• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product / tool hebben andere hobbyisten absoluut nodig ?

Divided

Detailing addict
23 feb 2014
49
65
Wat zijn nou van die producten waar je niet zonder kan of eerder had willen ontdekken ?

Voor mij zijn dat nu de peluche verde doeken, verschillende doelen gehad maar deze zijn echt fijner
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
De Metropolitan Vac n Blo stofzuiger/blower, ideaal voor in de auto en de Pistola Corta.
 
Laatst bewerkt:
Poorboys World Professional Polish - Het forum staat er stiekem bol van maar ik was een laatbloeier. Echt onder de indruk van de veelzijdigheid van dit product. Metalen treeplanken, chroom, lak, glad kunststof, kieren en naden. Op een doek, polijstpad of borstel: echt een mooie cleaner en ruikt nog eens heerlijk ook
 
De AuquaGlym en de Monello blower: essentieel voor een zwarte of metalic auto. Dit brengt je lak naar een niveau wat je met leidingwater, mf doeken en detailing spray nooit gaat halen.
 
Voor mij is dat onr. Ideaal om de auto even schoon te maken in de garage als die maar licht vervuild is, maar ook voor het verwijderen van vogelpoep, voor het interieur, voor glas, etc. Het is echt een product wat je voor bijna alles goed kunt gebruiken. Meestal val ik alsnog terug op de dedicated producten, maar eigenlijk is onr meestal net zo goed.
 
Wat toch echt wel een eye opener voor mij was de eerste ervaring met Bilt Hamber Auto Foam.
Deze Prewash is geen Snow foam show, maar gewoon echt een goede cleaner. Met alleen deze prewash, wat inwerk tijd en een goede hoge druk krijg je de auto al zooo veel schoner!
Prijs voor een 5L fles en de hoeveelheid je hier maar van nodig hebt maakt hem echt kosten technisch gezien een topper!
 
Ik vind gritguard emmer met dirtlock, scrubwall, deksel (gamma seal) en buckanizer erg fijn werken
Zeker omdat alle onderdelen perfect op elkaar zijn afgestemd. Goede basis om te kunnen wassen.

+1 voor pistola corta en monello foamlans. Heb ik er veel plezier van. Veel beter als onhandige lans die standaard bij mn karcher zat.
En uiteraard hd reiniger. Kom je achter hoe onmisbaar dat is als je keer gewoon met normale tuinslang eens afspuit. :)

Goede doeken zijn ook een must. Ik vind doek met dual pile (ene kant korte en andere kant lange vezel wel een musthave voor iedere detailler. Ieder merk heeft ze wel. Vind de eagle edgeless van ragcompany wel mooie doeken. Niet duur en mooi zacht. Ook in verschillende kleuren te krijgen.

Verder vind ik koffertje voor doeken (1 aparte koffer voor oude doeken en 1 koffer voor nieuwe doeken) ook wel fijn werken.
 
Wat heb je eigenlijk NIET nodig:) alles wat ik in de kasten heb staan gebruik ook allemaal. En dat is best heeuuul veel geworden de afgelopen jaren. En daar zijn blijvers bij en producten waarvan ik vind dat ze minder toevoegen voor mij. Wil je de auto goed schoon en netjes houden heb je veel producten absoluut nodig.
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS en kawazxr
Gyeon Bathe+ foamen na het afspoelen.. (en daarna weer afspoelen).
Dat heeft mij ENORM veel toegevoegd aan de toch al uitgebreide wasbeurt.

Daarna kwam het ´open slang´ afspoelen. Die Monello maestro heb ik nu nieteens meer nodig..
Een rondje met de bladblazer en een 40x40 droogdoek is tegenwoordig genoeg.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse