• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke excentermachine set voor caravan en auto

remcovsk

Detailing rookie
10 mrt 2016
16
2
43
Hoi,

Ik ben geheel nieuw met deze form van poetsen en ben nu opzoek naar een leuke machine.

Hij moet geschikt zijn voor onze auto en onze caravan want deze kan zeker een opknap beurt gebruiken.
Mijn budget is max 200euro voor alles.
Is dit mogelijk en wat raden jullie mij aan.

Alvast bedankt

ja dat dacht ik al toen ik op een paar sites aan het kijken was.
Maar wie niet waagt wie niet wint, zeg men toch;)

De starterskits staan in promotie:
https://www.Carclean.com/producten/Apparaten/Machinaal_polijsten/Dual_Action_Machines

Ik ben zeer tevreden over de Microfibre set van Megs
[MOD]Link weg gehaald, graag geen commerciële links plaatsen.[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
die ken ik niet.
dan lijkt deze combibatie beter? (qua prijs dan toch)

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V3_Raffini_Starterskit_Lite_Edition_102776
Wanneer je enkel je eigen wagen en caravan gaat doen moeten die machines volstaan

Ik ben meer voor de grote uitslag (21) machines.
Kan je sneller mee doorwerken vind ik.

Hey Hallo,

€200,- voor een kit waar je jezelf mee kan redden, dat word 'm niet, vrees ik.

Zelfs als je één van de goedkopere machinepaketten neemt zal je noodzakelijke dingen missen. Denk hierbij aan de nodige stappen + producten/materialen zoals beschreven in De Stappenplannen.

Als je wilt kan ik een lijst voor je samenstellen met noodzakelijke dingen voor de auto. (Type?) Voor de caravan kun je waarschijnlijk dezelfde producten/materialen gebruiken i.c.m gezond verstand.

Ik heb een Low-budget pakket samengesteld en opgeslagen, die kan ik bij thuiskomst wel even tevoorschijn toveren en checken.

Greetz

Hey Hallo,

€200,- voor een kit waar je jezelf mee kan redden, dat word 'm niet, vrees ik.

Zelfs als je één van de goedkopere machinepaketten neemt zal je noodzakelijke dingen missen. Denk hierbij aan de nodige stappen + producten/materialen zoals beschreven in De Stappenplannen.

Als je wilt kan ik een lijst voor je samenstellen met noodzakelijke dingen voor de auto. (Type?) Voor de caravan kun je waarschijnlijk dezelfde producten/materialen gebruiken i.c.m gezond verstand.

Ik heb een Low-budget pakket samengesteld en opgeslagen, die kan ik bij thuiskomst wel even tevoorschijn toveren en checken.

Greetz

Ik heb een nissan primera p12 en de caravan is er een van 1996 6.5meter lang.
Zou graag je low budget pakket ontvangen!

Ow, het budget voor de machine is dat bedrag. Oooh, nou dan komen we er wel met een low-budget pakket. Ik zal vanavond, hoop ik, nog even op de computer kunnen en wat voor je uitzoeken.

Greetz

Ow, het budget voor de machine is dat bedrag. Oooh, nou dan komen we er wel met een low-budget pakket. Ik zal vanavond, hoop ik, nog even op de computer kunnen en wat voor je uitzoeken.

Greetz

nou niet helemaal helaas.
ik bedoel er mee dat ik zeg maar 25 a 40 euro max extra heb. voor shampoo en nog wat of iets

Ik denk dat je dan beter dat budget kan gebruiken om goede spullen te kopen om te wassen. Als je dan later nog meer wilt, dan kan je altijd nog een machine kopen als het budget dat toelaat. Als je nu een machine koopt, maar geen goede wasspullen, dan zul je ook niet zo lang plezier hebben van je polijstwerk.

Dan denk ik aan:

- Emmers 3x (Twee voor het koetswerk, 1 voor de wielen)
- Grit Guards
- Droogdoeken
- Washandschoen 2x
- Shampoo
- Borstels/kwastjes/handschoen voor de velgen
- Detailspray (zoals Poorboy's Spray&Wipe)
- Eventueel nog een (spray)wax om de boel een beetje te beschermen (Gyeon Cure is goeie)

Dit lijkt me wel ongeveer de basis. Misschien zie ik nog iets over het hoofd. Persoonlijk vind ik het ook erg fijn om een hogedrukreiniger te hebben zodat ik kan foamen en de boel goed kan afspuiten voor dat ik aan de lak kom, maar als je voorzichtig wast kan je ook wel zonder denk ik.

Als je verder wilt gaan, kan je kijken naar klei, polijstmiddelen, polijstmachine, enzovoorts.

Tja, met €250 kan je een eind komen, maar je zult dan wel de nodige dingen missen.

Ik zal misschien nog wel wat vergeten zijn, maar onderstaande dingen wil ik minimaal tot mijn beschikking hebben. Dit is niet mijn persoonlijke voorkeur, maar wat ik sowieso nodig heb om een fatsoenlijk resultaat te boeken.

<-- Wassen & Drogen -->
● 2 emmers (Grit Guard - Sop / Spoelen)
● Washandschoen (Monello Mitts - Gyeon Smoothie)
● Shampoo (DDJ - Born to be Mild)
● Droogdoek (Gyeon Silk Dryer Groot)

<-- Kleien -->
● Klei (Monello - Dolce Verde losse klei)
● Glijmiddel / Detailspray (PB's Spray & Wipe)

<-- Polijsten -->
● Machine (DAP900 V3 - PowerPack)
● Ontvetten (Gyeon - Prep)

<-- Beschermen -->
● Wax (Collinite 845)

<-- Velgen -->
● IJzerverwijderaar + Velgenreiniger (Monello - NonFerro)
● Velgenborstel (EZ Go)
● Four Finger Mitt / Kwast

<-- Reinigen -->
● Ontvetter (PB's - APC+D)
● Kwasten

<-- Kunststof / Interieur -->
● AutoGlym - Vinyl & Rubber Care
● Applicator

<-- Doeken -->
● Minimaal 6 goede MF-doeken (Peluche Verde - Senza Bordi)
● Hoerendoekjes (Goedkope MF-doeken)

Zoals je wel kan zien zal je dit niet redden met een kleiner budget. Er kan nog ietsjes gesneden worden in bovenstaande lijst, maar dat zal niet veel uitmaken.

(Ik zal zo even bij thuiskomst mijn lijst erbij zoeken en even kijken of deze nog up-to-date is)

Greetz

Remco, ik begrijp dat je niet in 1x zoveel geld wilt uitgeven om je auto+caravan weer netjes te krijgen.
Wanneer je zoals anderen op dit forum iets langer besmet bent met het detailvirus, zullen de andere bestellingen wel volgen

Voor 164,- kun je de dap500 lite edition kopen.
Dan kun je in elk geval polijsten.

Koop hier nog een set van 3 monello peluche verde bij voor 13,- voor het afnemen van polijstmiddel, wax en clay lube.

Verder de monello non ferro heractivatiebundel.
Dan heb je een spons om je wagen mee te wassen en non ferro om ijzerdeeltjes te verwijderen/velgen te reinigen voor 14,50

Dodo juice klei voor 7,-

Dodo juice clay lube concentrate voor 9,-

Auto finesse Revive trim voor al het zwarte kunstof voor 12,-

Dodo juice born to be mild shampoo voor 13,-

Collinite 845 wax voor 20,-( kun je met je dap aanbrengen)

Verder nog 2x monello edgeless soft foam hand applicator voor totaal 4,-
(voor aanbrengen Revive en wax op plekken waar je met dap niet bij kunt)

Kom je snel uit mijn hoofd op iets meer dan 250,- uit totaal.

Ik zou je nog wel echt een droogdoek aanraden als je bereid bent iets boven je budget te gaan.
Bijvoorbeeld monello Senza aqua.
Anders is het wat behelpen met andere doeken...

Verder zijn meer afneemdoeken ook handig, maar met wat behelpen kun je met dit pakket een aardig verschil gaan maken.

Was de auto met 2 emmers, hoef je eerst nog geen speciale emmers/gritt guards voor te kopen. Komt later wel.

Lees de stappenplannen goed door. Dan komt het vast goed!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

+1 voor mdlange!

Wanneer je zoals anderen op dit forum iets langer besmet bent met het detailvirus, zullen de andere bestellingen wel volgen
emoji6.webp
Dit klopt als een bus! Echter is mijn persoonlijke mening om dan de uitgaves te verdelen en te kiezen voor een DAP900 PowerPack. De machine is krachtiger, ergonomischer, waardevaster door populariteit, de set bevat meer pads en polijstmiddelen en 3 goede doeken.

Zelfde geldt voor de klei + glijmiddel. €7,- voor 55g of €18,- voor 250g! Ruim 4x zoveel klei voor iets meer als het dubbele van de prijs. :P

Hetzelfde kan eventueel opgaan voor andere dingen, maar mijn punt is dat je nu met minder genoegen neemt om toch wat te kunnen gaan doen, maar op een langer termijn juist duurder uit zal zijn.

Uiteraard snap ik je situatie. :D

Greetz

bedankt voor alle info. een apparaat is echt nodig, aangezien ik met mijn handen helaas niet zo lang dit soort werk kan doen. en het budget is beperkt helaas.

Daarom dacht ik een basis set dap500 liefst dap900 dat dat al beter is dan de wasstraat.

stel ik koop de
DAP500 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
kom ik daar niet mee uit de voeten als beginner. en krijg ik dan geen beter resultaat dan de wasstraat

Nee, koop dan de lijst die ik eerder schreef.
Als je de auto niet goed voorbereidt, ga je het mogelijk alleen maar erger maken met een machine.
Je gaat versteld staan hoeveel vuil je weghaalt met kleien. Moet je je voorstellen dat die rotzooi in je pad op de polijstmachine hebt zitten.
Wat quantox zei zijn het niet de meest voordelige producten als je veel vaker gaat polijsten, maar op deze manier kun je in elk geval de eerste paar keer aan de gang.

• Leuk
Reacties: Jansen
Ik zou ook even afspreken met een mede forum gebruiker zodat die kan uitleggen wat het nut is van alle stappen vooraf gaand aan polijsten. Waar woon je ergens?

Zelf heb ik dit apparaat afgelopen week gekocht bij autotechnica, heb hier het bedrag betaald van:
(schrik niet) €89,00 incl btw!

Laatst bewerkt door een moderator: