• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke compound en welke pad

Laurent

Detailing rookie
23 sep 2009
25
0
Hallo,

Ik heb een DA van Meguiars met cutting, polishing en finishing pad dit in combinatie met de M105 en M205. Nu heb ik drie wagens gedaan een Volkswagen een BMW en een Audi. Nu is de cutting pad naar de boem en ik vind dat er ongelooflijk veel product in de pad wordt opgenomen. Nu vind ik ook dat ik te weinig resultaat boek met deze compound voor zijn prijs. Ik heb een correctie maar helemaal weg krijg ik ze niet!

Moet ik nu zoeken achter een nieuw product en pads? Nu heb ik 7'' pads maar vind ze te groot!

ps: Ik wil kwaliteit en ben bereid om daarvoor te betalen.

Wil geeft mij goede raad?
Bedankt!
Laurent

Ik heb wel een resultaat hoor maar volledig weg krijg ik ze niet! Heb alle pads van Meg. Maar ik vind dat het product te veel door de pads wordt opgenomen! Daardoor denk ik ook dat ik teveel product moet gebruiken.
Ook weet ik dat je met een DA Veel meer tijd nodig hebt om een correctie uit te voeren. Misschien dat het gebruik van een andere pad wonderen kan verrichten.

Wat wil je weg hebben dan? Swirls of diepere krasjes? Welke standen heb je gebruikt, hoe snel beweeg je de machine (heel belangrijk!) en heb je foto's?

Er is geen vaste volgorde van produkten en pads.

Kwestie van testspot maken :! :ja ;)

Enne, diepere krassen krijg je niet weg met een D/A machine, hiervoor zou je een rotary nodig hebben.

Het zijn swirls maar die kunnen best hardnekkig zijn! Heb ook gedacht aan rotary! Maar Is het normaal dat mijn cuttingpad vol product wordt gezogen? Ik spuit ze eerst beetje vochtig nadien product op en dan ga ik aan de slag. Ik heb het gevoel na ik een tijd werk dat de pad verzadigd is en dan is het niet meer aangenaam werken.
De standen die ik gebruik is stand 5 voor de cuttingpad en M105.

Als je pad verzadigd is, gebruik je teveel produkt.
4 druppels ter grootte van een erwt is genoeg voor een halve motorkap.

Na elk paneel of tussendoor schoonmaken met de hand onder de kraan of met een padwasher ;)