• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke bescherming tegen straalresidu

ericon

Detailing rookie
21 sep 2008
195
0
Een kennis van me heeft een half jaar geleden een nieuwe auto gekocht.
50 meter van de vaste parkeerplaats wordt er in een fabriekspand gestraald, hierbij laat ik even buiten beschouwing dat er wel of niet met een filter gewerkt wordt.
Vandaag wilde ik de auto wassen en viel het me op dat de lak werkelijk als schuurpapier is.
De vorige auto was de lak echt niet meer te redden, ik ben bang dat dit lot bij deze auto ook stat te gebeuren.
Ik heb de motorkap gekleid en er kwam ontzettend veel bruine troep af, toen alle stappen op de motorkap uitgevoerd en geëindigd met Natty's.
Nu vraag ik me af voordat ik heel de auto ga doen of Natty's gezien de agressieve invloed van buiten wel voldoende is, zou Coll 915 beter bestand zijn?
Hebben jullie tips voor mij?

Euhhhh, tijdelijk de auto ergens anders neerzetten?

Tegen zulke zware externe invloeden is weinig bescherming te vinden. Vuiligheid als straalgrit gaat dwars door de 'bescherming' heen en zal alsnog op/in de lak terecht komen.

Bedankt voor de reacties.
De auto wordt naast het huis geparkeerd, helaas is het wegens omstandigheden onmogelijk elders te parkeren.
Er wordt aan een een carport gedacht echter kan dit nog wel een tijdje duren.

Denk dat je nergens mee weg komt, zoals Patrick zegt zal het overal doorheen komen.
Misschien dat een coating zoals C-Quartz voorkomt dat het daarin gaat zitten i.p.v. in je lak maar ook die coating blijft het steken helaas.
Zou serieus andere parkeerplek overwegen, dan maar 5-10 mins lopen.

Misschien iets doen aan de oorzaak? Wel of geen filter is irrelevant...er is behoorlijke uitstoot zo te horen.
Het lijkt me niet gezond om daar in de buurt te werken/wonen. Die bruine troep adem je ook in.

Je kan voor de grap gewoon eens contact opnemen met een ambtenaar van de milieupolitie ( uit mijn hoofd via stadhuis maar meto je even navragen ).
Deze kan het 1 en ander voor je uitpluizen wat er sowieso nu ronddwarrelt en hoe het met de vergunningen is gesteld.
In het verleden hier wat last gehad naburig gelegen bedrijd ( alleen geluidsoverlast geen andere ellende ( maar wel hard en 's nachts )) en zodoende bij zo'n meneer uitgekomen.
Hij is toen gaan meten en na gaan trekken en heeft toen contact gehad met het bedrijf. Ik kwam er nl zelf niet uit met het bedrijf en later bleek dat de eigenaar ook niet op de hoogte was
van hetgeen er daadwerkelijk afspeelde in het bedrijf tijdens zijn afwezigheid.
Na gesprek te hebben gehad met de ambtenaar was hij weer op de hoogte en ik heb toen excuusbrief gekregen met mobiele nummer gekregen ( voor indien weer in de nacht zou gebeuren )
en is het sindsdien staan we weer op goede voet en is het probleem weg.
Heeft het direct hier wat mee te maken: nee maar wellicht helpt dit verhaal je als handvat betreft de nare uitstoot etc

Of een autohoes over de auto gooien? Me broer werkt ook in de buurt van zo een fabriek en zijn auto is ook als schuurpapier. Je voelt het echt super extreem aan.