• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke machine is het stilst tijdens het polijsten? D/A, Rotary, electrisch of lucht?

Mike M3

Detailing rookie
8 mei 2010
46
0
Wat is de stilste manier of het stilste apparaat om te polijsten? Daarbij handwerk uitgesloten natuulijk :-"

Zou dat lucht zijn of toch een bepaalde rotary?

Ik wil misschien een nieuwe polijstmachine kopen, waarbij gewicht maar ook het geluid centraal staat. Je begrijpt het al, een lichtgewicht die zo min mogelijk lawaai produceert...

Vorig jaar is mijn veel te zware bosch overleden (na ruim 10 jaar trouwe dienst), ik had nog een soort van goedkope reserve liggen, maar nu wil ik toch wel weer wat knaps...

Prijs is geen issue :grinning:
 
festool shinex rap !! geweldig apparaat. ik heb alleen ervaring met flex kwa geluid, en produceerde een schel irritant geluid
shinex vindt ik kwa geluid meevallen minder irritant als de flex iig, anders flimpjes bekijken op youtube om een indicatie te krijgen,
verder polijst hij heerlijk, hij is handelbaar, ligt fijn in de hand, en weegt 2kg (uit me hoofd), en hij ziet er ook supermooi uit,
kost wel een beetje maar dan heb je ook wel wat !!o:)
 
Ligt eraan wat je wilt: roterend of excentrisch polijsten.

In beide gevallen is de DAP900 en/of PRO900 aan te raden.

Wil je een machine (roterend) die een beetje (zeg maar gerust héééél veel meer) pit heeft, ga dan voor de Festool Shinex.

Festool SHINEX RAP 150 FE

technische gegevens:
- Opgenomen vermogen 1200 watt
- Toerental 400 - 2100 min-1
- Polijstzool max 200mm
- Gereedschapspindel M14
- Gewicht 2,1 kilo
- Kabel 4 meter PUR
- Aandrijving 2 traps

PRO900

Technische gegevens:

Polijstpad-Ømax.: 190mm
Toeren per minuut: 0 - 2800 RPM
Aansluitspanning: 230 volt
Draad: 5/16"-24
Afgegeven vermogen: 880 watt
Gewicht (zonder kabel): 2,0 kilo
Isolatieklasse: II
Mogelijkheid om een kleinere/grotere backingplate te monteren: JA
 
Ik neig ook naar de festool, zeker gezien mijn oude zware bosch van 3,5 kg lijkt dit mij een waar genoegen :party:

Lucht zou ook geen probleem zijn, maar word op locatie weer lastig. Ik heb de beschikking over een zware "stille" compressor op de zaak, voldoende druk en capaciteit en die hoor je niet lopen, maar waar ik bang voor ben is dat die polijstzetjes het idee gaan geven alsof ik de banden van mijn fomule 1 wagen aan het demonteren ben...
 
Is die bijgeleverde set nog van toegevoegde waarde? Of kun je beter een box los kopen en de bestaande monello erin knallen?
 
Hallo,

Ik zou niet uitgaan van hoeveel/hoe weinig lawaai een apparaat maakt:je hoort het toch eens je het aanzet.
Ga voor een machine die naar jouw gevoel goed in de hand ligt en goed werk levert,dit is volgens mij toch belangrijker.
Volgens mij is een machine op lucht toch irritanter voor je oren .(zelf heb ik er geen last van,heb op maat gemaakte oorbescherming:ja )

Groeten Danny
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

ikzelf gebruik Sonomax custom. heel erg tevreden mee!
SonoCustom.jpg
 
Ik heb variphone doppen, voor zowel de motor als de schietsport en een peltor voor andere dingen, maar ik kan moeilijk de hele buurt voorzien van gratis doppen omdat ik elke week een auto sta te schuren voor de deur :D en zelfs als ik in mijn eigen poetscentrale sta dan speelt die gedachte bij me op...

De Bosch beviel prima, maar zowel bij deze als bij de Dap irriteer ik me soms aan het geluid. Niet zozeer voor mezelf, maar met de meedenkende gedachte naar andere toe... en je wil wel eens wat anders :|~*
 
Ik ben zelf eigenaar van de rap150 FE SET,en kan je zeggen is een erg mooie set
Inhoud:wetsand spullen in overvloed.....krukje dr bij
2x compound de 5000 speed cut en de 11000 ceramic polish
orange pad(cutting)lamsmitt(cut 'n shine)en een zwarte honeycomb(finishing)
Een final inspection vloeistof)
80mm wetsand schijfjes

Ik vindt het een mooi setje........:ja
 
krukje? gebruik je daar die box voor? En die wetsand spullen, welke zijn dat?

Momenteel kom ik alleen deze set tegen...

Inclusief:

extra handgreep
StickFix poetssteunschijf Ø 150 mm
bloemvormige schuurbladen-Mix (Titan 2), Platin 2-Mix (Ø 80 mm), Titan 2-Mix (Ø 77 mm)
schuurknopje
polijstmateriaal MPA 5000
polijstmateriaal MPA 11000
PoliStick polijstspons Ø 150 mm, oranje, middel
PoliStick polijstspons Ø 150 mm, zwart, zeer fijn
PoliStick Premium-lamsvel Ø 150 mm
2 microvezeldoeken
finishreiniger
in SYSTAINER SYS MAXI
 
Mike M3 zei:
Yep...

Die paar plate's en pad's kunnen toch niet voor zoveel prijsverschil zorgen?

Onderstaand een lijstje met prijzen van de producten die in de set geleverd wordt:

Koffer € 75,00
polijstmiddel 5000 € 30,70
polijstmiddel 11000 € 22,13
oranje pad € 19,04
zwarte pad € 14,76
lamsvel € 16,18
2 doeken € 22,73
reiniger € 17,73
schuurvellen € 30,00

Totaal accessoires: +/- € 250,00 euro.

De set kost € 636,65 euro, de losse machine kost 484,33 euro. Het kost je ruim 100 méér als je de accesoires los erbij koopt :-"

Mocht je willen, dan ben je altijd welkom om langs te komen en de machine te testen. Ik heb em namelijk ook. ;)

Oh ja, ik ben werkzaam in de ijzerwaren en gereedschappengroothandel én ben Festool dealer.
 
Beetje korting op de set dan losse aanschaf is wat voor te zeggen, de sys 5 is momenteel ook in de aanbieding voor 43,- dus dat is ook wel leuk om gelijk de rest van je poets spullen in mee te nemen. En... Festool heeft een aktie t/m 1 augustus dat je voor 60,- accessoires bijgeleverd krijgt.

Bedankt voor het aanbod, maar stiekem wil ik hem dus gewoon hebben ipv proberen ;)
 
Kopen dan,ik heb m sinds dat ze in Nederland op de markt kwam,nog geen fractie van een seconde spijt van gehad,heb al met meerdere machine's gewerkt,maar geen kwam ook maar iets in de buurt van de Festool.
Binnenkort komt er hier dan ook een 2e bij,gewoon omdat het kan:ja
 
Ik gister op de valreep nog even naar mijn lokale gereedschap boer en ook festool dealer, hebben ze dat niet op voorraad. Ik weet dat carclean en ook mijn andere leverancier festool dealer zijn, maar ik ben geen dief van m'n eigen centen als ik de btw kan aftrekken. Dus hopelijk krijg ik ma/di een belletje dat hij binnen is... :party: