• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glaze zal ik kiezen?

Blamm

Detailing addict
8 okt 2008
698
62
41
Dag beste poetsers (duikt onder tafel :p )

Na de polijststappen rond te hebben en wil ik mij eens gaan richten op de behandeling hierna.
De vraag welke nu bij mij opkomt is: welke glaze doe ik wijs aan?

Lijstje met mogelijke kandidaten:
- SmartGlaze (naam heeft een streepje voor natuurlijk bij mij ;))
- PB Black Hole
- Meguiars M7
- Dodo Juice Lime Prime (Lite)

Op dit moment heb ik Autoglym Super Resin Polish, functioneert deze ook als glaze? Hij heeft namelijk wel fillers aan boord in ieder geval

Het doel wat ik ermee wil bereiken is het verdiepen van de kleur/metallic en eventueel een beetje filling.
De wax welke er op komt is de Collinite 845 of 915
Heeft iemand tips voor mij? Welke geeft het mooiste resultaat op mijn auto van deze?

reminder van mijn lakkleur (donkerblauw):
P1000234.jpg
 
* Denkt na*

Blackhole of Lime Prime, Blackhole of Lime Prime, Blackhole of Lime Prime, Blackhole of Lime Prime, Blackhole of Lime Prime.

Iene miene mutte ....


Lime Prime :-b
 
lime prime, vind ik persoonlijk de beste resultaten geven. met black hole heb ik al een paar wagens gehad waar ik er geen resultaat van zie.
 
Jullie voorkeur is in ieder geval duidelijk :D PB en Dodo (verrassing ook :-b )
Meg M7 was iedereen 2 jaar geleden laaiend over, maar deze valt weg tegen de resultaten van BH en LP begrijp ik?

Bij mn volgende bestelling dan maar eens kijken hoeveel geld er over is en aan de hand daarvan tussen deze twee kiezen. Alhoewel ik volgens mij met die 250ml enorm lang doe omdat ik niet 2 auto's per week doe :)

Staat nog wel mijn vraag open:
Op dit moment heb ik Autoglym Super Resin Polish, functioneert deze ook als glaze? Hij heeft namelijk wel fillers aan boord in ieder geval

Kan iemand mij hier iets over zeggen? Niet dat ik hierom geen andere glaze aan zou schaffen, maar tot die tijd :ja
 
De Meguiars M7 is niets mee, het is gewoon goed spul. Enig nadeel van dit produkt is dat als je het te lang laat zitten of doorwerkt (om wat voor reden dan ook) het een bitch is om te verwijderen.
 
Waarom wil je werken met fillers ?? De kunst is juist om de krasjes te verwijderen en niet om ze te verbergen.

Groet, Peter
 
Wegwerken en voortaan voorkomen is inderdaad het beste, maar tussen polijstbeurten door een gladde lak hebben is ook wel fijn ;)
 
Ik zeg beide .... oftewel black hole EN lime prime ;)

De Lime Prime erbij vanwege de lichte schurende werking! en de Black Hole voor een full detail...
 
Ik zou voor de Lime Prime Lite gaan, vanwege het fiet dat deze geen schuurkorrel heeft. De Black Hole vind ik wat makkelijker (want sneller) verwerkbaar.
 
Blackhole; lichte fillers dus verdekt lichte swirls, goede olie, mooi op donkere kleuren, foolproof met verwerken (limeprime iets lastiger)