• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke lakcoating gebruiken? (BMW f30/geen garage)

Ik heb onlangs de Cancoat aangebracht, ook op een F30 toevallig..
Zoals eerder aangegeven, dus iedere keer een ander deel, motorkap, deur, dak enz enz.
Zit er nu zo'n 2 maanden op denk ik, en is wat mij betreft behoorlijk geslaagd.
Het is nu wel wat langer mooi weer, maar heb de auto nu zo'n 2 weken niet gewassen, en heb zo'n 1000km gereden vanaf de laatste wasbeurt, en het enige dat er op de auto blijft liggen is wat stof. Wat ik ook zou aanraden is Cure te gebruiken na het wassen. Dit geeft de glans een enorme boost. Cancoat heeft voor mij het voordeel dat het "makkelijker" aan te brengen is, en wat goedkoper is in aanschaf.
 
  • Leuk
Reactions: SvA
@CJB - Mohs is inderdaad een goede optie. Maar, zoals ik al eerder zei, moet je ook meenemen wat je verwacht van een coating. Verdieo je even in de verschillende opties. :)



Greeetz
 
Heb me even goed verdiept in de materie, maar garage blijkt toch wel een dingetje.

@330E: heb jij die cancoat aangebracht in de buitenlucht?

Ik denk nu over het volgende:
Wassen/kleien/ polijsten (eigenlijk zoals standaard)
Daarna ontvetten met Gyeon Prep.
Cancoat aanbrengen
Cure aanbrengen.

In de diverse topics wordt soms nog wel gesproken over 2 keer cancoat. Wat vinden jullie daarvan.

Ik heb wel een partytent kunnen regelen, dus ik heb wel schaduw.


Komende winter staat de garage op het programma om te worden verbouwd. Dusdanig dat de auto er ook in kan.
Volgend jaar heb ik dit probleem dus niet meer.
 
Ik heb cancoat inderdaad buiten aangebracht. Wat je uiteindelijk niet voorkomt is dat er stof in de coating terecht komt. Die kan je mijns inziens alleen met polijsten verwijderen. En dan heb je dus je coating weer verwijderd ook.
Het is niet ideaal, ik heb een lichtgrijze kleur en daar zie je ook minder onregelmatigheden op natuurlijk. Wellicht dat de Sonax CC36 inderdaad een betere optie is omdat ie sneller uithard.
Ik ga voor de volgende keer gewoon voor een goeie wax, vind ik ook leuker om mee te werken.