• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke doeken zijn geschikt voor superzachte unilak?

timothy84

Detailing addict
17 feb 2012
94
55
Beste,

ik zit met een superzachte unilak op de Alfa Giulietta. Kijken is voldoende voor weer wat swirls. Nu vroeg ik mij af welke doeken echt geschikt zijn om wax uit te poetsen, te drogen, polijstmiddel af te nemen,...
momenteel werk ik met Delirium drying towel en die trekt er simpelweg swirls in. Voor wax en co gebruik ik allerhande doeken van Monello, maar die durven ook al eens wat krasjes en swirl bij maken.
Zelfs als ik na polijsten residu afneem zijn er al weer swirls in de lak. Leuk hoor een zchte lak om te detaillen...NOOOOT }:)w

Dus alle tips meer dan welkom want nu is het echt een swirlhalla

Greetzz Timo

Zachter / veiliger dan de Peluche Verde doeken zal je niet zo snel vinden ben ik bang. Je zou nog kunnen proberen om een Ultimate Wipe van Meguiar's te proberen met een gesloten lus.

Ik heb vorig jaar zoals sommige nog kunnen herinneren een Alfa Romeo GT gedaan, uni zwart. Ik heb op den duur de handdoek in de ring gegooid. Het enige wat ik kan adviseren: veel Eraser gebruiken bij het afnemen van polijstresidu. En doeken die laagpolig zijn. Veel mensen denken hoe dikker hoe beter (ik eerst ook) maar deze ''snijden'' als het ware in de lak. Gebruik suede doeken, heb ik ook gedaan bij de GT. Dit gaf een redelijk resultaat. Mijn maat heeft de GT inmiddels alweer verkocht omdat de lak er gewoon na een half jaar alweer heel slecht uitzag.

Heel veel succes! :ja

bedankt Paulus, geeft me veel moed als zelfs ervaren detaillers de handdoek gooien :lol
Mijne staat ook te koop maar wil dat hij beetje deftig staat (al kennen 95% van de mensen niet eens swirls)

Staat die GT bij de showoffs??

Hier goede ervaringen met de ultimate wipes.
Dure doeken, maar naar mijn mening een mooie middenweg tussen de conventionele MF en de Suede doeken.
Nadeel van de Suede's is namelijk dat ze bijna niets opnemen.......

heb je de doeken al eens met azijn gewassen ? Daar worden ze bij mij erg zacht van en zeker op de megane lak die ook redelijk zacht is werkt dat perfect.

Juffer1 zei:
heb je de doeken al eens met azijn gewassen ? Daar worden ze bij mij erg zacht van en zeker op de megane lak die ook redelijk zacht is werkt dat perfect.

Al 3x een ganse nacht laten weken in azijn en was ze steeds met scheutje azijn bij...

@timothy84: nee helaas geen show off. Ben er twee weekenden mee bezig geweest, wat een frustratie die zachte lakken. Laatst nog iemand met een Mito die zijn wagen door mij wilde laten detailen, heb helaas nee moeten verkopen. Ik begin er niet weer aan! Polijsten is wel leuk, gaat lekker snel en je krijgt snel resultaat, maar voor de rest een en al frustratie. Al ben ik natuurlijk ook niet echt een supergoede detailer!

Wat voor een auto heb je op het oog dan? Neem aan dat je je Giulietta nog niet zolang hebt?

Paulus de Boskabouter zei:
@timothy84: nee helaas geen show off. Ben er twee weekenden mee bezig geweest, wat een frustratie die zachte lakken. Laatst nog iemand met een Mito die zijn wagen door mij wilde laten detailen, heb helaas nee moeten verkopen. Ik begin er niet weer aan! Polijsten is wel leuk, gaat lekker snel en je krijgt snel resultaat, maar voor de rest een en al frustratie. Al ben ik natuurlijk ook niet echt een supergoede detailer!

Wat voor een auto heb je op het oog dan? Neem aan dat je je Giulietta nog niet zolang hebt?

LOL, heb mij ook ferm mispakt aan die lak...

Heb hem nu iets meer dan één jaar, 16000km op de klok, nog zo goed als nieuw. Heb zin gekregen in echt een fun auto en zal waarschijnlijk een Porsche Boxster worden van de eerste generatie. Zijn al aardig betaalbaar. En schijnen lekker te rijden met dakje open en het zonnetje op het kopke...What more could you want :)

Ga me een beetje zorgen maken nu, want heb ook een zwarte Alfa met unilak die ik wil gaan polijsten. Zit nu nog onder de swirls. Toen ik hem kocht ging ik er van uit dat het metallic lak was, stond ook in de advertentie (geen commentaar)!

Als je de verhalen leest wordt je hier niet vrolijk van. Maar heb ook gelezen dat de lak per auto nog kan verschillen, dus hoop dat het meevalt. En zo niet maar wat minder kritisch zijn, ben in ieder geval niet van plan de auto na een paar maanden in te ruilen hiervoor. Maar irriteren aan swirls doe ik me wel degelijk.

Heb me wel op 28 juli ingeschreven voor de DAP-clinic bij CC (leek me geen overbodige luxe na 2 keer polijsten en er achterkomen dat je basisdingen mist), dus misschien op die dag wat extra tips/tests/ervaringen opdoen met deze auto. Eigenlijk wil ik voor die tijd al aan de slag, we gaan het meemaken...

@E-Jan: laat je niet door het veld uit meppen, je leest naar alle waarschijnlijkheid bij wijze van alleen de negatieve stukjes.
Zoals je zelf aaneeft kan het echt werkelijk per auto verschillen dus niet meteen de put in klauteren.
Probeer gewoon een stukje en kijk hoe het gaat, voor zelfde geld valt het gewoon allemaal mee en kan je alvast een stukje 'ervaring' cq pielemuizen opdoen voor je naar de clinic gaat !
Als je denkt "dit gaat 'm niet worden" dan wacht je een maandje, ondertussen wellicht naar de SDD en voor je het weet ben de de 29e lekker los aan het gaan met al je opgestoken kennis van de dag ervoor :)