• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk poets apparaat?

Mark Taxi

Detailing addict
15 jul 2016
80
50
39
Dronten
Ik heb afgelopen weekend een auto even goed onderhanden genomen (helaas geen foto's) maar man man man wat een werk..
Dus ik moet maar aan de poetsmachine.. maar welke en waarom?
hoor het graag heren

Met de hand een auto volledig onder handen nemen valt inderdaad niet mee. Vooral als het een auto met harde lak betreft kun je hier met de hand te weinig corrigeren. Ik raad je een DAP 900 aan. Het is een apparaat waarbij je met gezond verstand geen schade aan kan richten maar wel met een aantal goede combinaties van pads e.d. het gewenste resultaat kan behalen.

Je zou wanneer je veel ervaring met de DAP hebt er voor kunnen kiezen om verder te gaan door een Rotary te kopen. Deze raad ik je voor nu nog sterk af, hier moet je veel kennis en ervaring voor hebben om een goed resultaat te behalen.

• Leuk
Reacties: Mark Taxi
Zelf heb ik deze week de dap500 powerpack gekocht. In overleg met carclean voor dit model gekozen. Ik heb niet de extra kracht nodig en het is puur hobby matig. Denk aan een alto, cactus, 107. Geen dure bmws en mercedes die eventueel die extra kracht goed kunnen gebruiken. Dat wil overigens niet zeggen dat je geen gelijke resultaten kunt halen. Correct me if im wrong.

Zie ook Test: Dap900 versus Dap500

https://r.tapatalk.com/shareLink?ur.../&share_tid=6208&share_fid=90665&share_type=t

• Leuk
Als het budget het toelaat altijd voor de DAP900 gaan, mocht je de smaak te pakken krijgen en een auto met hardere lak willen polijsten kom je nooit kracht te kort.
Deze heeft ook een ergonomischer design dan de DAP500.

Heb je een beperkt budget dan voldoet de DAP500 natuurlijk ook.

Deze machine is erg beginnersvriendelijk, dat wil zeggen dat je eigenlijk bijna niks verkeerd kunt doen.

Veel plezier in je zoektocht!

daar zijn we weer.. zit al in de startblokken voor morgen.. even de voorraad kast vullen!
Maar ik wil morgen ook graag een poetsmachine kopen, jullie hebben al aangeven hoe het wat dus ik heb gekozen om de dap 900 te nemen maar dan komt nu de vraag welke kit raden jullie aan.. mijn Volvo is naar mijn idee in een prima staat dus die zal niet de groven stappen hoeven te doorlopen, daar in tegen is de mercedes al 2 jaar niet behandeld om over de caddy maar te zwijgen.

dus even concreet:

welke dap 900 set en waarom?
welke bij producten voor het gebruik van de dap?

• Leuk
Reacties: Tommy86
Er is morgen een voordeel set van 175e met Monello finale en Mezzo. Daarbij een aantal pads. Zoek even op de nieuwsbrief hier staat hij in.

Ik zou sowieso tape bijbestellen en evt aantal pads, dan hoef je niet elke keer uit te wassen! De veloce kan je ook mee bestellen en ik weet niet hoeveel doeken je al hebt..? Anders kan je die nog wat bijbestellen.

• Leuk
welke dap 900 set en waarom?
welke bij producten voor het gebruik van de dap?

Hey Mark! :D

+1 voor de eerdere reacties. :heart:

Mijn advies is om eveneens om de DAP900 V3 aan te schaffen. Er is tijdens de SSS op 3 september inderdaad een actiepakket gemaakt met een DAP900 V3 erin t.w.v. €175,00.
Je hebt dan de machine + tas, 2 maten backingplates,
1 medium foampad + 1 light foampad
1 medium polijstmiddel + 1 finishing polijstmiddel.

Mijn voorkeur zou zijn om gewoon de ''normale''' set te nemen (€58,- duurder) met de DAP900 + Scholl polijstmiddelen. Dit is de Scholl 2-step set.
Je hebt dan de machine + 2 maten backingplates + tas + beugel + reserve koolborstels
1 grove foampad
+ 1 light foampad, + 1 finishing foampad,
1 grof polijstmiddel
+ 1 finishing polijstmiddel,
3 MF-doeken,
1 rol tape.

Je zou nu kunnen denken; ''Jah, maar voor de extra €58,- kan ik die extra dingen ook los kopen en dan zelfs nog overhouden'' ... Dat klopt ook! :P

Echter zijn er een aantal dingen die meespelen om voor de Scholl-set te kiezen.;

1. Je hebt dan meer accessoires/toebehoren bij je machine. (Beugel + koolborstels erbij)
  2. De Monello-lijn heeft eigenlijk 3 typen polijstmiddelen en in de SSS-set ontbreekt de grofste. (Veloce)
  3. De Monello-lijn heeft eigenlijk 3 typen foampads en in de SSS-set ontbreekt de grofste. (Geel)
  4. Bevat een finishing foampad om met de DAP bijv. wax/glaze/etc. aan te brengen.
  5. Bevat S3 (vergelijkbaar met Veloce) en deze kun je dusdanig mooier doorwerken, dat je de middelste stap (3-2-1) kan overslaan.
  6. Bevat 3 goede MF-doeken. (Zal je vast en zeker meer van nodig hebben / willen)
  7. 1 rol tape.
Je hebt in deze set dus ook meteen een grove foampad + grof polijstmiddel die je zéér hoogstwaarschijnlijk nodig zal hebben op de harde lakken van jouw Volvo + Mercedes + VW. Je kan de DAP ook gebruiken om machinaal wax/glaze en dergelijke aan te brengen middels de finishing pad. Je hebt meteen goede MF-doeken en tape. Ook heb je meteen een beugel bij je machine.

Als je de SSS-set aanschaft, zal je uiteindelijk nog het volgende erbij moeten kopen

Grover polijstmiddel = + €13,00 (Veloce) ...of... €19,00 (S3)
Grovere foampad = + €14,00
3 microvezeldoeken = + €19,00
Rol tape 19 mm = + €2,50
Extra koolborstels = + €5,00
D - handgreep = + €...?

Komt bijna op hetzelfde neer in waarde, maar dan heb je naar mijn idee meer resultaat. Meer kwaliteit tussen de producten is niet het geval, werkt allemaal prima, maar net op een andere manier. :D

Nogmaals, dit zijn mijn voorkeur zijn. Dit omdat ik Scholl nét wat lekker vind werken als Monello (persoonlijk), ik ook veelal harde lakken tegenkom en ik de SSS-set niet compleet genoeg vind.

Greetz

Mijn advies is dan ook om de Scholl-set te kiezen en dan meteen in huis hebt wat je nodig hebt qua polijstwerk, met het ook op compleetheid en de harde lakken van jouw auto.

• Leuk
@Emi ,
Ik zeg doen!
Persoonlijk zou ik echter voor een 21 gaan zeker als je die DAP er naast gaat houden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Emi
DAP + 21 is inderdaad een top combi!

@Quantoxx : Ik neem aan dat de D-greep en de koolborstels gewoon bij de DAP zitten. Dit is gewoon standaard zo bij Carclean!

Verder is het inderdaad gewoon even rekenen!

Ik neem aan dat de D-greep en de koolborstels gewoon bij de DAP zitten. Dit is gewoon standaard zo bij Carclean!

Dat leek mij ook, maar staat niet vermeld. :D

Zelfs al ze er bij zitten, zou ik nog steeds de Scholl-set adviseren. Volvo - Mercedes - VW zul je niet (gemakkelijk) kunnen corrigeren met Mezzo of Finale combi. Vandaar dat ik mijn post plaatste, en de andere dingen die er in staan.

Greetz

Daar heb je helemaal gelijk in! Maar voor de mensen die beginnen, is het een heel leuke set voor een hele mooie prijs. Kunnen ze in de toekomst weer uitbreiden! Dat is ook wel het leuke van deze dag. Je blijft rekenen en tellen om te zien hoe jij het goedkoopst uit bent.
Voordeelset, losse onderdelen, grote verpakking of kleine...

@Emi ,
Ik zeg doen!
Persoonlijk zou ik echter voor een 21 gaan zeker als je die DAP er naast gaat houden.

DAP + 21 is inderdaad een top combi!

Ok de 21. Maar waarom adviseren jullie die naast de DAP900 V3 ipv de15? Misschien goed om nog even te vertellen is dat voor mij is snelheid minder van belang is.
Als ik eenmaal de pads, polijstmiddelen, machine, verlengsnoer, prep, doeken etc naar beneden heb gesjouwd, maakt het me niet zo heel veel uit of ik wat iets meer hits moet maken bij het polijsten. En eigenlijk vind ik hits maken ook wel een beetje meditatief en kalmerend :relieved:.

Maar ik houd wel van comfort en kwaliteit. Kwaliteit die je ziet en die je voelt (met een Toyota Starlet kom je van A naar B en met een BMW ook, maar met de laatste gaat het net wat prettiger en voelt het toch wat beter).

Maar na al dat geleuter over kwaliteit, zou ik het wel mooi meegenomen vinden als ook het eindresultaat van de lak na het polijsten door een Rupes net wat mooier is dan door een DAP.

Met een Rupes kun je net wat verder gaan dan met een DAP! De 21 heeft gewoon nog net wat meer power en de DAP vult deze perfect aan op kleinere delen.

Zeker op harde lakken zul je met een 21 meer correctie kunnen bereiken dan met een 15. Eventueel kan er ook een kleinere backing plate op de 21.