• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke foamshampoo voor mijn foamgun

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Welke foam's zijn er zoal op de markt tegenwoordig?

Mijn foam kit heb ik besteld, deze mag ik wel pas bij de feestdagen uitpakken.
Maar foam heb ik er nog niet bijgekocht, mede omdat er geen beschikbaar is in de webshop en omdat ik is verder wil kijken dan de 3 soorten die worden aangeboden.

Hebben de grotere merken zo niks in hun gamma (CG, wolfgang, dodo, enz...?)

Ik twijfel er niet aan dat SSF en bv bilthammer niet zouden voldoen, maar ik ben lekker eigenwijs en zoek graag eerst achter meerdere alternatieven.

Die heb ik staan en ga ik zeker is testen, maar budgetvriendelijk zijn gewone shampoo's wel niet echt.

Heb nog enkele gewone shampoo's staan, die ik elk op hun beurt is ga gebruiken.
Maar zou liefst echte foam willen vinden.

Hyperwash inderdaad, werkt nog goed ook.
Shampoo + werkt redelijk, minder goed als hyper. En je hebt er iets meer van nodig.

Het mooiste resultaat was een laagje hyper met een paar druppels shampoo+ :cool

een foam is speciaal gemaakt om te....foamen...Juist ja..

en shampoo is speciaal gemaakt om te ..... wassen..Juist ja..

De een speciaal ontwikkeld om los te weken en zaken af te voeren, de ander om schoon te maken. Anders zou toch elke fabrikant gewoon hun standaard shampoo voorzien van een andere sticker en verkopen als foam? En begin nou niet over marketing/PR-termen als 'productdifferentiatie'...

Met shampoo krijg je wel schuim, maar je krijgt geen 'foam'... Beetje als 'Buckler'; lijkt op bier als je er naar kijkt, maar bier drink je toch om dronken te worden?

Dat afvoeren heb ik niet nodig. Zolang het maar het vuil 'los' weekt, je gaat er daarna toch met de HD over.

En een echte shampoo is milder voor je beschermingslaag, toch?

hoeft niet perse, bijvoorbeeld ssf, of bilthamber foam, tasten ook je waxlaag niet onnodig aan..

met autobathe van wolfgang KAN je foamen, maar zelf gebruik ik ssf..

ik ben wel benieuwd naar hyperwash en bilthamber

aron147 zei:
hoeft niet perse, bijvoorbeeld ssf, of bilthamber foam, tasten ook je waxlaag niet onnodig aan..

met autobathe van wolfgang KAN je foamen, maar zelf gebruik ik ssf..

ik ben wel benieuwd naar hyperwash en bilthamber

Zou het zeker zijn dat SSF de waxlaaag niet aantast ?
Daar er bij de beschrijving :rules op de site van Claerclaen er niet bijstaat dat het de wax niet aantast :!
Is maar dat ik in blijdeverwachting ben van de foam kit + ssf :) , en ik zaterdag heel de auto heb klaargemaakt voor de winter , met mooi laagje Wax (NXT 2.0 van Meguiars). En het toch spijtig zou zijn dat na het proberen van het foamen mijn wax laag kwijt ben of toch een groot deel ervan :auw .

Groetjes,Meire

Sorry dat ik het moet zeggen, maar NXT staat nu niet echt bekend om zijn duurzaamheid, dus ik ben bang dat je een groot deel van de NXT kwijt bent na het foamen.
Foamen kan je waxlaag inderdaad aantasten, maar dat ligt, net zoals bij het wassen zelf, aan de concentratie van het foammengsel

dat is moeilijk om te zeggen, zal van persoonlijke smaak afhangen.
Wil je binnen meguiars blijven dan heb je de m16 dat een topper is.
Anders kan je gaan voor één van de natty's paste waxen van poorboy's of een dodo juice wax.

collinite 476s blijft heeeeel lang zitten, een hele goede wax,
of 845 als je vloeibaar wilt (mijn persoonlijke voorkeur)

en een "beste" wax bestaat niet

rodders zei:
dat is moeilijk om te zeggen, zal van persoonlijke smaak afhangen.
Wil je binnen Meguiar'sblijven dan heb je de m16 dat een topper is.
Anders kan je gaan voor één van de natty's paste waxen van poorboy's of een dodo juice wax.
Daar ik nu nog maar alleen produkten van Meguiars heb en ik eerst Gold Class wax heb gebruikt en vond dat GC wax nogal rap was uitgewekt heb ik voor NXT 2 nu gekozen daar ze me hebben wijsgemaakt dat die veel beter is dan de GC wax ,en heb nu zaterdag voor het eerst de Nxt gebruikt ,van die m16 had ik nog niet gehoord en die verkoper heeft er ook met geen woord over gesproken.
Zit er dus nu niet goed voor met mijn Foam kit , ofwel niet foamen of mijn nieuwe fles NXT vervangen en 28.5 € zo maar weg.:auw

De NXT is nu ook geen rommel hoor!

En je zal die er echt zomaar niet volledig afhalen door 1x te foamen.

Als je in ieder geval de juiste mengverhouding neemt en geen 15min laat inwerken.;-)

Er is betere wax, maar je kan deze gerust verder op gebruiken.
Eventueel wat sneller een nieuw laagje leggen...dan is die bus sneller op :lol

Ja hyperwash, maar aan 69.99€ (zonder promo) dan heb ik eerder de neiging om bv de wolfgang gallon te kopen.
Die shampoo staat nog op mijn verlanglijstje (dat die maar snel terug in stock is).

Maar voor het foamen wil ik het liefst toch op een echte foam houden.