• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke glaze

Technics

Detailing rookie
18 dec 2012
32
0
Ik gebruik op het moment dodo juice lime prime lite als glaze.
Geeft wel een mooie glans maar is er nog een aanrader, wil graag eens iets nieuws proberen?

Beetje afhankelijk van de kleur auto zou ik zeggen orienteer je eens op de glazes van Poorboy's.
White Diamond voor de lichtere lakken en Black Hole voor de donkere, warmere laksoorten.

Ben zelf naast de Black Hole ook wel erg te spreken over de Wolfgang Finishing Glazeechter is deze niet meer te verkrijgen in de webshop van Carclean.
Voordeel van de Wolfgang Finishing Glaze 3.0 is dat hierin dezelfde korrel zit als in de Monello Finale en uiteraard de originele Wolfgang Glaze. Eigenlijk een soort twee in één dus.

Ik moet zeggen dat ik de glaze van Mothers ook helemaal niet verkeerd vind. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Op een aantal lakken vond ik hem zelfs beter dan de Black Hole.

Persoonlijk zeg ik opvullen pb blackhole en glans gc glosworkz glaze als ik me niet vergis in de naam

Interessant is idd om te weten dat niet alle glazen vullers zijn/bevatten. En ook niet elke glaze bied een sealant-achtige bescherming.

Voorbeeld:
Chemical guys Black Light is bv een Cleaner-glaze-sealant, al is het sealvermogen niet echt spectaculair.
Sommigen gebruiken hem zelfs als een lichte polish. (Ja echt)
Opzich een mooi product, mooie diepe glans MAAR maskeert bv geen swirls.

Black hole is geroemd om zijn vulcapaciteiten als glaze, met een zeer mooie diepe glans, mits de voorbereiding goed is natuurlijk.
Black hole bezit dan weer geen sealcapaciteiten, en schuwt dus een goeie regenbui. Aftoppen dus!

Op de vraag wat nou een goeie glaze is? Dit is echt persoonlijk... En erg afhankelijk van je voorbereiding, en je doel.
Qua glans ben ik wel te spreken over Smartwax finishing glaze, maar vult naar mijn mening minder dan een Black Hole, die ook een prima glans laat zien.

En wat als je een laagje pb blackhole doet met daarop de cq blacklight?
Zou je dan het beste van de 2 producten combineren of werkt dat niet zo?

Ik denk dat dat juist averechts werkt, gezien dat Black light meer is dan een glaze alleen...
Is een aanname hoor, maar meerwaarde? Nee....
De vraag is: als je je auto goed gepolijst hebt, waarom zou je dan nog kiezen voor een glaze?
De meeste finish producten laten al een "als nieuw" finish achter, en de extra shine behaal je dan wel met een sealant of wax.
Is naar mijn mening ook weer lakkleur afhankelijk.

Al-bundy zei:
De vraag is: als je je auto goed gepolijst hebt, waarom zou je dan nog kiezen voor een glaze?

Als het goed is, is de lak na het polijsten in een prima conditie. Een glaze als Lime Prime bevat een korrel, die zou dus nog een soort laatste afwerking in het polijsten kunnen geven. Dit is niet nodig als de laatste stap ook goed is uitgevoerd. Wat ik wel merk als ik Black Hole heb aangebracht is dat de lak gladder is, waardoor ik de wax gemakkelijker kan verdelen. Bovendien geeft een glaze een diepe glans, dat is de voornaamste reden dat ik glaze gebruik.

Ik betwijfel ook of een glaze wat toevoegd aan een perfect gepolijste auto. Dat hij gladder wordt is begrijpelijk door de oliën maar daarvoor dient de wax / sealant eigenlijk.