• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk polijst heb ik nodig?

MAXZOR

Detailing addict
18 aug 2018
15
55
Hoi nog maar gelijk een vraag.

Ik hoop op 1 september de DAP900 kit te kunnen kopen.

Deze kit komt met een polishing en een light polishing pad inc mezzo en finale van monello. Zelf zat ik er aan te denken een oranje pad van scholl aan te schaffen in combinatie met S3 van scholl voor het wat grovere werk.

Ik heb een Audi uit 2012 in de kleur moonlight blue metallic (donker blauw), begrijp dat dit een harde lak is, heb ik dan het juiste spul?

Over het polijsten zelf. Ik wil dat drie staps polijsten doen begin je dan met het meest grove polijst (s3) en dan steeds lichter? Of check je eerst met medium en als dat niet werk pas grover gaan?

:cool: thanks!
 
Laatst bewerkt:
Oranje pad i.c.m Oranje pad...??? :p

Als ik voorbarig mag zijn, dan ga ik stiekem zeggen dat je hoogstwaarschijnlijk wel een betonlak hebt, inderdaad. Ik ken de Scholl pads niet persoonlijk, maar als jouw lak wel de nodige correctie kan gebruiken, dan zal je eerder aan Spiderpads/MF/Wol moeten gaan denken.

Maar first things first; Begin bij het begin. Koop de DAP-set met de 2 gradaties en neem daarbij ook een grove gradatie pad + polijstmiddel. Leer de DAP kennen en onderwijs jezelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Quantoxx haha Heb het aangepast moest zijn oranje pad met s3 van scholl

Ik ga mijn best doen maar vind het forum en tips ook erg nuttig. En het er over hebben hoort een beetje bij de voorpret :blush:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Zeker! Hoe meer je er jezelf erin verdiept, hoe interessanter het wordt. Maar... Met je hoofd vol info beginnen aan iets wat redelijk simpel kan zijn, dat voorspeld ook weinig goeds. :p

Wat betreft de combi; Ik ken de pads van Scholl niet persoonlijk. Wanneer ik Google op "Scholl Concepts Chart", dan lijkt het erop dat de Oranje Pad niet bedoeld voor een compound zoals S3? (Iets te zacht, zo lijkt het)

Mijn idee zou zijn om bij de DAP-set een combinatie te bestellen die grof is. Dan kan je denken aan een Sandwich SpiderPad + S3. (Train jezelf wel eerst met de lichtere gradaties en de flexibelere pads )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: MAXZOR
Zoals Quantoxx aangeeft. Oranje Scholl pad wordt gebruikt voor een medium stap met S17. Spiderpad + S3 als grove stap, daarna kun je eventueel oranje pad + S17 en afwerken met witte pad met S30.

Wel eerst testspot doen op je lak. Beginnen met de minst agressieve combo en opschalen totdat je resultaat ziet en tevreden bent. Daarna terug afschalen tot je aan je finishing stap.
 
  • Leuk
Reactions: MAXZOR en Rémon
Bedankt heren.

Ik heb zojuist alles besteld! Volgende week even ophalen en kijken wanneer het uitkomt