• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Tja, beide zijn pH-neutrale foams die een LSP in mijn opinie niet tot amper aantasten. Op een auto die een vorm van bescherming heeft, waardoor vuil niet goed kan hechten, werkt het prima. Uiteraard blijft er een traffic film over, maar dat heb je ook bij krachtigere-minder-vriendelijke prewashes en dergelijke.

Bij onbeschermde auto's waar vervuiling echt heeft kunnen hechten, dan zal elke voorwas het moeilijker hebben. Dan zou ik echter wel naar de sterkere prewashes grijpen die je met een drukpomp aanbrengt.

Onder de motorkap wordt het ook vochtig, dus daar breng ik liever dezelfde dressings aan al bij het exterieur. Begrijp me niet verkeerd; Dressings zoals Natural look kan je wel aanbrengen op alles, maar zelfs bij goed inwerken en intrekken én nawrijven, is het vatbaar voor water en dit resulteert vaak in vlekken. ;)

Ik gebruikte de Spray&Wipe inderdaad ook bij het kleien. Maar om kosten te besparen ben ik de DodoJuice - Born Slippy gaan gebruiken. Dit was dan de concentraat-vorm en dan maak je van bijv. een klein flesje van €8,- al zo'n 2,5L claylube.

Ook is deze clay lube wat zeperiger/gladder.