• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke foamshampoo voor mijn foamgun

suby555 zei:
De NXT is nu ook geen rommel hoor!

En je zal die er echt zomaar niet volledig afhalen door 1x te foamen.

Als je in ieder geval de juiste mengverhouding neemt en geen 15min laat inwerken.;-)

Er is betere wax, maar je kan deze gerust verder op gebruiken.
Eventueel wat sneller een nieuw laagje leggen...dan is die bus sneller op :lol

Dank,voor het berichtje ben nu toch een beetje gerust :-&

je merkt ook wel als hij weg is, en dan kan je gewon een nieuw laagje zetten..
let wel, als je opnieuw gaat waxen, met de nxt, dan haalt hij de oude weer weg.

een combi van bijvoorbeeld collinite en dodo , zullen 2 laagjes worden

nxt + nxt blijft er 1, gezien je met de cleaner, de onderste laag weer weg haalt..

maar met de nxt zal je gewoon van de winter 1 a 2 keer een laagje bij moeten zetten, who care's ?

ik ga met 2 auto's op wintersport, dan ben ik zelf wel blij dat ik de collinite heb, gezien deze ook tegen strooizout kan

Ik heb ook de foamspuit met foam besteld.
De speciale foam is ervoor om erop aan te brengen, te laten zitten een paar minuten waardoor
de foam het vuil kan pakken en afvoeren als je er daarna weer overheen gaat.
Lijkt mij dat gewone shampoo dat niet doet anders is foamen niet nodig.
Overigens deden wij al foamen in de jaren 80 en 90.
Niet op de auto maar in de zuivel waar ik werkte.
We foamden de hele afdeling in en lieten dat ongeveer 15 minuten inwerken (koffie).
Daarna met een waterslang en eventueel hogedruk om alles weer spic & span te krijgen.
Deed je dat geregeld was schoonmaken een leuke bezigheid.

ook gewone autoshampoo (iig de meeste) zullen zo blijven plakken, en langzaam van de lak lopen.

alleen is het totaal niet economisch.. 100ml dodojuice shampoo is er dan zo doorheen (1:10 inde lans, 3 auto's en het is op)

en zal waarschijnlijk je waxlaag sneller strippen..

gewoon bilthamber autofoam, of SSf , werkt PRIMA! en kost weinig!

de ssf is geurloos, dus zelf doe ik er 1 pompje wolfgang bathe in, zodat hij nog lekker ruikt ook

Het lijkt mij dat shampoo nou niet echt geschikt is om te foamen. Ik heb de gun nog niet binnen maar wellicht dat het ook kan achterblijven in de gun zelf?

Wat betreft de waxlaag. Onlangs heb ik een auto behandeld met de collonite 476s en de eigenaar heeft hem laatst door de wasstraat gehaald zonder wax of iets dergelijks en er was gewoon weer een nette beading te zien. De shampoos van wasstraten staan niet echt bekend om hun ''milde'' shampoo.

Je moet het toch wel heel bont maken om de collonite 476 wax van je auto af te krijgen. (muv body solvent :lol )

Gr.
Vincent

Ok ik heb besloten de SSF te bestellen.
Er is maar weinig keuze dus zal het die worden.
Ga wel wachten tot vlak na de feestdagen, dan kan ik gelijk een grote bestelling plaatsen zodat ik mijn voorraad heb voor het nieuwe seizoen te beginnen.

Nu nog enkele praktische vragen:

- Ik ga een 500ml potje onder mijn foamlans hangen, is compacter dan de 1L en het is niet de bedoeling van steeds meer dan een halve oplossing in de fles over te houden tot de volgende keer.
Wat is dan de mengverhouding bij een 500ml flesje, voor 1 wagen te foamen (ford focus, middelmatige grote dus)
Volledige wagen iclu wielen/wielkassen enz...?
Bij elk gebruik zal ik ook een 10ml gewone shampoo toevoegen.

- Als ik bv een wagen wil strippen van alle wax en sealant lagen, wat voeg ik dan het beste toe aan de oplossing?
kan zelf wel APC of scheutje dreft bedenken, maar wil van de eerste keer de goede oplossing begrijp je :-"

Zou zelf beginnen met 30ml Snowfoam en de rest water omdat je er ook nog shampoo bij gooit. Je kan altijd de dosering nog opvoeren als het nodig is.

Als je een auto echt wilt ontdoen van wax, gewoon wassen en een paintcleaner (Professional Polish) of zeer licht polijstmiddel (Monello Finale) gebruiken. Uiteraard eerst kleien indien nodig.
Je kan wel een sterke shampoo nemen of een citrus shampoo maar dat weet je nog niet zeker of alles weg is, na een paintcleaner/poliijstmiddel weet je zeker dat de lak schoon is.

jim zei:
Ok ik heb besloten de SSF te bestellen.
Er is maar weinig keuze dus zal het die worden.
Ga wel wachten tot vlak na de feestdagen, dan kan ik gelijk een grote bestelling plaatsen zodat ik mijn voorraad heb voor het nieuwe seizoen te beginnen.

Nu nog enkele praktische vragen:

- Ik ga een 500ml potje onder mijn foamlans hangen, is compacter dan de 1L en het is niet de bedoeling van steeds meer dan een halve oplossing in de fles over te houden tot de volgende keer.
Wat is dan de mengverhouding bij een 500ml flesje, voor 1 wagen te foamen (ford focus, middelmatige grote dus)
Volledige wagen iclu wielen/wielkassen enz...?
Bij elk gebruik zal ik ook een 10ml gewone shampoo toevoegen.

- Als ik bv een wagen wil strippen van alle wax en sealant lagen, wat voeg ik dan het beste toe aan de oplossing?
kan zelf wel APC of scheutje dreft bedenken, maar wil van de eerste keer de goede oplossing begrijp je :-"

Ik heb ook een 500ml potje hangen en doe ongeveer 1.5cm SSF in mijn reservoir. Daarmee doe ik mijn Punto gemakkelijk helemaal bij..

Het is wat wikken en wegen wat de beste combinatie is :) Wat spelen met de instellingen..

Grtz Nico

@ dibbuz en tinus: de reden waarom ik vroeg om de wax/sealant lagen te verwijderen, is omdat ik heel regelmatig is zin krijg om verschillende combinaties te testen.
Niet enkel voor ik aan polijsten begin, want dat zal ik hoogstens 1 a 2x per jaar doen op mijn wagen.
Maar tussendoor test ik producten uit in verschillende combinaties, en verwijder dan liefst alle bestaande lagen om zo terug opnieuw te beginnen.
Ik kan geen maanden rijden met dezelfde producten op mijn lak, dan word het me te saai en krijg ik de kans niet om te experimenteren :ja

Een cleaner is een oplossing, maar weer een extra stap/verwerking.
Ik had stiekem gehoopt dat je door bv iets toe te voegen aan je foam/shampoo de bestaande lagen makkelijk kon strippen:-"

Die DP foam heb ik al enkele malen van gelezen dat die wel vrij agressief is voor de wax lagen?

Waarom niet een sour power, die is 1:500 dus als je daar meer van gebruikt dan vliegt de wax er toch ook wel af schat ik zo in.
250ml a €7.98 ( nu nl in de aanbieding ) is dus een test waard. Geen godsvermogen van de hyperwash ( owkee wel minder qua inhoud ).

SuperNatural is 1:1500 maar daar kost de 500ml wel weer €31,99

Is maar een idee.

met sourpower vliegt je wax er zeker niet zo af, er zit juist wax in... Als ik echt wat anders wil, dan gewoon even Finale op de DAP, zo gedaan half uurtje extra en je weet zeker dat je lak "vers" is. Met een shampoo al dan niet in een sterke concentratie is en een stuk duurder en minder efficient in mijn ogen.

Zoals Dibbuz reeds heeft vermeld gewoon even een paint-cleaner gebruiken.

Dit is de beste oplossing, je kan zelfs foamen met alle soorten agressieve citrus shampoo's, geen enkele shampoo zal zo je bescherming strippen. Tenzij het natuurlijk één of ander goedkoop product is.

Als je niet te veel wil polijsten in een jaar kan je ook gewoon iets als Lime Prime Lite gebruiken. Zo ben je echt zeker van een propere lak en weet je dat het volgende beschermings product goed hecht.

Als je de vorige lagen 'halfjes' wegwerkt is er kans op een slechte hechting en dus slechte houdbaarheid. Weg gegooide tijd dus..

+1 voor BK; klopt als een bus.

Je kan overigens ook gewoon de paintcleaner step1 van Meguiars gebruiken; niets mis mee.

tinus zei:
Je kan overigens ook gewoon de paintcleaner step1 van Meguiar'sgebruiken; niets mis mee.
Geinig dat je dit zo zegt, krijg in de detailingwereld nog wel eens het idee / gevoel dat we dit soort producten over het hoofd zien en 'doorschieten' naar de exclusieve oplossingen.

doet het ook..
duurder / exclusiever is niet altijd beter..

bijna iedereen is met het meg's deep crystal systeem begonnen (makkelijk te krijgen op shows e.d.)
en nadat ze verder willen, worden die producten vergeten..

ik zelf denk er over om mijn menzerna final finish op te maken als paintcleaner (op zwart of light green)
daarna dodo limeprime lite (zwart)

ik vraag me trouwens af.. in hoeverre zymol hd cleanse, waxlaag e.d. verwijderd? gezien het gewoon een paintcleaner is eigenlijk (een veeeel te dure, stinkende!)

Ik noemde Lime Prime Lite omdat deze makkelijk met de machine verwerkbaar is (Prof.Polish van Poorboys trouwens ook). Dat is Step1 niet, maar daarin tegen krijg je hier handmatig wel een zeer goed resultaat mee.

Als cleaner gebruik machinaal ik pro polish van chemical guys.
Zit een lichte korrel in, en wat voedende bestanddelen en geen filler toestanden.