• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk middel voor deze vlek in bekleding?

Eviate

Detailing trainee
1 mrt 2023
18
25
Een goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe (occasion) Mini Cooper gekocht en probeer hem voor zo ver mogelijk in nieuwstaat te brengen. Deze vlek krijg ik er alleen niet uit:

image.jpg


Ik heb alle stoffen interieurdelen in eerste instantie bewerkt met een spuitbus met foam voor autobekleding, die ik nog had liggen. Een soort scheerschuim was het. Na aanbrengen met een zachte borstel van paardenhaar alles even geschrobt. Resultaat: De auto ruikt fris! maar de vlekken die er zaten, die zitten er nog. En het stof is er niet mooier/nieuwer uit komen te zien.

Nu zit ik zelf te denken om het te laten doen door een detailer met een stoomreiniger. Maar wellicht weten jullie een andere oplossing?

Alvast bedankt!
 
Welkom op het forum. ;)

Borstelen met een reiniger maakt het natter en trekt vele malen beter in de stof dan een foam. (Veelal alleen héél oppervlakkig)

Je zou dus een reiniger zoals bijv. Valet Pro - Carpet Cleaner kunnen aanlengen in een sprayfles, insprayen en even laten werken, vervolgens alles goed borstelen en dan kan het in zijn geheel weer (kringel-vrij) opdrogen.

Een betere versie hiervan is om na het borstelen te spoelen en af te zuigen middel een extractor.
(Tapijtreiniger, kan je bijv. ook per dagdeel huren bij bouwmarkten, Boels, etc)
Dan verwijder je ook daadwerkelijk het vuil en krijg je het al voor een groot deel droog, i.p.v. dat je het weer op laat drogen IN de stof.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Eviate
Een extractor is in het algemeen een heel fijn apparaat om textiel schoon te maken.
Maar in dit soort krappe hoeken met kleine oppervlakken sproei je makkelijker met de hand
En het droogzuigen is ook goed te doen met een zuiger die tegen vocht kan.

Stoom heeft het voordeel dat het alleen water toevoegt en dat droogt wel weer.
Met schoonmaakmiddel heb je meer kans op verkleuring ten opzichte van het originele materiaal
Beginnen met een speciale reiniger (zoals @Quantoxx aangaf) en de eerste keer wat verdunnen.
Better safe than sorry
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en Eviate
Een extractor is in het algemeen een heel fijn apparaat om textiel schoon te maken.
Maar in dit soort krappe hoeken met kleine oppervlakken sproei je makkelijker met de hand
En het droogzuigen is ook goed te doen met een zuiger die tegen vocht kan.

Stoom heeft het voordeel dat het alleen water toevoegt en dat droogt wel weer.
Met schoonmaakmiddel heb je meer kans op verkleuring ten opzichte van het originele materiaal
Beginnen met een speciale reiniger (zoals @Quantoxx aangaf) en de eerste keer wat verdunnen.
Better safe than sorry
Dit, voor smalle stukjes kan je een spotcleaner/extractor als de bissell gebruiken, die is lekker compact
 
bedankt allemaal! ik ga eerst maar eens met de azijn aan de gang en als dat niet naar voldoening werkt laat ik het denk ik door een pro doen. Heb al een hele studie van t polijsten gemaakt . Ga me de bekleding studie verder maar besparen . Nogmaals bedankt voor de input!