• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke nieuwe wax (max. 35 eu) ter verv. van Meguiar's wax.

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Mijn flesje Meg carnauba wax is bijna leeg en zoek een nieuwe wax.

Linkje naar mijn collectie

(mijn budget voor de wax is max 35,- )

Mijn opties na zelf grondig zoeken en vergelijken:

Collinite 476s - leuke wax, zeer goed voor de winter, maar heeft ie niet te veel compromissen op andere vlakken dan standtijd?
Collinites 915 - top waxje van Colli's
PB Natty's red limited - leuke wax die volgens mij "gewoon goed" is. Hoeveel beter is de 915?
Pinnacle Signature Series II Carnauba Paste Wax - volgens sommige onder ons op het forum een beetje "ondergewaardeerd".

De 915 en Pinnacle zijn aanzienlijk duurder en zijn gewoon de max van mijn budget, de andere twee zijn een prijsklasse goedkoper.

Zie ik nog een wax over het hoofd? Misschien van Dodo iets?

Bedankt voor de hulp alvast!

ik heb zelf colli 915, en persoonlijk vindt ik het echt een top wax! De metallic flokken in mijn lak (golf lc9z/ black magic pearl) komen echt mooi uit.
De beading is ook erg mooi om te zien, maar ieder zijn smaak natuurlijk :)

voor €40 heb je de allround Rainforest Rub van Dodo....
klik

Standtijd is wel minder dan de colli's, maar wel een heerlijke wax! :ja

Een tientje duurder, maar het zeer zeker waard:

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Blue_Velvet_hard_wax_250ml_DJBV250_101053

DJ Blue Velvet, een van mijn favoriete waxen. Houd zeer lang en mooie finish.

Gebruik naar volle tevredenheid 915. zeer lange standtijd en supermooie beading. 476 zelf nu ook in de testfase staan dus nog weinig over de standtijd te zeggen maar de beading is minder dan bij de 915.

Dan denk ik dat het de 915 wordt... Vind de dodo waxjes toch net te duur. Begin binnenkort wel eens met het verzamelen van wat panelpotjes om te kijken welke ik fijn vind.

Welke heb je dan opgegeven Jeroen, ik zie geen eerder bericht van je. :weetniet

@TS, panelpotjes van DJ zijn ideaal. Ik heb de rainforest rub op mijn astra zitten na een laagje EX-P. :love

Hij had het over een bepaalde wax die hij adviseerde die ze niet bij CC verkopen. Zal de naam niet noemen want dan wordt deze post ook verwijderd;) Heb hem trouwens wel meegenomen in mijn afweging...

Oke, laat ons weten wat je gekozen heb. Ik weet zelf ook nog niet wat ik op de Ka gaat zetten de 19de. :weetniet
Ik heb wat DJ panelpotjes, rainforest rub, skullcandy, purple haze, rubish boy en supernatural. Verder EXP, nattys en purplehaze Pro en Meg ultimate liquid wax. Moeilijk....Ka is trouwens witte uni lak.

ik lees net op het forum dat de 915 nogal lastig te verwerken is. En de 476s nog lastiger?

Wie o wie reageert hier op. Ik ben nu de carnauba wax van meg's gewend en die vind ik zeer prettig verwerken...

Zal binnenkort nog wel een bestelling plaatsen maar wil gewoon een goede wax achter de hand hebben en dan gaan experimenteren met de panelpotjes ;) is iets voor een kerstkado ofzo, haha

In het lijstje dat je aangeeft zou ik persoonlijk voor de Pinnacle kiezen. Echt een topwax in mijn ogen(heb dit al een aantal keren aangegeven op het forum) Smeert echt heerlijk, easy on easy off en heel mooi vooral op donkere kleuren.

De collinite's staan bekend om hun standtijd, maar ik vind het wel leuk als een wax een leuk kleurtje en een lekker geurtje hebben. En nog een mooie pot ook wat betreft de buitenkant.

De natty's is ook gewoon goed te noemen.

1000 producten, 1000 meningen....

Zucht...

:roll

Gewoon kopen wat JIJ denkt dat goed is en niet je beslissing laten afhangen van anderen.

Wat de een een goede wax vindt, vindt de ander compleet ruk...

@Nicknameless,

je hebt gelijk mi, maar de TS opent dit topic toch ook een beetje om de ervaringen te lezen van forumleden wb zijn lijstje:roll

Ik denk dat als de TS had geweten wat goed voor hem was, dat hij dit topic niet geopend had:weetniet

@Nicknameless

je hebt helemaal gelijk, iedereen vind iets anders weer fijn. Maar ik heb inmiddels wel door dat er enorm veel verschil zit tussen de verschillende merken. En met alle wijsheid hier op het forum is t toch fijn om de keuze hier voor te leggen ;),^^

Denk nog een nachtje slapen wordt het denk ik, de 915 of de 476s.....

Ik denk dat je als nieuwe waxaanschaffer een aantal zaken voor jezelf op een rijtje moet zetten:
1 - standdtijd ( ivm zomer vs winter ) .... ´concours´ vs sealant ( hoewel de optie die laatst las over Fuzion ( ff snelsnel nieuwe laagje tussendoor er op ) ook een stukje stof om over na te denken is ))
2 - gebruiksgemak ... 476 vs natty
3 - geur/kleur belangrijkheidsfactor .... colli vs dodo ( om even een gemakkelijke te gebruiken )
4 - food old waxie of zelf een stapje willen cq durven te wagen om wat anders te proberen wat de rest nog niet echt heeft geprobeerd
5 - 1 om echt op te maken vs een wax die na gebruik de verkoop in kan
6 - wil je echt een pot zelf hebben of is delen met een ander een optie ( en dan gedeelte overknallen in ander potje ))

@ mk-us: Tx voor het lijstje zo had ik het ook al redelijk in mijn hoofd zitten.

1. Standtijd is redelijk belangrijk, heb even niet het geld voor 2 waxen, maar zelfs in de winter zet ik hem tussendoor nog wel eens in de wax in een verwarmde schuur. Standtijd dus niet heel belangrijk, maandje of 2 is genoeg.
2. Gebruiksgemak: ik ben nu meguiars carnauba wax gewend die erg makkelijk smeert. Mag wel iets moeilijker hoor, maar hoeveel moeilijker smeert een 915 of 476??
3. Hoef de wax niet te eten ;)
4. ben wel redelijk conservatief, niet echt het budget om "misstappen" te permiteren.
5. opmaken, wederom helaas dat budget dat meespeelt.
6. graag zelf een eigen potje...

Kortom ik heb veel moois gehoord, en ik denk dat het een beetje afhangt van de verwerkbaarheid van de 915 of de 476... (Ben trouwens liever 18 eu kwijt dan 38)