• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads voor de Meguiar's M205, is M205 zelfstandig te gebruiken?

megane_cc

Detailing rookie
7 sep 2008
467
0
Vandaag de M205 binnengekregen, een zoektocht op het forum leverde me wel op dat er al enkelen het product bezitten maar gebruikerservaringen heb ik nog niet gelezen. Weet ook niet goed hoe ermee om te gaan, wordt ie enkel als nabewerking op de M105 gebruikt of kan ie als zelfstandige swirlremover dienen, welke pad te gebruiken, etc., so advies van gebruikers is welkom :weetniet .

[MOD]topictitel aangepast voor de duidelijkheid[/MOD]
 
Het kan zeker als zelfstandige swirlremover gebruikt worden, dat ligt aan de hardheid van de lak. Volgens mij is het de "tegenhanger" van de Final Finish van Menzerna. Als finishing zou ik hem op een zwarte of groene (light) gebruiken. Als swirlremover met wit of hoger.
 
Gisteren nog was ik aan het zoeken naar gebruikerservaringen over de M205 en ik vroeg me af of het te vergelijken valt met Final Finish. Bedankt voor vraag en antwoord ;)
Aangezien de Menzerna nog steeds niet terug op voorraad is, ga ik het misschien wagen om de M205 in huis te halen. Ik denk er nog eventjes over na.
 
Vraagje over de FF nu het hier toch erover gaat hoef ik niet speciaal een nieuw topic over te maken..

Dennis; Je zei me een tijd geleden dat de FF ook op de D/A te gebruiken is. Als je deze als laatste stap gebruikt op welke stand(en) verwerk je um dan? Aangezien de FF eigenlijk roterend op hoge toeren verwerkt moet worden, ben je dan niet erg lang bezig om um met de D/A af te breken?!
 
-Vanquish- zei:
Gisteren nog was ik aan het zoeken naar gebruikerservaringen over de M205 en ik vroeg me af of het te vergelijken valt met Final Finish. Bedankt voor vraag en antwoord ;)
Aangezien de Menzerna nog steeds niet terug op voorraad is, ga ik het misschien wagen om de M205 in huis te halen. Ik denk er nog eventjes over na.

Je kunt ook Wolfgang nemen.

Total Swirl Remover 3.0 ==> Menzerna PO85RD 3.02
Finishing Glaze 3.0 ==> Menzerna PO 106 FF (alleen bezit Wolfgang als extra een Glaze)
 
Xizer zei:
Vraagje over de FF nu het hier toch erover gaat hoef ik niet speciaal een nieuw topic over te maken..

Dennis; Je zei me een tijd geleden dat de FF ook op de D/A te gebruiken is. Als je deze als laatste stap gebruikt op welke stand(en) verwerk je um dan? Aangezien de FF eigenlijk roterend op hoge toeren verwerkt moet worden, ben je dan niet erg lang bezig om um met de D/A af te breken?!
Adrie en ik hebben hem gebruikt op stand 5 met een finishing pad, ging geweldig! Dat was op de Cordoba Cupra met die extreem zachte lak.
 
Dibbuz zei:
Adrie en ik hebben hem gebruikt op stand 5 met een finishing pad, ging geweldig! Dat was op de Cordoba Cupra met die extreem zachte lak.

Okee dan, ik wil het de volgende keer toch eens gaan proberen. Ik ben benieuwd en zal mijn bevindingen t.z.t. wel posten! ;)
 
Vandaag aardig diepe kras uit het achterspatbord van de Modus gehaald met M105 (oranje pad), nabewerkt met M205. M205 valt goed mee, verwerkt goed, stoft veel minder dan de M105 en neemt ook goed af.

Ook een testspot gedaan met M205 en light groene pad op een plaats waar aardig wat swirls te zien waren, deze verdwenen vrij snel dus als swirlremover werkt ie ook toppie, toch op de zachte lak van de Renault.

Al bij al een goede aanwinst en zal zeker verder gebruikt worden.