• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf IV Orange Peel Removal & Plasti-Dipping dak

Mooi , sorry , PRACHTIG resultaat :)^

Heb wel ff zitten kijken naar dat plasti-dippen en vroeg me telkens af wanneer die spuitbanen maar gingen verdwijnen....

Was het ook mogelijk geweest om de lagen kruiselings aan te brenegen of is dit niet nodig ?
Is het de bedoeling dat de plasti-dip voor lange tijd op het dak blijft of enkel voor de winterperiode ?

Ik was zonet nog aan het lezen in het topic over "sneeuw op het dak" en dacht toen ook al in de richtng van een wrap of plasti-dip ....
en dan kom je dit tegen :-"
 
Plasti dip verwerkt makkelijk en voor tijdelijke oplossingen super.
Zeker ook als je later terug origineel wilt of eens iets uit wilt proberen.
Het resultaat is ook wel echt goed te noemen mits de goede voorbereiding.
Volgens mij ook een aanrader. Top filmpje :)^
 
grandscenicman;317324 zei:
Was het ook mogelijk geweest om de lagen kruiselings aan te brenegen of is dit niet nodig ?
Is het de bedoeling dat de plasti-dip voor lange tijd op het dak blijft of enkel voor de winterperiode ?
Kruislings is lastig omdat je niet het hele dak van links naar rechts kan pakken maar als dat mogelijk is zou het denk ik wel beter zijn.

De bedoeling is totdat Johan het zat is.
 
Even voor mijn idee( heb natuurlijk geen kaas gegeten van dergelijke dingen) ....
Is dit de betere en veilige manier om orange peel te verwijderen ??
Heb namelijk ook orange peel op mijn zwarte alfa maar durf niet te wetsanden ...
 
Naar mijn bescheiden mening is dit zeker de veiligste omdat je nauwelijks nabewerking hebt.
Het is ook zeker een stuk sneller dan wetsanden en polijsten.

Voor mij is dit de nieuwe standaard in verwijdering van Orange Peel. Ik zou niet snel een schuurpapiertje meer pakken hiervoor.
 
Wat een super resultaat!! :)^ Geweldig om te zien!

Wat ik me afvraag: Er wordt geschreven dat dit een alternatief is voor wetsanding. Ik heb echter tot nu toe alleen gezien dat hiermee OP 'verwijderd' wordt.
Kun je ook bijv. steenslag putjes in de motorkap opvullen en daarna behandelen met deze pads? Of is het daarvoor echt belangrijk dat eerst de overtollige lak weggeschuurd wordt?
 
Het is een alternatief voor wetsanding wanneer je zou wetsanden om orange peel te verwijderen...
De pads zijn enkel geschikt voor verwijdering van OP dus ;)
 
Man, wat een klasse detail!
De video had ik al op YouTube gezien en nu met het verslag erbi is het helemaal compleet. Bedankt Dibbuz.
 
ivo's;317360 zei:
Het is een alternatief voor wetsanding wanneer je zou wetsanden om orange peel te verwijderen...
De pads zijn enkel geschikt voor verwijdering van OP dus ;)



Mijn vermoeden bleek dus juist. :ja Dank voor je reactie!
 
dat zal best kunnen, maar de verbetering zal waarschijnlijk minder snel zijn.
Ben benieuwd in hoeverre een excentrische beweging dit soort werk klaart...
 
We hebben het geprobeerd maar het effect is echt aanzienlijk minder en je hebt veel meer marring dan roterend.
 
Als je nog eens wil oefenen dan heb ik er nog wel een hoor. Een zwarte dus en mooie uitdaging :-b