• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke flexibele karcher slang?

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Mag ik even gebruik maken van alle kennis hier?

Ik heb een Karcher K2 Hogedruk met een wel zeer stugge slang. Met elke stap trek ik het apparaat over de straat achter me aan. Ook niet vreemd voor de prijs van een K2. Wie heeft er ervaring met een flexibele slang en wil deze ervaring delen met mij?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem uit Engeland, maar recentelijk blijkt dat die niet meer naar NL levert. Zonde, want dat was een hele goede optie!

Je zou voor Kärcher kunnen gaan of in overleg met CC een slang van AVA overwegen; volgens mij is de fitting namelijk gelijk.
 
Die ja, maar check even met CC of dat past op je K2.

Of vraag of je een AVA slang los kunt regelen bij ze. Aangezien dit verlengstukken zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: LB
Iemand nog enige feedback hierover?
Past de Ava slang op een K5 en is deze echt flexibel itt de zogezegd flexibele h10q slang van karcher?
 
ik heb uiteindelijk een 15m slang besteld uit de UK samen met een short trigger gun. Bij Geen extra invoerkosten betaald en ongeveer 10 dagen levertijd vanuit de UK. +- 100 euro kwijt voor de slang en trigger bij elkaar incl verzending. Goede kwaliteit en zeer flexibel.

Directhoses heeft ook goede slangen, maar nadat ik deze contacten gaven ze aan dat ze momenteel niet buiten de UK verzenden ivm de nieuwe brexit eisen.
 
@GeBas Ik heb de h10q gekocht ter vervanging van de originele karcher slang. De h10q is flexibeler maar toch vloek ik er iedere keer weer op als ik de HD gebruik. Ik denk dat er beter bestaat dus in jouw plaats zou ik op zoek gaan naar iets anders.
 
Wat zijn je ervaringen met deze slang?
Op zich wel tevreden maar wat Jurre zegt er zal vast iets beters zijn. Hij is wel veel beter dan de originele slang die bij de Karcher zit.
Als ik deze gebruik dan rol ik hem helemaal uit totdat er geen krul meer in zit en dan is het goed te doen.
Maar ik denk dat diegene uit Engeland net iets beter zijn, alleen ja die Brexit hè.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Ik heb de " Karcher Hogedrukslang 12 meter rubber met staalinleg " en deze bevalt mij erg goed. In mijn optiek zijn er weinig slangen die niet willen krullen of tegenwerken omdat een slang altijd een vorm heeft van het oprollen. Als je geen last wilt hebben van een krul slang zul je de slang van 12 mtr moeten opbergen in een schuur van 12 mtr... Maar ik ben erg tevreden over deze slang op een K5
 
Als je geen last wilt hebben van een krul slang zul je de slang van 12 mtr moeten opbergen in een schuur van 12 mtr..
De slang op mijn HD is altijd helemaal krulvrij als ik hem afrol van de haspel. Pas als ik het pistool ga draaien en komen er weer krullen in, en dan moet ik nog mijn best doen want ik heb een vrijdraaiende verbinding tussen slang en pistool. Het kan dus wel, maar misschien zit er ook nog kwaliteitsverschil tussen de ene rubberen slang met staalinleg en de andere?
 
@Jansen Sowieso kwaliteitsverschil, en waarschijnlijk ook verschillende eisen van gebruikers ;)
Ik heb onder mijn pistool een draaikoppeling wat wel erg helpt.