• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk type shampoo gebruiken jullie?

ratnesz

Detailing trainee
4 dec 2010
5
47
hallo,

Ik gebruik zelf altijd de valma wash en shine. Voor mij een prima shampoo maar ben wel benieuwd of er beter producten te krijgen zijn op het gebied van shampoo.

Groete,

Edwin

Uberhaupt zelf enig zoekwerk verricht ?
Staat hier boordevol beschreven wie / wat / waar / welke / verhoudingen / etcetcetc

Zal je klein handvat geven: >>> KLIK

Allereerst welkom op het Carclean forum! ;)
Ten tweede: gooi die Valma Wash and Shine in de kliko... dat is wat mij (en de meesten hier denk ik) betreft een van de slechtere shampoos die er zijn. Is erg agressief. 8o Enige voordeel is dat het goedkoop is...

Lees even dit topic door: https://forum.Carclean.com/threads/wat-is-je-favoriete-shampoo.3579/.aspx

Daar vind je een lijst met shampoos die VELE malen beter zijn dan de Wash and Shine.... Schrik niet van de prijzen van deze shampoos in vergelijking met de Valma, maar je hebt er ook veel minder van nodig, prijs per wasbeurt staat er bij vermeldt.

EDIT mk-us was mij net voor ;)

agressief? valma wash & shine? als je het te vaak gebruikt valt je lak er af dan? :-b
het maakt prima schoon :cool dat is héél wat anders
en dus zeer geschikt om een auto te wassen voordat je gaat poetsen, hiervoor een 'dure' shampoo gebruiken is toch zonde?

qua kosten en dosering valt het ook allemaal wel mee, er zitten helaas weinig conditioners/bescherming in maar bij gebruik van een detailspray is dat probleem ook weer verholpen.

persoonlijk zou ik voor onderhoudswasbeurten niet voor deze shampoo kiezen maar eentje van een hogere categorie, bijvoorbeeld een wash&wax zoals meguiars ultimate wash & wax

Met agressief bedoelde ik ook dat het erg goed reinigt.... het stript zowat je waxlaag mocht die aanwezig zijn. En als het een waxoyl laag binnen 6 maanden kan laten verdwijnen, dan valt deze shampoo wat mij betreft in de categorie agressief.... ;) Dit is in ieder geval een shampoo die ik nooit (meer) zal kopen, heb het gebruikt voor mijn detailperiode zullen we maar zeggen, omdat ik toen ook niet beter wist :schaam

Ik gebruik Wash & Shine om Collinite (grotendeels) uit mijn pads te krijgen (heb het nog, vind het toch zonde om weg te gooien en het werkt best goed).
Wanneer ik dat doe, raakt mijn huid toch wat geïrriteerd van dat spul.
Kan me er wel wat in vinden om te gebruiken als je je waxlaag wilt strippen.

Dat bedoel ik dus... als je met W&S collinite uit je pads krijgt, terwijl de meeste collinite waxen "detergent resistant" zijn, zegt wat mij betreft genoeg... ;)

ik zou ook heel snel stoppen met W&S wat een agresief spul is dat!

kan jeje auto net zo goed niet wassen en poetsen!

Ik heb dat spul geloof ik ook nog.....Heel lang al,wordt het minder agressief naar mate het ouder wordt???:-b

Nog even heel kort:
Verkijk je niet op de prijzen, vaak is een duurdere shampoo geconcentreerder, zodat je vaak minder betaalt per wasbeurt dan voor de Valma.
Men is op dit forum erg enthousiast over Dodo Juice's Born to be Mild (BTBM).

Op buitenlandse fora schijnt naast de BTBM ook de Glossworkz shampoo van Chemical Guys vrij populair te zijn. Verder hebben Mothers en Meguiars ook goede shampoos, waarbij mijn voorkeur uit gaat naar die van Mothers (betere prijs/kwaliteit verhouding).

Verder gebruik ik nu voor in de winter een wash+wax-shampoo, Raceglaze's Autobathe, voor net die extra bescherming. Werkt goed. In de zomer kan een wash + wax-shampoo wel te snel opdrogen en men heeft bij diverse van dit soort shampoos al geklaagd over strepen die dan achterblijven.

heb hier zelf nog een flesje van turtle staan. Gebruik het alleen voor het strippen van oude waxlagen. die troep is zo vreselijk aggresief. Weet dat Valma precies hetzelfde heeft.
Ik zelf ben helemaal gek van de Dodo sour power shampoo.
en zoals in voorgaande posts al is gezegd verkijk je niet op de prijs.
je hebt namelijk maar 5ml nodig van dat spul voor een hele auto. dus je doet er vrij lang mee

Beste Edwin,

Ik kan je alleen maar adviseren in navolging van bovenstaande verhalen, om eens te investeren in een wat betere shampoo. Je zult al snel verbaasd zijn over de resultaten, want vaak zal je auto veel meer glimmen dan wanneer je jouw huidige product gebruikt.

Succes,
Aficior

Ik gebruik momenteel afwisselend 2 shampoo's, al naar gelang mijn stemming....

Poorboy's Slick and Suds (prettige shampoo met goede prijs/kwaliteit verhouding) en Meguiar's Gold Class Shampoo and Conditioner (vind dit gewoon eeen aangename shampoo en lekker ruiken)

Op mijn verlanglijstje voor de toekomst staan verder Dodo's Born To Be Mild (die wordt hier zo dikwijls geprezen dat ik em toch es moet proberen :-d ) en Eimann Fabrik Auto Spa Shampoo (die wil ik gewoon es gebruiken)
Misschien dat daar ook nog de Gloss-it Gloss Shampoo bijkomt.....en er volgen ongetwijfeld nog andere..:lol

+1 voor de PBW Super Slick & Suds ! Ruikt heerlijk, werkt prettig, goed en kost geen drol (13 ml op 5 liter water = 0,25 euro per wasbeurt.....)!

GMToyota zei:
Men is op dit forum erg enthousiast over Dodo Juice's Born to be Mild (BTBM).

Deze gebruik ik, ook heb ik de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo. Ook hier ben ik wel tevreden over hoewel mijn voorkeur naar de Dodo Juice's gaat. Volgens mij zit er geen eens enorm veel prijsverschil in.

Welke shampoo? Ik wou dat ik m'n btbm weer eens kon gebruiken, m'n auto ziet er niet uit met dit weer :|~*

Ik gebruik zelf diverse soorten auto-shampoo :

Swissvax Car Bath : Ruikt naar Cocos, schuimt niet zo erg als andere shampoo, m,.i. meer voor auto's die goed in de wax staan
Dodo Born To Be Mild : Ruikt naar bosbessen, schuimt prima en reinigt ook prima
Dodo Sour Power : Ruikt naar appeltjes, schuimt prima reinigt prima en laat een mooie glans achter op
Dodo Supernatural : Ruikt nergens naar, schuimt prima, zeer zuinig in gebruik !
Mequiars Hyper Wash : Ruikt nergens naar, schuim is wel oke en reinigt ook goed

Mijn absolute voorkeur gaat uit naar Dodo Sour Power.
Redenen hiervoor zijn dat hij een mooie glans achterlaat, de washmitt makkelijker over de lak gaat, het afdrogen na het op de juiste manier afspoelen heel gemakkelijk gaat en deze goedkoper is dan de BtBM.

Ik gebruikte vroeger turtle wax en proper was hij wel maar nu ik meguiars gebruik is mijn auto nog properder en glanst hij veel meer.