• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke interieurborstel gebruiken jullie?

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Goedenavond mensen,

Ik ben benieuwd welke interieurborstel jullie ervaren detailers gebruiken.
Heb voor een vriend van me de paardenhaar borstel van carclean bersteld.

Welke andere goede alternatieven zijn er?
Ik mis er een in mijn collectie tot nog toe.
 
Die heb ik inderdaad gezien, maar niet echt een concreet antwoord dat ik zoek.
De paardenhaar borstel van carclean laat erg veel haren los.

Ben op zoek naar iets van hogere kwaliteit, een zachte borstel voor op het dashboard en andere delen in de auto te gebruiken.

Als ik op internet zoek kom ik steeds uit op te harde borstels of borstels speciaal voor een cabrio dak. :pensive:

Daarom vroeg ik mij af wat jullie nou precies gebruiken in het interieur.
 
Ah, op die fiets!

Nou, ik heb nu 2 of 3 paardenhaar borstels en die bevallen mij prima. Als het enige minpunt is dat de haren loskomen, kan ik je zeggen dat dit bij een nieuwe borstel inderdaad zo is, maar als je hem effe over iets grofs als een strookje schuurpalier haalt, is dat geen issue meer.

Ik gebruik de borstels om leer te borstelen i.c.m. een leather-cleaner. De LeatherTech kit van Mothers heeft de borstel standaard in de set zitten.

Ook doe ik er stoffen bekleding mee zoals stoelen, vloerbekleding en hemelbekleding i.c.m. APC+D.

Ik geloof dat Mothers ook een interior brush ofso heeft, maar die heb ik niet geprobeerd. De paardenhaar borstel is zacht genoeg en als je harder drukt kun je ook schrobben.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Wil niet vloeken in de kerk maar heb onlangs een schoenborstel bij de Action weggehaald. Kostte 1,29 en heb deze gebruikt voor mijn interieur. Super ding.
Bij interesse wil ik wel een foto plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik vind die paardenhaarborstel van CC ook heel fijn. Dat er haren uit komen is geen issue als je hem een zoals quantoxx zegt even over wat schuurpapier haalt ofzo.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@Quantoxx, dan misschien toch eens zo'n borstel overwegen. Hoe doet hij het op plastic delen?

@moto, interessant. Zou graag een foto zien als dat mogelijk is.

@Jansen, hoe doet die borstel het op plastic delen?
Zacht genoeg om geen krassen te maken?
 
Hij ziet er zo uit. Bestaat feitelijk uit 2 delen die afzonderlijk gebruikt kunnen worden.
Hij is net wat zachter dan mijn paardenhaarborstels. Ik vind hem super en zeker voor die prijs.

borstel2.jpg


borstel1.jpg
 
Bedankt, ga eens kijken of ik die kan vinden in de lokale action.
Hopelijk is die veilig voor mijn interieur :yum
 
@moto Ik heb hem gevonden, helaas in het lelijke paars, ruilen? Haha.

Hij ligt wel lekker in de hand zeg.
 

Bijlagen

  • WP_20160308_17_08_05_Pro_LI.jpg
    WP_20160308_17_08_05_Pro_LI.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 192
Aha! De action heeft deze borstel! Ik heb deze nu thuis liggen. Maar die is al best oud en versleten. En gebruik deze nu voor mijn fiets.
Binnenkort ook even 1 kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Hij voelt hetzelfde aan als de paardenhaar borstel van carclean, of hij nou echt veilig is voor elk oppervlak durf ik nog niet te zeggen.
 
Ik ben vorige week ook even gaan kijken en heb ze ook niet gevonden.
In welke afdeling liggen ze. Ik vond wel andere afwa of nagel borsteltjes.
 
Geen idee, mijn moeder heeft hem meegenomen haha.
Je kunt toch even vragen aan een werknemer van de action?
Die werknemers weten nooit wat.
Dat hulp is om te janken. Met al dat jonge lui wat er rond loopt.
Heb ook de foto laten zien. En ze wist het niet


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk