• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk polijstmiddel voor rode lak die wit uitgeslagen is.

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Forumleden,

Een kennis van mij heeft een al wat oudere rode auto. Deze is pas bij een schadeherselbedrijf geweest en is gedeeltelijk overgespoten. Nu valt het wel heel duidelijk op dat het dak wit uitgeslagen is en hij wil dit herstellen.

Welk middel kan hij gebruiken om met de hand de rode oxidatie te verwijderen en de glans te hestellen.

Aangezien hij geen fanatieke poetser is heb ik hem geadviseerd om als hij dit klusje geklaard heeft maar aan de collinit 476S te gaan denken zodat hij voor een heeeele lange tijd klaar is.

Ik zou ook aan hem adviseren twee monello handpads erbij te nemen waarvan een rode of goude om de wax aan te brengen.
Welk handpadje kan hij het best kopen om de oxidatie te verwijderen, wit of orange?

Overigens heb ik zelf nog een fles step 1 staan van Meguiars. Is dat een middel dat hiervoor geschikt is/ dan kan hij dat wel van me overnemen....en het is voor handmatig gebruik maar is dit afdoende?

Er zijn heel veel soorten polijstmiddel die oxidatie aanpakken en iets wat gelijk ook een sealantachtige werking geeft zou natuurlijk meegenomen zijn. Ik zie bijvoorbeels Color X van Meguiars.

Ik hoor graag van jullie,

Groeten GdV
 
Ha Tamer! Tijd niet gezien :)

Jhaaaa, dat is precies wat ik een kwartier geleden ook tegen mijn collega zij (van hem is die rode auto). Ik heb hem zelfs het topic laten zien over SRP dat kortgeleden geplaatst is op het forum. Daar is toevallig ook een rode auto te zien en het resultaat is geweldig!
Tevens is het voordeel dat swirls natuurlijk prachtig gemaskeerd worden.

Het enige is dat hij het met de hand gaat doen en dus is het wel een stevige klus. Ik heb hem al de lake country ccs applicator pads aangeraden die je in diverse cuttingfactors hebt voor 4,5 per stuk. Ik dacht voor hem een orange en een witte om de met de SRP de oxidatie en swirls te lijf te gaan en een rode om af te toppen met collinite. 476 of 915.

Dus ik vind jouw advies een goed advies, ik zal dit aan hem doorgeven.

Bedankt en groeten,
GdV
 
Ik hoor net van mijn collega dat hij wel degelijk een Bosch dual action schuurmachine heeft!. Ik heb hem gelijk geadviseerd imn plaats van hand pads een tweetal 5,5 inch ronde pads (orange en wit) aan te schaffen en een rode handpad. Hiermee moet hij met drie goede producten (klei, SRP en collinite) zijn auto al een heel stuk strakker kunnen krijgen.......
 
Ik heb vorig jaar een dof rode astra gedaan met SSR 1 en die is weer helemaal strak geworden, de lak was wel heel erg zacht dus weet niet of SSR 1 genoeg is voor de auto van je collega.
Met SRP verberg je het alleen maar met een polish verwijder je het meteen en komt het dus niet na een aantal wasbeurten terug.
Na het polijsten heb ik als wax Dodo Juice Purple Haze pro gebruikt en het eindresultaat was erg goed.
 
Hoi Tamer,

Ja dat van die licht groene pad had ik ook gelezen. Dus ik heb hem naderhand ook aangegeven dat in plaats van een orange en een witte pad hij ook een witte en een licht groene pad kan kopen. Dat is een iets lichtere combo.

Ik heb zelf ook nog een fles SRP.Ook eens toepassen op de C4 en kijken wat dat doet.

Groeten GdV