• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke machine is het stilst tijdens het polijsten? D/A, Rotary, electrisch of lucht?

Daar zijn we weer... Vanmiddag de festool opgehaald, koffer een half uur zitten bewonderen en blij met de aanschaf.

Maar nu toch een vraag aan de experts, ik doe een halve kofferklep op standje 3, in de hoeken etc gedoceerd en dan slaat volgend mij de termische beveiliging erin. Machine voelt warm aan, draait lage toeren en komt langzaam weer op gang. Ding ff lagen liggen, praatje maken met de buur etc en vervolgens na een kwart dak wederom langzaam draaien...

Mis ik iets? Andere machines kan ik een complete auto doen en die draaien wel meer toeren...

Help!? ;)
 
Welke padmaat gebruik je en met welk middel?
Hoeveel druk zet je op de machine?

Als ik het zo lees, doe je iets giga fout, de thermische beveiliging komt er niet zomaar in.

Als de machine uitslaat door de beveiliging, leg de machine op z'n rug en laat deze ongeveer 5 minuten op de hoogte snelheid onbelast draaien.
Door de vin koelt de machine zich zelf af.

Ik heb destijds ook een VW Golf moeten doen, harde lak, grof polijstmiddel dus de machine kreeg het aardig voor z'n kiezen. Na elk plaatdeel de machine laten koelen.
 
Standaard Pad en plate. Had eerst een andere 6" plate erop, lag wel dichter tegen de machine aan dus dacht dat hij z'n koeling niet kon pakken. Ik ben daarna weer met de standaard plate gaan polijsten, nadat ik 15 min pauze heb gehouden. Kon daarna anderhalf dakdeel doen... Ben met oranje pad en mpa 5000 aan de slag gegaan.

En ja, grote auto en harde VAG lak... ;) maar heeft maar minimale correctie nodig.
 
Vervolgens met een oude goedkope "reserve" polijstmachine het zware werk afgemaakt, daarna met witte pad en finale weer met de festool. Alle opliggende delen achter elkaar, op standje 3, zonder problemen...

Maar om nu te zeggen dat ik op dit moment happy ben met m'n investering...? Wellicht kunnen we een keer meeten voor een poets onderonsje ;)
 
In de goeie 2 jaar dat ik mijn Shinex heb is deze pas 1keer op de thermische beveiliging gevallen,was met wol,M105 en een buitentemperatuur van 30 graden,was weliswaar wel binnen aan het werk maar de warmte was binnen.
Daarna ook nooit meer voorgekomen,en aangezien dat ik gemiddeld 1 auto per 2 weken sta te polijsten bevalt me deze machine me 200%.
 
De buitentemperatuur van vrijdag was niet zo bijzonder, het zonnetje op de lak gaf enigzins wel warmte af, maar het viel mij in 1e instantie gewoon tegen...

Gister een RS4 onder handen genomen, alleen de opliggende delen gepolijst, oranje pad en mezzo EN zonder problemen.

Moet zeggen dat ik van het draaien van deze machine wel vrolijk word, lekker stil en het loopt zo mooi, samen met het laten zakken van je toerental dmv de trekker knop ben ik wel weer meer dan tevreden... We zullen nog wel aan elkaar moeten wennen denk ik dan :heart_eyes: