• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke clay lube?

ik denk dat als ik mijn wagen doe , dat ik ook net een halve liter nodig heb , maar...........

dat is na 3 maanden en niet bij een auto die al overjaars is natuurlijk :-"

1 liter moet toch zeker te doen zijn om de meeste auto's een kleibeurt te geven , en als het motregent zal je veel minder lube nodig hebben

het verdampt dan ook niet zoals bvb op een warme zomerdag
 
zou ik het water van mijn condentiedroogkast niet kunnen gebruiken om te verdunnen met de clay lube ?
 
Vandaag bezig met een Audi A4 cabrio, voor het eerst de Citrus Bling gebruikt, niet 1:16 zoals aangegeven maar 1:9. Moet zeggen hij kan mij niet bekoren, glijd niet zo lekker als de S&W die ik gewend ben, na halverwege de auto en wat last van marring doordat hij niet zo lekker gleed overgeschakelt op mijn vertrouwde S&W 1:1. Iets duurder maar wel stukken beter.
 
Vandaag ook eens die Born slippy 1:10 gebruikt om te kleien met de Supernational milde klei en vol van de marring, ook eens met meg's klei gebruikt maar het glijdt heel slecht bij mij, ook veel te veel schuim die slippy tijdens het kleien. Mijn ideale combinatie blijft nog altijd de witte Meg's klei samen met Spray&Wipe 1:1, lekker glad. Was even aan het uitkijken naar een goedkoper alternatief, Born Slippy, Citrus Bling maar na verschillende tests toch terug uitgekomen op de Spray&Wipe, betaal liever iets meer zodat ik weet dat het goed is. Pas op, bij anderen werkt dit mss wel goed, ieder neemt wat het beste bij hem past hé :cool:
 
Vraag: kan ik spray&wipe 1:1 gebruiken bij de Mother's klei? Of moet ik weer "showtime" kopen.
 
DolomiteGreyTT zei:
En dat water waar je mee verdunt moet je dus eigenlijk eerst koken?

Als je water kookt, steriliseer je het en jij bedoelt waarschijnlijk deminiraliseren? Dat doe je door waterdamp weer te condenseren, water uit een condensdroger bijvoorbeeld. niet vergeten het water te filteren ivm stofdeeltjes die erin zitten.;)
 
Ik gebruik verschillende lubes,
- S&W 1:1
- Citrus bling 1:10
- Chemical Guys Ecosmart 1:8

Voorheen ook Born Slippy gebruikt, nooit problemen mee gehad overigens, maar hou meer van de geurtjes van Citrus bling en S&W :)
 
Ik kan me v.w.b. Citrus Bling en Spray&Wipe aansluiten bij Ivo's. Heerlijke luchtjes als je er tenminste van houdt
(resp. citruslucht en zuurtjesfabriek).
Citrus Bling gebruik ik overigens ook 1:10. Volgens Valet Pro kun je deze voor kleien 1:16 aanlengen, maar dan vind ik 'm net wat te schraal.

Over het water koken: als je water kookt, krijg je wel wat zachter water. Niet dat de mineralen/zouten ineens uit je water verdwijnen, maar er zal een deel
aan je pannetje/waterkoker gaan zitten als afzetting. Het helpt dus wel wat.
 
Ja, die mineralen gaan aan je pannetje plakken omdat door het verdampen van het water de concentraties mineralen zo hoog worden dat ze gaan neerslaan:D
 
@Wittereus: zo werkt het niet helemaal.
Hoe het wel precies werkt, heb ik nu ook even niet paraat, maar simpelweg water koken helpt wel.

Affijn, we dwalen af...
 
Met de LT is niets mis mee, ware het niet dat barstensvol siliconen zit.

Een andere reden waarom een (droog)doek niet lekker werkt of te weinig vocht opneemt, is bij het gebruik van de Meguiar's Last Touch als detailerspray of als klei glijmiddel.

Dit product bevat silliconen en glansversterkers en kan de doek verzadigen met siliconen. Water wordt hierdoor afgestoten en niet opgenomen door de doek.

De siliconen in LT gaan zich vast zetten in je doek.

Een sprayje LT kan geen kwaad om een vingerafdruk weg te halen, maar als droogdoek tijdens het kleien verzadigen je doeken aardig. En als ze dan de was in gaan tegelijk met een droogdoek...

:-"

Voor mij persoonlijk geen LT meer.
 
Ik ben ook van LT afgestapt, ik gebruik nu met volle tevredenheid Spray and Wipe.
Werkt minstens even goed en ruikt heerlijk. Zou er zelfs van durven drinken. :D
 
gebruik nog steeds LT, alleen was ik de auto na het kleien nogmaals met een scheetje apc bij de shampoo.
heb ik haast wordt het gewoon S&W.
 
Stofke zei:
Vandaag ook eens die Born slippy 1:10 gebruikt om te kleien ... wat last van marring ... meg's klei gebruikt maar het glijdt heel slecht bij mij

Interessant, ik heb dat zelf ook ervaren. Op zich glijdt de klei wel, maar hij piept (https://forum.Carclean.com/cc_postst10269/Born-Slippy-piept.aspx) en de auto zit ook onder de marring (heb zwarte auto, dus valt extra op). Ik heb het laatst nog eens geprobeerd met 1:5 Born Slippy of misschien nog sterker, maar het blijft. Wat mij betreft vliegt BS de deur uit.
 
Ik heb Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) en vind deze samen met de mequairs klei gewoon perfect kleien.. en geen last verder van marring of iets dergelijks..

Ik moet wel zeggen dat ik dit dus normaal op goede orde heb verdunt en in een spuit op druk verwerk = super fijne grote nevel over een groter vlak :-b
Dit zal de marring natuurlijk ook klein houden doordat je op elk raakvlak glijmiddel hebt

Zijn er dus echt perfect voor , en ook nog goedkoop!:ja
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]