• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke mengverhouding Meguiars Gold Class shampoo

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Onlangs heb ik een fles Meguiar's Gold Class shampoo gewonnen. Deze heb ik in net verleden ook gebruikt en vind dat het een heel fijne shampoo blijft.
Op de fles staat echter dat je vier dopjes op 10l moet toevoegen en op de Carclean.com website staat dat je 112ml op 15l mengt. Dat lijkt mij wat aan de ruime kant, al was het maar dat je dan vier wasbeurten per fles hebt. Nu zat ik zelf te denken aan de mengverhouding van Born to be Mild: 20-30ml op 15l water. Maar nu weet ik niet of dat voldoende is, wie heeft er een idee van!?

Ik denk dat 20ml wel wat aan de krappe kant zit, of hij moet amper vuil zijn, maar 40ml op 19 liter ging hier op vuile auto's gewoon prima, op een goed gewaxte auto durf ik nog wel terug te gaan naar 30-35ml.

Gewoon wat proberen, maar het moge duidelijk zijn dat de opgegeven hoeveelheid een "beetje" over the top is.

Het is inderdaad een fijne shampoo. In het verleden heb ik er ook een fles van gehad. De dosering op de fles is echt te ruim. Twee (of drie bij veel vervuiling) dopjes per emmer van 10 liter is voldoende.

Eens met Eelco.
Zo verdient Meguiars er twee keer aan: eerst via de (imho) te hoge verkoopprijs, en vervolgens in het feit dat je flesje zo snel leeg is dat je weer aan de kassa staat.
De Gold Class Shampoo is eigenlijk het enige Meg's product wat ik nog gebruik, maar wel in lagere doseringen dan aangegeven op het etiket.

Ik gebruikte ook een (veel) lagere dosering dan op het etiket voorgeschreven, maar ik heb het gelukt dat ik de wagen kan wassen met gefilterd zacht regenwater ipv het hardere leidingwater. Als de regenput leeg is, en ik dus aangewezen ben op leidingwater, moet de dosering ook omhoog (maar nog altijd niet in de commerciële dosering van Meg's)

Dank voor de reactie allen. Ik begrijp dat er een lagere dosering wordt gebruikt door jullie, maar de grote vraag is natuurlijk; welke dosering? Vanmorgen bij het wassen van de Ibiza 25ml gebruikt op ~15l. Auto was alleen een beetje stoffig en zanderig (vooraf wel gefoamed) maar was prima verhouding opzich.