• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke nieuwe wax (max. 35 eu) ter verv. van Meguiar's wax.

Het gaat er met name om dat het DUN er op zet en op tijd afneemt anders sta je te klootzakken.
De 915 heeft wat meer glans dan de 476s maar is net als met de andere waxen allemaal minimaal.
Je kan zeggen: pak de 476 vanwege de standtijd en dat je een blikje hebt waar je lang mee doet, dan 2x paneltjes dodo erbij en dat zit je ook aan de €35,-
Zou dan kijken voor de softwaxjes omdat die dan wat makkelijker te layeren zijn: de Rainforest Rub omdat ie voor alle kleuren is en de Orange Crush omdat ie in mijn ogen net wat meer bling achterlaat
Maar goed zoveel mensen, zoveel wensen en dit is een onderwerp die veelvuldig voorbij komt omdat het moelijk kiezen is in de wondere wereld der waxjes :)

Ook al eens aan de Collinite 845 gedacht ?

Super wax, zeker qua standttijd, enige nadeel is dat die met koude tempraturen wat lastiger te verwerken is.

@ Wilma: ik heb zeker naar de 845 gekeken, alleen ik kreeg een beter gevoel bij de 476 (zelfde prijs) en wordt ook veel vaker genoemd op het forum. En aangezien ik ook in de winter lekker doorwax... tsja...

Kon ik ze maar allemaal kopen :P

Nog een klein vraagje wat ik nergens heb terug kunnen vinden:

Kan deze combinatie???
1tm 5. wassen, clayen, dappen etc
6. Black Hole als glaze
7. 476s als eerste wax laag
8. Purple Haze/ Orange Crush als tweede laag

De Collinite 476s smeert helemaal niet moeilijk. Erg makkelijk zelfs, mits dun aangebracht, zoals geldt bij alle waxen. De swipetest is een hele goede indicator voor het afnemen, en dan heb je totaal geen moeite met het afnemen.

De glans was al perfect na het polijsten, daar is na EX-P en Collinite 476s geen verandering in gekomen. Ik heb nog geen meerwaarde kunnen ontdekken van een potje met een "geurtje en een kleurtje" (Natty's RED bv.) tov. Collinite en wanneer goed gepolijst, vind ik een glaze ook niet echt iets toevoegen.

heeft er helemaal niemand ervaring met de mothers produkten,ik vind met name de topcoat een prima wax voor de donkere kleuren.
of anders de purple haze van dj ook een schitterende wax.

915 is makkelijk te verwerken wanneer echt dun aangebracht. Vind hem makkelijker aan te brengen dan de Blue valvet pro i.c.m. Meguiars applicatorpad. Uitpoetsen met de fantastic fur en je hebt een topwax in je assortiment. Zowel qua glans en standtijd!

idd , mijn pc is naar de kl...ten :-b

wax : gewoon iets van .........................jawel komt ie......Mothers nemen , zit je altijd goed :lol

Het is de 476s geworden... binnenkort komen er waarschijnlijk nog n paar panelpotjes bij om te toppen. :P

Cyruzzz zei:
Het is de 476s geworden... binnenkort komen er waarschijnlijk nog n paar panelpotjes bij om te toppen. :P
Of toppen met de 915 :cool
Kan effe in geleen aan komen om te testen kan je de 915 testen staat warm en klaar voor gebruik.

Cyruzzz hoe is de 476s bevallen? Ben altijd wel benieuwd! Ik overweeg de 915, schijnt iets mooier te zijn zit meer in het blikje maar de standtijd is iets korter. oja en hij schijnt lekker naar kokos te ruiken.

Dag Johnny,

de 476s is echt super. Ben er heel erg blij mee. Hij verwerkt prettig, mits je voldoende doeken gebruikt om hem uit te poetsen. Ik gebruik er 4 voor mijn Opel Tigra.

De standtijd van de 476 is zoals ze allemaal zeggen enorm lang. Ik heb de wax na 2 maanden nog maar eens een laagje gegeven maar de beading was nog steeds goed aanwezig.

Helaas weet ik niks van de 915. Kan je alleen wel vertellen dat de 476 top is.

Succes met kiezen!