• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk middel?

beveiliger

Detailing rookie
22 okt 2013
4
0
sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een Renault Twingo uit '99, afgelopen weekend heb ik de auto gewassen en in de wax gezet. dit verliep allemaal goed maar kwam erachter dat de lak best veel swirls en oneffenheden heeft, ik ben op zoek gegaan naar wat ik nu het beste kan doen maar zie door de bomen het bos niet meer. heeft hier iemand tips waarmee en hoe ik dit het beste aan kan pakken?

alvast bedankt

Klik mij

Natuurlijk staat dit forum bomvol informatie en schrikt het misschien best af als je een beginner bent, maar ik zou zeggen probeer het toch eens met behulp van bovenstaande link. Bedenk zelf hoe je het van plan bent aan te pakken en stel dan een aantal concrete vragen. Ik denk dat hier aardig wat detailers bereid zijn om je te adviseren.

welkom. Kijk eens naar de mothers - ultimate wax sijstem - kit. Deze beviel mij zeer , nog een paar pads en doeken erbij en gaan . zal je denk ik wel erg bevallen .

groetjes en veel plezier. :-b

dankje voor de link staat goed beschreven. ik ben van plan om te kleien met meguiars en daarna met ultimate compound door te gaan en daarna in de wax is dit goed of zou ik een ander middel moeten hebben voor de tweede stap.

Ik zou zeggen kies uit de producten die in het 5 stappen plan genoemd worden. Die zijn allemaal goed.

Als klei en compound zou ik geen Meg's nemen - ben geen meg's fan (vind ze vaak te duur voor wat ze bieden) maar zou ik AF klei, DJ klei, Mothers klei of Monello klei nemen. En als compound uit de Monello lijn de mezzo of als Renault een zachte lak heeft van PB een compound uit de SSR lijn.

Vergeet niet als je gaat bestellen er een aantal goede handpands bij te nemen.

Als beginner en nogsteeds heb ik altijd veel plezier van poorboys producten
Prijs/kwaliteitsverhouding is goed en de producten zijn (niet geheel onbelangrijk) makkelijk te verwerken

Om nog even op Inge haar reactie in te haken. Meguiars is behoorlijk aan de prijs voor wat je krijgt. Helemaal als je kijkt naar de clay kits kijkt;
Meguiars Quik Clay Detailing System met 50gr Clay Bar en 473ml quick detailer €24.99
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit 2 x 80 gram Claybar , Quik Detailer 473ml en een doek voor €39,98 !!!!!!

Monello Dolce Verde Klei Set 150gr Clay Bar (blijkt vaak meer te zijn) 500ml quick detailer en een doek voor € 26.49

De Monello heeft denk ik de beste prijs kwaliteit verhouding

De mothers clay kit is ook niet verkeert, maar dat is hele zachte klei. En gezien het bouwjaar van jouw auto zou ik toch gaan voor een klei soort

De klei van Poorboys World bevalt mij ook uitstekend, samen met een fles Spray&Wipe (multi inzetbaar product) is de prijs prima. Verder zou ik je als tip willen geven de stappenplannen door te lezen. Op basis daarvan zelf een lijstje samen te stellen en deze te laten "beoordelen" alvorens hier een heel brede vraag neer te zetten.

ik denk dat ik het als volgt aan ga pakken.

kleien met de monelo dolce verde klei daarna California Gold Pure Polish Step 1 van mothers daarna California Gold Micro-Polishing Glaze Step 2 ook van mothers daarna in de wax die heb ik pas gekocht van meguiars de NXT Generation Tech Wax 2.0.
welke pads kan ik het beste gebruiken ik heb bij de halfords een pad setje gekocht voor polijsten van hun eigen merk kan het hiermee of kan ik beter de pads die worden aangeven in het stappenplan beschreven worden gebruiken. bij de wax zat er 1 bij van meguiars.

Ik denk dat je het geld van de Mothers step 2 beter in je zak kan houden.
De NTX 2.0 is een polish en wax in 1. Een zogenaamde All In One product.
Ik weet niet hoe sterk de polish van de NTX is maar de kans dat hij de step 2 weer weg haalt is héél groot.
Voor dat je gaat bestellen zou ik persoonlijk even contact op nemen met Carclean.com of nog beter een keer langs gaan voor advies op maat Sliedrecht ->Berkel en Rodenrijs is geen mega afstand

polish in de NXT is niet bijzonder krachtig, maar m.i. genoeg om een glaze te verwijderen. Sinds ik een glaze gebruik, blijft de NXT in de kast.

Als je step 1 en 2 van Mothers wilt gaan gebruiken dan zou ik ook de wax van Mothers (step 3) gebruiken. Geeft een mooie glans heeft een redelijke standtijd en is makkelijk te verwerken.

Kijk hier eens na: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit_100861 dan heb je shampoo, step 1,2,3 en klei. Is een fijne set om mee te beginnen. En ondanks dat de klei redelijk zacht is vind ik altijd dat hij zijn werk prima doet (maar goed ik heb een nieuwe auto).

inge;344696 zei:
En ondanks dat de klei redelijk zacht is vind ik altijd dat hij zijn werk prima doet (maar goed ik heb een nieuwe auto).

Ook op een vuilere wagen is die klei ook goed hoor , duurt wat langer maar als je tijd zat hebt dan haalt de klei ook alles van je lak .
(zorg wel voor genoeg lube , want dan kom je niet toe met 1 flesje van 500 ml.....)

ik ben eruit hoe ik het aan ga pakken. monelo klei daarna mothers step 1 daarna nxt 2.0 ik vind het zonde om hem zo in de kast te laten staan.
iedereen bedankt voor de tips