• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke 5 produkten gebruik je het liefst?

Blondegod

Detailing guru
14 jun 2024
105
115
Misschien wel interessant om te horen wat de favoriete producten van iedereen zijn.

Natuurlijk zijn 5 wel weinig, maar je moet ergens ophouden.
Voor mij (willekeurige volgorde)

1 Poorboys refreshener Vanilla.
Deze gebruik ik al jaaaaren en bevalt prima, geur blijft redelijk lang hangen.
Inmiddels wel een beetje immuun voor geworden, dus iemand andere tips?
2 303 ultra suds ceramic wash.
Tijdje geleden "ontdekt" en bevalt me super! De auto glanst als een malle.
3 Mequiars Tire dressing.
Vroeger gebruikte ik altijd Bold'n brite van PB. Deze van Mequiars is in
mijn ogen nét wat beter.
4 Mequiars ultimate quick wax.
Ooit eens gebruikt toen ik last van vlekken had op de lak, wetcoat te lang laten liggen oid. Niets wat ik had hielp op dat moment maar quick wax wél. Het zal vast vól met dingen zitten wat voor maskering zal zorgen maar voor noodgevallen werkt het prima!
5 Gyeon Prep
Tja, is eigenlijk voor álles handig!

Eigenlijk mag PB natural look en proffesional polish niet ontbreken maar ja, 5 hè.
Ben sowieso wel fan van het PB assortiment.

20260322_122045.webp

1. Poorboys Spray & Wipe
Sta er nog net niet mee onder de douche, maar verder maken we alles in en om het huis ermee schoon en inmiddels is het product ook uitgewaaid naar mijn werk en diverse klanten.

2. Poorboys Prof. Polish
Dit product heeft me al zo ontzettend vaak geholpen om vage vlekken weg te krijgen, dat ik echt niet zonder zou kunnen.

3. Gyeon foam
Veruit de beste foam die ik tot op heden heb gebruikt.

4. Gyeon Bathe
Ondanks dat ik zo’n 15 verschillende autoshampoo’s heb, blijf ik best vaak naar dit product teruggrijpen omdat het zo goed werkt.

5. Koch Chemie Greenstar.
Fantastische allesreiniger, maar wel een waarbij je vooral niet een te hoge dosering moet gebruiken en bewust moet zijn dat het een heftig goedje is.

1 Gyeon Cancoat = voor het gemak waarmee dit verwerkt en de extra glans die het met zich meebrengt.
2 Gyeon Ceramic detailer = Er zijn zat goede detailspray’s te vinden alleen dit product hoef je amper na te wrijven
3 Gyeon baldwipe. = in feite zijn de juiste doeken 1 van de belangrijkste hulpmiddelen die je gebruikt waarbij ikzelf alleen nog maar doeken met gesloten lus gebruik.
4 Soft99 wash mist/Gyeon interieur detailer = Mijn interieur is nooit echt smerig en dan dan is dit spul geweldig want het laat weinig residu achter.
5 Purestar Superior Drying towel = veel droogdoeken gehad maar dit is de meest geweldige doek ooit imo (fabrikant is eigenlijk Klin en verschillende merken voeren deze doek).
6 Microfiber madness delipad
Dit zijn voor mij echt onderscheidende producten en ik kan nog wel even doorgaan in principe maar goed.

Voor mij een Gyeon lijstje

WetCoat: Ideaal voor een snelle hydrofobe boost bij een onderhoudswas, zonder dat het veel tijd kost. En ook op mijn velgen die nog steeds niet gecoat zijn.
Iron WheelCleaner: Plakt lekker door de gel forumule.
CeramicDetailer: Goede balans tussen glans en gladheid.
InteriorDetailer: Simpelweg omdat het op alles kan.
Mohs EVO: In de werkplaats blijft dit de favoriet

Maar als ik langer na denk... Cut Force pro, Soft99 Glaco Ultra, Glipten, Flex PXE....

Laatst bewerkt:
Ehhh alle namen weet ik zo uit mijn hoofd even niet exact, eens kijken wat ik kan produceren:

1: Dodo Shampoo (dat paarse spul in een grote fles, ik ben er mee in mijn nopjes)
2: Non-Ferro van Monello. (met name voor de wielen)
3: Collinite 845 wax (ik zweer bij dat spul al heb ik maar beperkte ervaring met andere waxen, vooral Turtle en Meguiars)
4: Poorboys spray and wipe (ook echt zo'n enorm heerlijk product, kan overal op, makkelijk in gebruik)
5: Monello droogdoek, de rode (gaf in het begin nogal veel van zijn kleurstof af, ik vind het een heel fijne doek die enorm veel vocht opneemt, je moet wel om kunnen gaan met formaat en gewicht als hij bijna vol zit)

Qua polijsten zit ik nog in een ontdekkingstocht, ben net overgegaan van PB op Menzerna.

• Poorboy's World - Spray & Wipe
    Alleskunner met lekker luchtje.
  • Poorboy's World - Professional Polish
    Ook een alleskunner. Lak, glas, metaal, noem maar op.
  • Dodo Juice - Born To Be Mild
    Al heel veel shampoo's geprobeerd en dit is wel een blijvertje. Ook weer lekker luchtje.
  • Sonax - Brilliant Shine Detailer
    Altijd fijn om nog even de boel mee na te lopen en geeft bescherming. Heb overigens ook nog Ceramic Ultra Slick Detailer van hetzelfde merk en die is ook top, maar grijp uit gewoonte vaak de BSD.
  • Vind ze qua gebruik gelijkwaardig: Microfiber Madness - Incredimitt, Monello - Guanto Tricolore, Monello - Cuscine Tricolore
    Langharige microvezel washmitts/washpads. Als ik tussendoor weer eens een kortharige mitt gebruik, voelt dat weer onwennig aan.

* Bilt-Hamber - Touch-Less (Simpelweg een goede prewash tegen een goede prijs)
* Monello - NonFerro (Veel alternatieven in huis, maar dit werkt gewoon altijd goed)
* Gyeon - Bathe+ (Gebruik in foamlans, heerlijk simpel en goed als boostend product op alles)
* Soft99 - Fusso Coat (Gewoon een hele goede wax, diepe warme glans, goede standtijd en watergedrag)
* Poorboys - Spray&Wipe (Echte all-round detailingspray, te gebruiken voor alles, zelfs buiten het detailen)

Deze 5 zou ik op z'n minst in huis willen hebben. Wasbeurten doen we allemaal het meeste en met deze producten zou ik elke keer kwaliteit kunnen neerzetten. (Voorwas én handwas, de-ironizer, sterke wax als basislaag, boostend product voor letterlijk de gehele auto en de detailspray voornamelijk als drooghulp)

1. Nanolex Trim Rejuvenator(Super makkelijk aan te brengen, zeer mooie finish, zeer zuinig in gebruik, duurzaam en mooie beading)
2. Poorboy's Spray and Wipe(Hoeft geen introductie meer)
3. Bilt Hamber Auto Wash(1:2000, reinigt super goed, glad, makkelijk af te spoelen en geen residue op glas)
4. Bilt Hamber Surfex-HD (the king of APC's)
5. Poorboy's World Professional Polish (Dit product is zo veelzijdig...diepe vervuiling uit lak halen, polycarbonaat polijsten, glas, metaal, en doet alles zeer goed…Elke detailer moet dit hebben).
6. Kenotek Showroom Shine (als drooghulp en quick detailer. Mooie glans, lekkere geur en super glad).

Ik kon niet kiezen, als ik mijn LSP wil boosten na het wassen gebruik ik Sonax BSD als drooghulp in 1:1, helft BSD en helft demi-water voor minder grippy gevoel.

@Morpheus02007

Die professional polish heb ik al weet ik het hoe lang en pas recent gebruikt op een deurpaneel voor mijn Volvo, dit is voornamelijk bekleed met vinyl, dat werkte echt fantastisch om de vervuiling er goed uit te halen en het vinyl een mat look te geven.

Als ik jouw betoog zo lees over dit product wordt het echt hoog tijd om eens wat meer te gaan doen hiermee!

Ja...idd. Ik gebruik het zo vaak voor verschillende dingen...De WD40 van de detailwereld. Ik kan het niet opsommen waar ik het allemaal al voor gebruikt heb en met groot succes. Er zijn producten om glas diep te reinigen en te ontdoen van vet en vuil, er zijn producten om metaal op te poetsen, om plastic logo's mee te reinigen en te doen glanzen, ingebrande vogelpoep te verwijderen diep uit de lak, insectenresten verwijderen die je niet meer met te wassen weg krijgt,....Professional Polish doet dit allemaal en wel zeer goed. Het is een product dat je leert te appreciëren door te gebruiken. Wel niet gebruiken op zwarte poreuze trim, die kan wit trekken.

• Leuk
Reacties: WouterR
Lijstje is eigenlijk langer, dus alleen de allergrootste favorieten:
  1. P&S Absolute: gebruik ik in verschillende verdunningen als detailing spray, drooghulp en interieur detailer (zoals hoogglans kunststof en rvs elementen). Super voordelig ook.
  2. Bilt Hamber touch-less: behoeft geen toelichting meer
  3. Poorboys World Super Slick & Suds: bevalt mij na jaren nog steeds uitstekend, ga binnenkort voor het eerst is vreemd
  4. Koch Chemie Protector Wax: super makkelijk om snel een auto in bescherming te zetten. Standtijd valt helemaal niet tegen, 4+ weken
  5. Koch Chemie Pol Star: ideaal voor vrijwel alles in het interieur

• Leuk
Reacties: Blondegod