezen, wellicht eens
een keer bij een andere detailer langsgaan en daar wat proberen.
Kan wat tijd kosten, maar dan weet je in elk geval waarom je bepaalde spullen zou willen aanschaffen.

Kom je er alsnog helemaal niet aan uit: maak een afspraak en rijd een keer naar Berkel en Rodenrijs.
Daar zouden ze je zeker verder moeten kunnen helpen.

Er bestaat helaas geen 'merk' dat het beste is. Elk product is anders, en elk merk heeft weer zo zijn eigen versie van dat product. Zo vindt de één een shampoo lekkerder ruiken dan merk x, terwijl de ander juist niet van de geur houdt. Of vindt de één een wax beter als deze duurzamer is, terwijl de ander een wax beter vindt als deze makkelijk te verwerken is. Budget is dan ook weer een andere overweging, want prijs-kwaliteit verschilt ook weer per product en per mening.

Alle merken die Carclean verkoopt, hebben goede producten in hun assortiment. Wat "beter" is, is niet makkelijk te zeggen, omdat het vaak afhangt van de wensen van de koper.

Vandaar dat je voor jezelf moet uitvinden wat je wilt hebben van welk product en hoeveel je eraan wilt uitgeven. Zonder zelf wat research te doen en zelf even je gedachten ordenen kunnen we je helaas ook niet helpen.O p dit moment kun je het beste dus jezelf helpen en afvragen wat je wilt doen, wat je budget is, hoe je dat denkt te gaan doen (inlezen ook in de diverse stickies) en wat je van de producten (dus niet van een merk!) verwacht. Want helaas kan niemand hier jouw gedachten lezen of in je portemonnee kijken om voor jou te bepalen wat het beste is.

Succes nog, wellicht kunnen we je beter helpen als je weer een stap verder bent. :-)^

Misschien dat je wat samples kan opvragen van mede detailers in de buurt. Zo kan je er achter komen wat je zelf het prettigst vind werken en dat is toch wel het belangrijkste.