• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke kant van de doek waarvoor

Kilometervreter

Detailing rookie
13 jun 2011
49
0
Bij mijn laatste bestelling een een 3 pak peluce verde van Monello meebesteld.

Ik wil ze gaan gebruiken voor afnemen van polijst en glaze.
Ook bij deze doeken zit een kortharige en een langharige kant, net zoals bij mijn Poorboys Deluxe megatowels.
Ik betrap mij er eigenlijk op dat ik zowel de kortharige als de langharige kant door elkaar gebruik.
Men zal die 2 kanten er toch niet voor niets opgemaakt hebben dus mijn vraag is of jullie opletten wat voor je kant je waarvoor gebruikt en of je dat dan ook daadwerkelijk doet, ik ben benieuwd!

Voor het uitpoetsen van wax gebruik ik altijd de Dodo fantastic fur ( die is gelukkig aan allebei de kanten langharig ):-b

Sinds het probleem met de waxhologrammen gebruik ik de doeken met de lange vezels om het grootste gedeelte van het residu weg te halen.

Vooral de wat vettige waxen zoals Monello Ibrido, DJ SN Hybrids en de PRO's hebben het probleem dat de langvezelige doeken als het ware snijden in de wax.

De korte kant gebruik ik als het ware om de "wax die nog aanwezig is", te pletten zoals Tim in het topic zei.

Om er zeker van te zijn dat je bijvoorbeeld geen waxhologrammen krijgt, kun je naderhand de lak nogmaals behandelen met de microsuede doeken van CarPro.

Deze doeken zijn nóg korthariger dan de korte kant van een gewone mf doek.

Hoe zit het met de monello bianco doeken en deluxe mega doeken? Niet iedereen gebruikt die dodo juice supernatural waxen.
Ik heb nieuwe besteld en inderdaad met korte haren en lange haren. Bij de uitleg staat er lange haren voor eerste afname, korte haren voor final wipe, maar in de reviews dacht ik te lezen dat iemand het omgekeerde doet. Ik ben die van megs gewend al 6 jaar, zelfde haren aan 2 kanten.

ik gebruik eigenlijk enkel de kortharige kant van de doeken voor afnemen van (spray) wax of sealants.
Bij kleien of polish afnemen kijk ik niet zo nauw

Ik gebruik de langharige kant bij droogdoeken altijd als er veel op te nemen is en de kant met korte bij weinig. Voor glaze, sealant en wax de koprtharige. Heb ik detailerspray gebruikt pak ik ook de langharige. Of het zo hoort weet ik niet, maar misschien is het een kwestie van wat je het fijnst vind werken?

Okay bedankt. Is eigenlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur eigenlijk.