• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke handmatige foamgun?

Fredjuh84

Detailing rookie
27 feb 2010
29
0
Hoi,

Aangezien ik geen hogedrukreiniger thuis heb en de auto niet voor de deur kan wassen ben ik genoodzaakt te wassen in de wasbox. Doe momenteel alleen wash and wax, maar wil in de toekomst uitbreiden met kleien, paintcleaner en poiijsten. Heb geen DAP, dus alles zal handmatig moeten.

Wil wel graag foamen, maar de foam uit de wasbox stript mn waxlaag gelijk eraf. In de sticky heb ik gezien dat er handmatige foam guns zijn, zoals de gloria foam master fm10. Online zie ik ook andere. Zitten er verschil tussen?
Bijv tussen de fm10 en de gloria foamy clean 100. (Op een Nederlandse website zag ik de gloria fm10 voor 50 en de foamy clean voor 35 euro.)
Op een duitse website zag ik ze goedkoper, maar ik heb geen creditcard of duitse bank. Dus zit er verschil tussen de foam guns. Zag ook de Marolex Master maar ook die is niet echt te verkrijgen in NL.

Thanks alvast voor jullie reacties!

Gr. Fred

Voor het creditcardprobleem heb je tegenwoordig 3Vcard. Werkt echt poepsimpel en betrouwbaar, niet met krediet maar via iDeal.

Na enig opzoekwerk heb ik volgende verschillen gevonden:
- De Foamy Clean 100 heeft een inhoud van 0,5l (tot 1l max) terwijl de FM10 een inhoud van 1,25l heeft
- De FM10 kan de schuimdikte instellen door de viltjes te veranderen, bij de FC100 wordt hier niets van gezegd
- De FM10 heeft een verstelbaar sproeibeeld, bij de FC100 vind ik daar ook niets van terug

Mijn mening: vindt een manier om de FM10 te bestellen in Duitsland voor minder geld dan de FC100 hier :)