• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Dodo Juice wax?

RG

Detailing addict
30 apr 2015
6
60
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum! Ik ben al een tijdje bezig met inlezen wat betreft het poetsen van auto's. Ik heb sinds kort mijn eerste auto en ik wil dan ook graag goede poetsproducten kopen om de auto mooi te houden. Ik heb de auto wel altijd met de hand (en de twee-emmer methode) gewassen, maar ik wil nu ook graag een goede wax e.d. kopen.
Ik weet zeker dat jullie deze vraag al vaker gesteld hebben gekregen, maar ik wil gewoon graag een goed advies :). Ik ben van plan een panel potje van Dodo Juice te kopen, maar ik weet niet zeker of ik nu een wax voor een warme of donkere kleur nodig heb... Ook weet ik niet wat voor een beginner zoals ik aan te raden is, een soft wax of een hard wax (leer wel snel :-D)...
De kleur van mijn auto is metallic groen en de auto is uit 1992. Ik heb niet echt foto's van mijn auto waarop de kleur duidelijk zichtbaar is, maar de kleur van de auto op deze foto is 100% gelijk aan die van mij:
720.jpg

Ik wil de wax hoofdzakelijk voor mijn eigen auto gebruiken, maar ik zal er ook wel eens onze andere auto's mee waxen (grijs metallic en donkerblauw non-metallic).

Ik zat zelf te denken aan de Banana Armour, Purple Haze of Blue Velvet. Ik wil het een beetje goedkoop houden en begin daarom maar niet meteen met Supernatural of Fuzion of iets dergelijks :-D

Alvast bedankt!
 
Als ik uit de Dodo Collectie moet kiezen dan zou dat of Orange Crush of de Purple Haze zijn.
De Orange Crush geeft een hele mooie diepe glans. De Purple Haze vindt ik wat fijner aanbrengen, fijner dan een Blue Velvet.
Ook is de geur van de Purple Haze echt geweldig.

Overigens kan je met een Dodo wax eigenlijk geen verkeerde keuze maken. Het zijn stuk voor stuk geweldige waxen en van een gele wax veranderd je groene auto echt niet van kleur.
Kleine tip : de wax dun, heel dun aanbrengen.

Succes met je keuze !
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik heb pas een panel pot van de purple haze aangeschaft... Helaas nog niet de tijd gevonden om deze te testen ... Kan je enkel vertellen dat de geur wel lekker is.
En blijkbaar moet je het héél dun aanbrengen :p want met een panel pot zo je zo'n 3 à 4 stadswagens moeten doen
 
Voor deze kleur zou ik denken aan Purple Haze (donkere kleuren) of Rainforest Rub (neutraal).
Wil je eventueel nog een beetje meer besteden, dan is Rubbish Boy's Juiced Edition wellicht een leuke optie. De keuze is aan u... ;)

Zelf houd ik wat meer van een wat smeuïge wax en niet zo van die hele harde (vandaar de PH, RR of RBJE). Dat gezegd hebbend: het verschil tussen een Dodo Juice softwax en hardwax valt op dat vlak best mee.
 
De Rainforest Rub heb ik al mooi poosje
smeert lekker dun
ruikt lekker:-D
Voor de rest nog geen Dodo waxen gehad


En over de panel potjes
​Ik heb er toen 1 besteld met de hoop het ook echt 2 a 3 auto's was
​maar nu al mijn eigen Fiat Punto wel 5 keer gedaan
Audi a6 stuk of 3 keer
en nog een keertje kleine fiat

als potje nu half leeg is zou ik nog overdrijven :-D:)^
 
Op de achterkant van de panel pot staat dat het voor 3a4 zou dienen.... Heb het zelf nog niet getest maar als ik dit hier lees dan moet je héél erg weinig gebruiken en goed verdelen...
Wauw zo'n zuinigheid !!
 
Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik ga voor de Purple Haze :-D
Nog adviezen voor welke applicator pad ik voor het aanbrengen van deze wax het beste kan gebruiken?
 
Met een panel pot mijn Seat al 2 keer gedaan en die is nog niet voor de helft leeg!