• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product gebruik jij?

Quantoxx
de spray en wipe van poorboys neem ik aan ?
gebruik jij die na het wassen om beter te drogen ook ? Meen dat ergens gelezen te hebben ?
 
Tja, een goede prijs / kwaliteit verhouding is leuk, maar het blijft allemaal heel persoonlijk. De één vindt product x fijner verwerken (of ruiken) en de ander gebruikt weer liever product y.
Cijfertjes (en meningen van anderen) zeggen helaas niet alles...
 
@Wallace - Naja, niet op een zeiknatte auto, natuurlijk. Dat vind geen enkele droogdoek lekker. :p

De auto goed afsheeten, beginnen bij de verticale delen met Spray&Wipe sprayen en dan zie je het water al van de lak lopen. Vervolgens met de droogdoek mooi drogen, etc etc.
 
Wederom een mooie 50/50.

De werking is zoals bij vele andere pH-neutrale foams, dus ik vind de Ifoam dan ook niet beter of slechter dan de alternatieven. Echter is de auto in het filmpje uiteraard bizar vies én zonder bescherming, dat moge duidelijk zijn.

Als onderhoudsproduct op een beschermde auto zal het dus wél bijdragen aan het veiliger verwijderen van het vuil. :D
 
Dus als je deze test zou herhalen op een auto met bescherming dan is het verschil tussen het gefoamde en niet gefoamde deel groter? Waarom denk je dat?
 
@Jansen - Nee, dat geef ik nergens aan. Ik geef aan de Ifoam werkt zoals vergelijkbare pH-neutrale foams.

In het filmpje wordt de Ifoam getest en doet op het oog vrij weinig aan de vervuiling wanneer beide delen van de onbeschermde auto worden afgespoten met een HD. Dat het weinig doet op dusdanig aangekoekt vuil, dat vind ik niet verrassend.

Wanneer een auto beter beschermd is en vuil bij lange na niet dusdanig kan hechten zoals op auto in het filmpje, dan is de milde werking van dit soort foams vaak voldoende om alleen een traffic film over te houden. (Waar de handwas sowieso bij om de hoek komt kijken) ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Als eerste ... Leuke resultaten!

Ik ben zelf nogal van het zelf proberen/testen... of van "iets" uitgebreide resultaten.

Zo heb ik de collinite "Mister collins No.520" gekocht om maar zelf uit te proberen...
En vandaag de Auto finesse Rivive en de Citrus power laten meenemen door een vriend van mij om "maar" zelf te proberen/vergelijken met...

Ik ben zelf eigenlijk altijd meer geïnteresseerd in de "top 3" van de gebruikers ipv hun #1...
Ik zie liever hun "Top 3 van bv "shampoo's" , de top 3 van hun "kunststof bescherming" hun top 3 van waxen, bandenzwart, spray & wipe, washmits enz enz en dan het liefst met een korte onderbouwing.

Ik denk dat "wij" dan een beter beeld krijgen van een bepaald product als nu.

Ik gebruikte de Spray&Wipe inderdaad ook bij het kleien. Maar om kosten te besparen ben ik de DodoJuice - Born Slippy gaan gebruiken. Dit was dan de concentraat-vorm en dan maak je van bijv. een klein flesje van €8,- al zo'n 2,5L claylube.
Ook is deze clay lube wat zeperiger/gladder.
Hier heb ik meer aan als jou "top 3" van een "Spray & Wipe" zonder enige onderbouwing.

ik bedoel dit trouwens absoluut niet als een negatieve kijk op jou "marktonderzoekje", maar ik ben altijd benieuwd naar de ervaringen "met"! als naar hun #1!
 
Het is maar net wat je wil @Rippie
Ikzelf ben ook best wel van het proberen van alternatieve producten, ervaren hoe dat bevalt, eens iets anders....
Maar je ziet toch dat veel mensen (zeker beginnende detailers die zich aan het inlezen zijn en stappenplannen en lijstjes met producten aan het samenstellen zijn) vantevoren willen weten wat het "beste" product is en het daarbij willen laten.

Ik denk wel dat als je een poll zou doen en mensen hun top 3 van diverse soorten producten wil laten invullen, dat de spoeling vrij dun wordt. Er zullen dan een stuk minder mensen de poll in kunnen vullen omdat ze voor de meeste producten met maar 1 of 2 producten ervaring hebben.

Maar een onderbouwing en uitleg over ervaring met producten is zeker interessanter dan alleen een lijstje met een meest favoriete product per categorie.