• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk reviewplatform vind jij het meest betrouwbaar?

Welk reviewplatform vind jij het meest betrouwbaar?

• Trustpilot

• Google Reviews

• Trusted Shops

• Kiyoh

• WebwinkelKeur

• Anders en dat licht ik toe in een reactie...

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.867
200
Berkel en Rodenrijs
Stel dat je Carclean.com nog niet kent en voor het eerst op onze website terechtkomt. Dan wil je waarschijnlijk eerst weten hoe andere klanten hun ervaringen met ons beoordelen. Dat is heel normaal. De meeste mensen zoeken dan naar reviews om een beter beeld te krijgen van een webshop voordat ze iets bestellen.

Reviews zijn te vinden op verschillende platforms en zogeheten autoriteiten, elk met een eigen insteek en manier van beoordelen.

In deze poll zijn we benieuwd welk reviewplatform jij persoonlijk het meest waardevol en betrouwbaar vindt, en waar jij zelf als eerste naar kijkt bij het vormen van je oordeel.

We zijn benieuwd!

Aangezien ik toch vaak Google gebruik als zoekmachine kom ik dan als eerste die indicatie tegen. Ik filter dan vaak op recente beoordelingen en scroll dan eens door de reacties. Als ik een bedrijf niet zou kennen dan zoek ik uiteindelijk toch door op een trustpilot en daar hecht ik dan inhoudelijk meer waarde aan. Grappig eigenlijk: als ik meer wil weten dan vertrouw ik de inhoud van Google reviews vaak niet....

Jullie zijn goed ingeregeld op het internet dus de massa zal stuiten op Google gok ik.

• Leuk
Reacties: RoyR
Ik gebruik meestal een zoekmachine (tegenwoordig Duck Duck Go) om reviews te zoeken. Bij sommige bedrijven staan reviews om hun eigen site, maar dat is door een bedrijf makkelijker te manipuleren. Bij reviews kijk ik naar een aantal zaken:
- zie ik dezelfde klachten/minpunten bij meerdere reviews terugkomen (en ook de pluspunten, maar dat heeft dan minder mijn aandacht)
- zie ik zowel positieve als ook negatieve reviews (als ik alleen positieve en geen serieus negatieve reviews zie heb ik twijfels of er met de reviews is gerommeld)
- ik kijk naar het soort opmerkingen in reviews en probeer in te schatten of de reviewer op een vergelijkbare manier het product gebruikt zoals ik dat wil

Hierbij schaal ik Trustpilot en Kiyoh betrouwbaarder in dat de andere opties.

• Leuk
Reacties: Zoranurai
Ik heb juist het idee dat kiyoh en trustpilot er vaak reviews verwijderd worden. Voor tech is tweakers vaak de beste pagina maar hier niet toepasselijk. Ook reddit met <website> ervaringen is voor mij vaak een goede bron

• Leuk
Reacties: Cordoba
@Zoranurai Als er reviews verwijderd worden, zijn dat mogelijk reviews die bijvoorbeeld niet van een echte klant zijn? (je hoort soms dat negatieve reviews gebruikt worden als wraakactie/afpersing)

Meer in het algemeen; als een bedrijf met webshop de zaken keurig voor elkaar heeft dan is het al heel snel duidelijk bij een zoekopdracht in Google.

Ik koop veel zaken voor de hobby (naast detailen vaak autotechnisch) online en er zijn naast Carclean een aantal bedrijven die er meteen positief uitspringen, dan zijn de paar negatieve recensies vaak door een opeenstapeling van factoren geschied, of zoals hierboven al aangehaald door mensen die bewust een bedrijf in een negatief daglicht willen zetten.

Dan concreet op de vraag van Tim ingaande: in volgorde; Google, Trustpilot en Kiyoh.

De reviews dan ook even aandachtig doornemen, een paar positieve en ook de meest negatieve om zo met het eigen BS filter aan een oordeel te vormen.

Buiten het feit om natuurlijk dat we allemaal anders in elkaar steken en dus verschillende verwachtingen hebben bij alle verschillende stadia die je doorloopt, van het kiezen van een webwinkel tot levering en gebruik van het product.
Om over de aftersales/klantenservice maar te zwijgen, want ik heb de stellige indruk dat er daar vaak (veel) ruimte tot verbetering is, op gebied vooral van bereikbaarheid, communicatie en oplossingsgerichtheid.

Ook daar geldt weer dat sommige bedrijven waar ik vaak bestel dat juist heel keurig voor elkaar hebben, vooral omdat de intrinsieke wil er is om klanten te helpen, de bedrijfscultuur en dus ook de leiding die eraan wordt gegeven zal daar vermoed ik een grote rol in spelen.
Met echt plezier je werk doen straalt af op alle facetten in een bedrijf.

Of een bedrijf relatief klein of groot is zegt daarbij ook niet direct alles is mijn ervaring.