• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke coating is in mijn situatie de beste?

Greener

Detailing chief
17 jan 2011
47
75
Hoekse Waard
Hallo iedereen!

Na jaren met wax en dergelijke te hebben gewerkt wil ik nu toch voor een coating gaan. Ik heb wel wat eisen en na alle draadjes te hebben doorgelezen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Hier een opsomming van wat ik heb en wat ik precies zoek:

- Nieuwe auto met metallic Duitse harde lak, kleur mag er vanaf knallen
- Nog nooit gedaan dus makkelijk aan te brengen heeft de voorkeur
- Ik kan NIET binnen werken, uitharden moet in de buitenlucht
- Kostprijs is geen probleem
- Standtijd zo lang mogelijk

Ik begrijp dat bovenstaande niet panklaar naar één coating zal zijn toe te schrijven maar ik hoop op jullie input.
Resumé, makkelijk aan te brengen, lange standtijd en eruit springende metallic lak.

Bij voorbaat dank!

Als ik je wensenlijst zo lees dan sla ik aan op “moet uitharden in de buitenlucht”

Mijn inziens zijn er dan 2 keuzes :
- Nanolex APX
- Gyeon Pure EVO

De APX is met een uur droog en zou theoretisch gezien dan bestand zijn tegen vocht.

De Pure EVO is met 12 uur bestand tegen vocht.

Ik zou toch serieus overwegen om een locatie te zoeken waar je de auto gedurende een dag binnen kan stallen. Al is het maar een garagebox, parkeergarage oid.
Naast dat het voor mijn gevoel de standtijd absoluut ten goede gaat komen, worden je keuze opties ook vele malen breder en loop je veel minder risico op vlekken ed.

• Leuk
Reacties: bros en RedCat
Als het voor buiten aan te brengen is [mod]dit product verkopen we helaas niet[/mod]
Moeten wel temperaturen zijn van minimum 10°, maar na één uur mag je al in alle weersomstandigheden ermee.
Heel gemakkelijk aan te brengen.

Laatst bewerkt door een moderator: