welke dap 900 set en waarom?
welke bij producten voor het gebruik van de dap?
Hey Mark!
+1 voor de eerdere reacties.
Mijn advies is om eveneens om de DAP900 V3 aan te schaffen. Er is tijdens de SSS op 3 september inderdaad een actiepakket gemaakt met een DAP900 V3 erin t.w.v. €175,00.
Je hebt dan de machine + tas, 2 maten backingplates,
1 medium foampad + 1 light foampad
1 medium polijstmiddel + 1 finishing polijstmiddel.
Mijn voorkeur zou zijn om gewoon de ''normale''' set te nemen (€58,- duurder) met de DAP900 + Scholl polijstmiddelen. Dit is de Scholl 2-step set.
Je hebt dan de machine + 2 maten backingplates + tas +
beugel +
reserve koolborstels
1 grove foampad + 1 light foampad, +
1 finishing foampad,
1 grof polijstmiddel + 1 finishing polijstmiddel,
3 MF-doeken,
1 rol tape.
Je zou nu kunnen denken; ''Jah, maar voor de extra €58,- kan ik die extra dingen ook los kopen en dan zelfs nog overhouden'' ... Dat klopt ook!
Echter zijn er een aantal dingen die meespelen om voor de Scholl-set te kiezen.;
- Je hebt dan meer accessoires/toebehoren bij je machine. (Beugel + koolborstels erbij)
- De Monello-lijn heeft eigenlijk 3 typen polijstmiddelen en in de SSS-set ontbreekt de grofste. (Veloce)
- De Monello-lijn heeft eigenlijk 3 typen foampads en in de SSS-set ontbreekt de grofste. (Geel)
- Bevat een finishing foampad om met de DAP bijv. wax/glaze/etc. aan te brengen.
- Bevat S3 (vergelijkbaar met Veloce) en deze kun je dusdanig mooier doorwerken, dat je de middelste stap (3-2-1) kan overslaan.
- Bevat 3 goede MF-doeken. (Zal je vast en zeker meer van nodig hebben / willen)
- 1 rol tape.
Je hebt in deze set dus ook meteen een grove foampad + grof polijstmiddel die je zéér hoogstwaarschijnlijk nodig zal hebben op de harde lakken van jouw Volvo + Mercedes + VW. Je kan de DAP ook gebruiken om machinaal wax/glaze en dergelijke aan te brengen middels de finishing pad. Je hebt meteen goede MF-doeken en tape. Ook heb je meteen een beugel bij je machine.
Als je de SSS-set aanschaft, zal je uiteindelijk nog het volgende erbij moeten kopen
Grover polijstmiddel = + €13,00 (Veloce) ...of... €19,00 (S3)
Grovere foampad = + €14,00
3 microvezeldoeken = + €19,00
Rol tape 19 mm = + €2,50
Extra koolborstels = + €5,00
D - handgreep = + €...?
Komt bijna op hetzelfde neer in waarde, maar dan heb je naar mijn idee meer resultaat. Meer kwaliteit tussen de producten is niet het geval, werkt allemaal prima, maar net op een andere manier.
Nogmaals, dit zijn mijn voorkeur zijn. Dit omdat ik Scholl nét wat lekker vind werken als Monello (persoonlijk), ik ook veelal harde lakken tegenkom en ik de SSS-set niet compleet genoeg vind.
Greetz
Mijn advies is dan ook om de Scholl-set te kiezen en dan meteen in huis hebt wat je nodig hebt qua polijstwerk, met het ook op compleetheid en de harde lakken van jouw auto.