• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad benadert wetsanding?

wings-hifi

Detailing guru
11 sep 2012
217
120
50
Meppel
Zoals de titel al zegt, met welke pad combi krijg ik het meeste effect zoals wetsanding kan doen?
heb een deel van de achter bumper die volgens mij overgespoten is want daar zit veel meer orangepeel dan de rest v.d. bumper.
Bezit de 3 Monnelo compounds en bijbehorende pads, plus nog zo'n fleesepad.
 
Denim pad en Veloce ?!

Megs M205 wordt aanbevolen omdat het lekker vettig is
Geeft wel iets minder correctiegraad
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was dan zou ik denimpads nemen of orange Peel sanding pads. Slijten wel snel en houd de warmteontwikkeling in de gaten. Pas op dat je niet door de lak heen gaat. Je kan met een denimpad ook een mildere polijst proberen dan hoef je niet al te veel na te bewerken. Even kijken wat het mooiste resultaat geeft.
 
Dank allen, denk dat ik voor een denimpad ga! :grinning:
Er wordt Meguiar's M205 geadviseerd maar die is op! wat is een goed alternatief? of is de monello finale ook voldoende?
 
Ik heb het met Heavy Cut gebruikt en dat ging prima. Wellicht als vuistregel behandelen zoals je normaal ook de lak zou corrigeren van die auto? Ter info:

De V60 corrigeer ik zelf met zwaar polijstmiddel (twee hits foam of één hit MF) en wanneer ik met de denim pad ging 'peelen' op de D/A had ik vier hits gedaan met heavy om tot een forse verbetering te komen; nog steeds niet kaarsrecht, maar wel een heel eind.
20210130_155731.jpg

Met een Rotary zal het sneller gaan en hoe zachter de lak is, hoe makkelijker je de toppen afslijpt natuurlijk!