• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke functie heeft de Chemical Guys pro-detailer?

buuntje

Detailing trainee
18 apr 2010
15
47
wat is de exacte functie van de Chemical guys pro-detailer?
ik heb zo een grote bus cadeau gekregen.

is dit nu een detailer spray of een vloeibare/spray wax? of combinatie van beiden?
ik lees nogal verschillende zaken op het net.

tot op heden bracht ik alle 4 maand een vaste wax aan (Dodo juice white diamond wax), zeer tevreden van, maar ook tijdrovend.
mijn vrije tijd is nogal fel verminderd, maar wil toch een glimmende lak en beading behouden.
vandaar dat ik een manier zoek waar minder tijd in kruipt (vb vloeibare wax).
het is makkelijker om eens een uur vrij te maken dan direct 4u.

bij mijn moto ben ik om dezelfde reden van de vaste wax overgeschakeld naar de Reload, fantastisch product, maar natuurlijk niet dezelfde standtijd als de vaste wax, wat ook logisch is.


resultaat met de Dodo juice wax

lakbehandeling%20maart%208.jpg


lakbehandeling%20maart%207.jpg




de pro-detailer is nu van naam veranderd naar P40 geloof ik
pro-detailerspray-whitecarnaubaquickdetaileruvprotectant1gal.jpg




alvast bedankt
 
Ik heb de P40 zelf ook omdat ik nog niet zo heel lang bezig ben probeer ik verschillende merken/ producten.
In principe staat op de verpakking al waar het voor is en zelf gebruik ik em om na het wassen de auto na te lopen met deze spray.
Het is dus een detailer met carnauba component.
Als je een echt een spray wax zoekt zou je naar de Poor Boys QW+ kunnen kijken of dat wat voor je is.
 
De P40 is een goede Quick detailer met witte carnauba.Zelf gebruik ik het ook.Heb de gallon verpakking samen met de Hybrid V07.
Ben er zeer tevreden van.
Gebruik het puur bij afdrogen van de auto waardoor dat zeer gemakkelijk gaat,vlekvrij,streepvrij + en mooi blinkende laag.

Maar ook vooral als Quick detailer om heel de auto te doen bv als dag na poetsen geregend heeft of na het rijden stoffig geworden is
Met een goede microvezeldoek ofwel spray je het op doek of op de auto waardoor je weer kan genieten van cleane,blinkende lak.
Dan leg ik het zelfs half/half aan bv 250ml P40 + 250ml water.

Kan het ook gebruiken bij het kleien als nat houder.

Dus een veelzijdige goede detailer!aanrader
 
-stijn-;348808 zei:
Het is idd een Quick detailer .

Als je het 1:1 mengt kan je het ook gebruiken om te clayen.

Stijn,
Je zal best gelijk hebben maar zou je het gebruik niet gewoon moeten beperken tot het bv nalopen van de auto na het wassen en bv PB spray & wipe/clay lube gebruiken voor te kleien?
Dit is 1 goedkoper en je voegt geen was toe terwijl je dat een uur later er weer af haalt.
 
Bij het kleien lijkt het mij een verkeerde keuze: door de carnauba heb je waarschijnlijk nog een restant wax op je lak na het kleien, terwijl het kleien mogelijk geen goed resultaat geeft, omdat je vooral de net opgespoten carnauba aan het verdelen bent. Het komt bij mij een beetje over als verfverwijderen met een verfkrabber, maar om het soepeler te laten verlopen spuit je er dan met een spuitbus verf op, dan piept de verfkrabber niet zo...:D
 
Als je het 1:1 mengt kan je het ook gebruiken om te clayen.

Lees kan.

Ik gebruik p40 enkel om na te lopen na het wassen, of het stof van de wagen te halen ...