• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke nieuwe wash mitt

Frenk

Detailing rookie
9 mrt 2009
15
0
Mijne wash mitt is bijna versleten, dus tijd voor een nieuwe.
Ik heb Mothers genuine lambswool wash mitt, ben er heel tevreden over en wou hem opnieuw bestellen maar hij is percies niet meer te koop hier?

Ik heb geen ervaring met microfiber wash mitt, dus vraag ik mij af met welke wash mitt jullie de beste ervaring hebben?
En welke is een goede vervanger van de Mothers genuine lambswool wash mitt?

Mijn favoriet is Wookie's Fist van Dodo Juice. Voor de onderkant de washmitt van Meguiars of Monello. Die laatste "plakt" aan de lak naar mijn ervaring.

Als je tevreden was over de Mothers wool washmitt, dan heeft Dodo Juice wel 3 alternatieven:

Dodo Juice Supernatural Short Hair Wash mitt
Dodo Juice Supernatural Wash Mitt "Yeti's Fist
Dodo Juice Supernatural Wash mitt Wookie's Fist

Zelf heb ik de Wookie's en de Short Hair versie.

De Wookie's is echt mega groot, neemt gigantisch veel water op, 4 keer onderdompelen en de emmer is leeg 8o
Nadelen zijn: droogtijd zeer lang, de mitt is giga zwaar als ie nat is en dat de wash mitts regelmatig onderhoud nodig hebben, lees; borstelen

Enne, met groot, dan bedoel ik ook groot...

3b82fac7.webp

Allereerst mijn excuses voor de foto's (zijn al meerdere keren gepost omdat deze vragen steeds blijven terugkomen :-" )

Mijn Mothers ' handschoen is vervangen door deze :
https://www.Carclean.com/product/C_Pro_C_Quartz/Merino_Wool_Mitt_WOOLMITT1PC_101950
Voordeel : superzacht , lange haren die ook in "spleetjes" komen , droogt makkelijk (oprollen , uitknijpen , uitschudden en ophangen)
Nadeel : 1 zijde...., niet alle handschoenen zijn even groot , soms heb je een meer "kroezelige" ipv met mooie rechte haren...
Zo droogt deze bij mij :
1609038.webp

In volle aktie :
006-2.webp

Deze heeft mijn voorkeur : (heb 3 van deze handschoenen)
200313005_zps4903891e.webp

Deze wordt amper gebruikt :
200313008_zpsf0b40cd4.webp

Indien je langs cc zelf kan gaan kan je mogelijk 1 kiezen ?
Voor de dorpels neem ik altijd een gewone mf-washandschoen.

Bedankt voor de reacties maar ik ben niet echt overtuigd, ofwel zo groot of maar aan 1 zijde bruikbaar...

Zou deze +- het zelfde zijn als de mothers: http://www.carclean.be/product/Carclean_nl/Wool_Wash_Mitt_WOOLMITT_102226

Of is een microfiber even goed of beter? http://www.carclean.be/product/Meguiars/Super_Thick_Microfiber_Wash_Mitt_X3002_100699

Zijn beide hele fijne washmitts.

Aangezien je oude wollen washmitt aan vervanging toe is zou ik voor de Carclean wollen washmitt gaan. Die doet zeker niet onder voor een andere wollen washmitt.

Succes met het maken van een keuze.

Voor mij even een wtf momentje hier. Gebruik ook al drie jaar naar volle tevredenhied de Mothers. Het manchet is inmiddels geheel uitgerekt maar de stiksels zitten, in tegenstelling tot ervaringen van anderen, bij mijn mitt nog geheel vast. Maar ook mijn mitt heeft niet het eeuwige leven, zal tzt vervangen moeten worden en is bij Carclean dus niet meer leverbaar?

Mijn ervaringen met een microfiber mitt om een auto te wassen zijn niet echt geweldig. Net als IbizaSigno vind ik het teveel aan de lak plakken. Wol glijdt voor mijn gevoel gewoon beter, met minder "inspanning" over de lak.

Ik denk dat dan de Carclean wool wash mitt en de short hair wooky het dichtst in de buurt komen als vervanger voor de Mothers.

ik gebruik voor de bovenkant van de auto de washmitt van monelle, voor de onderkant de washimitt van mequiars en voor de velgen de sponge van monello. Prima betaalbare oplossing!

Ik heb ook de zelfde vraag, nu rijkt mijn antwoordt ook naar de Dodo. Ik vraag me alleen ook af of deze ook fijn is hij spreekt mij ook wel aan: Chemical Guys Super Luxurious Microfiber Washmitt.

Heb sinds kort de CPro Merino Woolmitt, GE-NI-AAL ding, wil niets anders meer. Super handle baar, zacht en glijd als een malle. Juist doordat hij aan 1 kant vacht heeft werkt hij zo prettig. Niet denken...bestellen.

Heb MF handschoen, MF spons en Rasta mitt......ze komen niet in de buurt van de CPro!

Voor afbeelding....zie post hierboven GSM.

De Incredimitt van Microfiber Madness lijkt mij hier ook het vermelden waard.
Heb hem zelf nog niet zo lang maar hij doet niet onder voor mijn lamswollen handschoen en zou een stuk duurzamer moeten zijn terwijl hij gerust met de doeken in de wasmachine mag na gebruik.

tembaco;327947 zei:
Haha ok mijn keus is gemaakt vooral omdat die bijna de helft in prijs is:cool

Laat ons aub weten hoe de Cpro mitt bevallen is (nee niet van een lammetje). Ben zeer nieuwsgierig of hij jou ook zo goed gaat bevallen.

Guido S;n341182 zei:
De Incredimitt van Microfiber Madness lijkt mij hier ook het vermelden waard.
Heb hem zelf nog niet zo lang maar hij doet niet onder voor mijn lamswollen handschoen en zou een stuk duurzamer moeten zijn terwijl hij gerust met de doeken in de wasmachine mag na gebruik.
Nou het heeft even geduurd, maar hij is op voorraad. :ja

https://www.Carclean.com/product/Microfiber_Madness/Incredimitt_Wash_Mitt_103109