• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product voor swirls

PeterEs

Detailing trainee
2 jul 2016
12
25
36
Ik heb een rode Fiat Punto welke sinds hij bijna 2 jaar geleden bij de dealer wegreed nooit een goede detailbeurt gehad heeft. Uiteraard wel altijd netjes gewassen met een washmitt.

Gezien de swirls nu toch wel zichtbaar worden, ben ik me gaan inlezen in de benodigdheden voor een detailbeurt. Ik zou een fijn polijstmiddel nodig hebben, maar ik zie in de shop dat er ook krasverwijderaars zijn speciaal voor swirls. Zijn krasverwijderaars echt iets anders dan een fijn polijstmiddel? Het doel voor deze twee is volgens mij hetzelfde?

Ik zou even het stappenplan doorlezen wat betreft de swirls en vooral hoe GOED wassen EN drogen. Want alleen wassen met een washmitt voorkom je geen swirls beetje water naar de zee brengen anders. Dat is dan weer zonde van je werk straks.

Niet helemaal maar er zijn niet veel producten die je echt met elkaar kunt vergelijken.
Zelfs polijstmiddel van merk A werkt anders dan merk B.

Wat tembaco zegt, lees je goed in en onderschat een 'gewone' wasbeurt niet.

Hier enkele stappenplannen :
https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/
https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/

Ik heb mijn "gewone" wasbeurt wat kort door de bocht omschreven. Wat ik doe is eerst afspoelen, dan wassen met de twee emmer methode, afspoelen en weer drogen. Liefst zou ik ook foamen, maar daar heb ik de ruimte niet voor.

De stappenplannen heb ik uitvoerig bestudeerd, maar hierin wordt niet gesproken over krasverwijderaar. Vandaar mijn vraag of krasverwijderaar een ander product is dan een polijstmiddel, want de werking is in mijn ogen hetzelfde.

Uuhhm. Ze doen hetzelfde. Krassen/swirls verwijderen. Er staan idd ook polijst middelen tussen. Die verwijderen natuurlijk ook swirls en krassen die niet te diep zijn.

Ga je machinaal of handmatig te werk? Machinaal behaal je veel meer resultaat namelijk.

Met de hand, machinaal komt misschien nog wel een keer.

Zelf zit ik te denken aan de Dodo Juice Lime Prime. Volgens mij is dit ook een glaze? Dat scheelt weer een stap ;)

Dit bedoelde ik met hetzelfde en toch verschillend.
Krasjes of zelfs swirls verwijder je niet met de hele kleine korrel die in Lime Prime zitten. Dit product verhult meer de swirls door ze op te vullen.
Lime Prime kan heel goed met de hand worden verwerkt. Aanbrengen met een applicator en afnemen met een doekje. Niet laten curen of iets, aanbrengen en direct afnemen.
Lime Prime noemt zichzelf wel een polish maar is eigenlijk een hele fijne (beetje te fijne) polish.
Als je krasjes en swirls wilt verwijderen kun je beter bijvoorbeeld Monello Veloce of Scholl S3 gebruiken.

Dank voor de adviezen. De Monello Veloce vind ik nog wel een beetje eng vanwege de hoge slijpgraad, zachte lak en mijn onervarenheid. Denk dat ik het eerst eens met de Monello Mezzo ga proberen.

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Ter info, ik heb dit weekend een witte Fiat Bravo gepolijst maar de lak was alles behalve zacht.
2 hele passes met Scholl S3 en afwerken met S40 gaf een 90% correctie...
Blijkbaar is niet alles Fiat lak even zacht.

Daarom, altijd een testspot. Maar @PeterEs, Veloce met de hand is natuurlijk niet zo krachtig als met een machine. Het is ook niet zo dat je na 5 hits door je lak bent. Maar begin gewoon lekker rustig en zie wat je wilt en wat je kan bereiken.