• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke klei voor slijpspetters

GTS DTI

Detailing rookie
14 mrt 2010
30
0
Bij 1 van de voertuigen (B-Vectra) in ons huishouden was er bij de laatste APK slijp- en laswerk noodzakelijk aan de C-stijl.
Ik rijd zelf niet in deze auto, maar de vaste bestuurder zal de komende maanden geen gebruik van de auto maken en dus is het plan om volgende week de auto kompleet schoon te maken en dan te stallen.
Nu heb ik vandaag de binnenkant gedaan en het voertuig gewassen.
Nu ben ik erachter gekomen dat tijdens deze slijpwerkzaamheden tijdens de APK het voertuig niet goed afgedekt geweest is. met name het dak zit onder de metaaldeeltjes.
Ik heb nu Mothers gele klei, maar is deze wel hard genoeg of kan ik beter een agressievere klei kopen?

Welke klei moet ik voor deze ´vervuiling´ hebben?
 
Realiseer je wel dat slijpspetters vaak geheel door de lak heen branden. Dus zonder overspuiten zal het altijd beschermen blijven. En als je Mothers al in huis hebt waarom niet ff proberen?
 
ok. twee reacties in dezelfde richting. Ik moet toch wat proberen.

ik heb ooit eens een auto gedaan die te lang doorgereden had met versleten remblokken (remmen waren ijzer op ijzer) en de hele rechter zijkant en de achterkant zaten onder vergelijkbare spetters.
Dit heb ik weggekregen met de mequiars consumenten klei alleen het was ontzettend veel werk en het ging heel moeizaam.
ik wil dus eigenlijk weten welke klei de zwaarste vervuiling zoals dit aan kan.
 
De Paarse CC klei in volgens mij een van de zware kleisoorten, met veel "bite":)^

Wat ik heb ondervonden was wel dat de klei dermate veel microkrasjes achterlaat dat een lichte polijstbeurt achteraf wel gewenst is.
Ik heb hem inmiddels een aantal keren gebruikt, naar tevredenheid, maar alleen in de wetenschap dat ik toch moest polijsten.

Ik gebruik altijd 2 stukken, en heb er altijd een halve emmer lauw-warm water bij staan, en daar licht altijd eentje in, zo blijven ze nog enigsinds kneedbaar.

https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Medium_Grade_Clay_Bar_200gr_P100238_100238
 
Mn Combo heeft eens vol gezeten met slijpspetters,dit is door een bedrijf met een of ander chemisch goedje behandeld,dit bedrijf werkte vooral voor klanten die veel bij het spoor stonden,vraag me alleen niet meer wat of hoe dat het was.
 
Eelco zei:
De Paarse CC klei in volgens mij een van de zware kleisoorten, met veel "bite":)^

Wat ik heb ondervonden was wel dat de klei dermate veel microkrasjes achterlaat dat een lichte polijstbeurt achteraf wel gewenst is.
Ik heb hem inmiddels een aantal keren gebruikt, naar tevredenheid, maar alleen in de wetenschap dat ik toch moest polijsten.

Ik gebruik altijd 2 stukken, en heb er altijd een halve emmer lauw-warm water bij staan, en daar licht altijd eentje in, zo blijven ze nog enigsinds kneedbaar.

https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Medium_Grade_Clay_Bar_200gr_P100238_100238


ik zie dat deze klei pas eind juni weer voorradig is en ik wil volgende week met deze auto aan het werk.

wat is een alternatief met dezelfde eigenschappen?

https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/Detailing_Clay_Aggressive_200gr_C2100_100999

Deze?
 
kleien? gewoon even testen, je merk snel of het werkt of niet.
paarse klei zou ik hiervoor gebruiken en niet een zachtere variant.
de paarse klei is idd erg bijterig, heb goede resultaten qua verwijderen van bovenleidingaanslag.
kost wel een paar uurtjes kleien en aansluitend polijsten want marring zal het zeker achterlaten.

in de autopoetserij moet het allemaal snel dus er is ook een chemische verwijderaar, maar niet te krijgen in de consumentenvariant.
ik kan je wel zeggen dat het echt geen goedje is om zonder ervaring te gebruiken

daarom ga ik je niet via pb benaderen zonder dat ik daarvoor toestemming van Carclean krijg.
 
allen dank voor de reactie, ik ga het met deze paarse klei proberen.
Ik heb goede hoop, wanneer het niet lukt meld ik mij hier weer!
 
Gisteren een nieuwe witte Audi A6 gedaan die welke na het strippen van de teflon wax ook vol onder de roestpitten zat van transport.8-o :no Ik heb dit zelf gedaan met de klei van poorboy's met spray en wipe. Ging redelijk makkelijk alleen op de achterbumper waren ze wat hardnekkig. SUCCES
 
Iemand hier wel eens van gehoort? Iron Cut
Verwijderd ingevreten ijzerdeeltjes.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=168666

http://www.aquartz.net/iron-cut.html
 
Ik ben vandaag bij de VW Golf clinic geweest bij CC. Daar stond ook een zilveren VW Golf met ingevreten slijpsel spetters.
Eigenaar werkt bij een metaalbedtijf...

De lak voelde compleet glad aan, maar de roestplekjes zaten in/op/onder de lak, gewoon niet voelbaar,maar wel zichtbaar!

Adrie heeft met een witte LC handpad en Monello Mezzo de slijpspetters weggekregen, maar hoorde dat de spetters na verloop van tijd weer terug komen.

Zit dus echt ín de lak :confused:
 
Ik heb de spetters inderdaad verwijderd, weet nog niet of ze terugkomen, de eigenaar had het nog niet gepolijst, ik dus wel, tijd zal het leren!
 
ik ga gewoon kijken wat het resultaat wordt en hoe duurzaam dit resultaat is. Op dit moment zitten de stipjes er op, daar valt nu niks meer aan te veranderen...
 
Vandaag auto compleet gepolijst en gepoetst.
De slijpspetters gingen er vrij eenvoudig af met de paarse klei. Op dit moment is er niets van de spetters terug te vinden, de delen waar de spetters op zaten zijn net zo glad als de rest van het voertuig.
Ben benieuwd of er roeststipjes voor in de plaats komen.
 
ik heb het zelfde gehad op mijn vorige auto, de auto was 3 mnd oud en een stel collegas vond het niet nodig om te vragen of we de auto's even wilden verplaatsen ivm slijpen!
Een andere collega kwam toen met de oplossing die voor mij toen werkte, een speciale vloeistof verkrijgbaar bij de VW welke je in je water deed ,waarna je de auto moest wassen , er ontstond een soort ijslaag over de auto welke je even moest laten zitten en dan de auto kon afspoelen en normaal wassen .
De beschermlaag van de auto was wel weg dus moest weer in de wax gezet worden maar ik heb de auto bijna 10 jaar gehad en ik was zeer tevreden over resultaat.
De kleur was Zilver dus roest was wel goed zichtbaar voor de wasbeurt met vloeistof.

Ik denk trouwens dat carrosseriebouwers hier ook wel een goedje voor hebben aangezien zij ook veel slijp en zaagwerkzaamheden aan auto's verrichten.