• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke doek vogelpoep boomhars enz..

Radjen

Detailing rookie
23 mei 2011
34
0
43
Welke doek kan ik het beste gebruiken om vogelpoep te verwijderen?

Heb zelf een beetje zoeken op de de site kwam ik deze tegen Poorboys World Mesh Microfiber Bug Towel
Iemand ervaring met deze doek?
En is deze doek veiliger voor je lak dan mf doek?

Vogelpoep, boomhars, insecten nóóit droog verwijderen, met geen ene doek.

Het beste is om de boel eerst goed te weken en de bijbehorende producten te gebruiken.

PB Bug Squash

Voor hardnekkige insectenlijken kun je ze het beste eerst weken door er een zeiknatte handdoek overheen te leggen, daarna eventueel behandelen met bovenstaand product.

Bedankt voor de tip, maar heb gemerkt als je auto goed in de wax staat hecht de voegel poep niet.
En dan een detailspray erop te spuiten en afnemen met een doek.
Of zeg ik nu ites verkeerd?
Vandaar de vraag welke doek het meest voor geschikt is.

Ik gebruik een sprayfles met gedemineraliseerd water, even de plekken insprayen in laten trekken. Dan de sprayer op de "straal " stand en ik spuit de vogelpoep er zo af.

Zelf heb ik standaard in de auto een fles (oude Witte Reus fles met Foam sprayer) van 750ml gevuld met 30ml SSF foam
en 5ml Dodo btbm shampoo, aangevuld met water.

Na deze formule op de volgels..t te hebben gespoten laat ik het even een paar minuten werken, waarna
ik het met een bevochtigde Cobra "the bone" spons aandep zodat het vuil door de spons
word opgenomoen.

Vervolgens spuit ik het er 9 van de 10 keer zo af.
Stel niet teveel voor van de foam sprayer want die heeft geen lange levensduur.

ik heb een super soaker waterpistool in de auto voor dit soort dingen. Zo eraf gespoten.

en dat is serieus..