• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke klei laat geen marring achter?

328iT

Detailing addict
22 aug 2009
46
52
47
Hoi allemaal,

Ik zoek een klei die niet zo gauw marring achter laat. Of hebben alle klei dat?
ik denk aan dodo juice van supernatural 3x 80 gram of is het beter pb klei?

Spray and wipe heb ik al binnen.:ja
 
Hier ben ik ook opzoek naar...
Heb nu de klei van Mothers en die vind ik super werken, helaas is deze alleen in een kit te verkrijgen met een doek en detailspray erbij, die heb ik al. Aan de andere kant heeft de kit een goede prijs want voor een paar euro meer heb je dus die doek en detailspray erbij.

Heb gelezen dat de DJ klei erg zacht is, is deze zachter dan de Mothers klei? Zelf twijfel ik tussen klei van Poorboys of Dodo Juice.
 
de witte meguiars doet dat niet tot nauwelijks.
ook met de smartwax-klei heb ik er vrijwel geen last van
een beetje marring kan altijd wel maar zelfs met een handmatig aangebrachte polish verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.
pas bij de grove/stevige klei heb je vaak een machinale behandeling nodig.
 
marring.. elk klei kan marring geven..:-"

ik vond de mothers klei ERG goed!! echt super zacht.. goed te kneden..
de poorboys is zeker in kouder weer, erg hard (mijn bevindingen, ik heb zat mensen gezien die dat niet vonden)

maar eigenlijk nog nooit last van marring gehad..

als ik nu iets uit de shop moest bestellen zou het voor mij de supernatural klei zijn.. vooral omdat deze erg zacht zou zijn, en persoonlijk vind ik dat lekker
 
Met een milde klei zul je niet snel marring krijgen, tenzij je een erg zacht lak hebt.

Kijk bij het uitzoeken van een klei of je een milde of agressieve variant te pakken hebt.
Ik dacht te herinneren dat de Supernatural klei iets meer 'bite' heeft dan de milde Poorboy's/Dodo klei.
 
Het is een BMW E36 serie van Bj 1998

Als ik goed begrijp heeft het een harde lak.

Dus, moet een milde of wat stevige klei hebben. Welke kan ik beter nemen?
 
Binnetie zei:
Hier ben ik ook opzoek naar...
Heb nu de klei van Mothers en die vind ik super werken, helaas is deze alleen in een kit te verkrijgen met een doek en detailspray erbij, die heb ik al. Aan de andere kant heeft de kit een goede prijs want voor een paar euro meer heb je dus die doek en detailspray erbij.

Heb gelezen dat de DJ klei erg zacht is, is deze zachter dan de Mothers klei? Zelf twijfel ik tussen klei van Poorboys of Dodo Juice.
Heb even gekeken op cc winkel maar das een mooi setje voor weinig al zeg ik het zelf(mot ook hebbe).
Sorry een beetje offtopic