• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Orange peel removal Duitse lak

Eindelijk even de tijd gevonden om hiermee verder aan de slag te gaan. Echter nog niet 100% tevreden van het resultaat ;).

4 hits geprobeerd met rotary, denim pad en s3 in combinatie met veloce, en ook met Meguiars Ultimate Compound. Komt extreem warm en nadien heel moeilijk om de restanten uit te buffen. Er komt een witte droge extansie op de lak die heel moeilijk weg te krijgen is. Waarschijnlijk door de warmte. Met flex rotary op stand 6 en niet te lang op de zelfde plaats blijven en tussin constant de lakdikte gemeten. Hier merk ik het meeste verschil.

Daarna enkele hits met denim pad op DA. Veel makkelijker te hanteren, komt veel minder snel warm (wat normaal is) en product makkelijk uit te buffen nadien. Jammer genoeg niet snel resultaat.

Wat kan ik nog proberen ;)?

Zie foto's: inzoomen op de raamreflectie om een beter beeld te krijgen.

20180619_193215.jpg

20180619_195630.jpg

20180619_200252.jpg

20180619_204703.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wrm de foto's dubbel staan. Mijn excuses. Het betreft dus de eerste 4 foto's.

EDIT: op pc de dubbele foto's weg kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Orange peelen doe je over het algemeen op een lagere stand. Ik doe dit meestal op standje 4.

Dan zal je ook zien dat je ook iets meer controle heb over de machine.

Ik zou zelf de da links laten liggen.
 
Tijdens de Rotary-clinic draaiden we de Denims ook op standje 4, met Mezzo. (Als ik het mij goed herinner) :)

Een groot voordeel van de denims was de finish die je kreeg. Jij hebt een flinke waas, dus dat ijkt mij ook niet helemaal jofel. ;)
 
Inderdaad, de waas is inderdaad aanwezig maar is ook te wijten aan het feit dat ik de product restanten niet goed kon uitbuffen. Op de foto's had ik nog niet ontvet.
Ik zal eens proberen op stand 4. Had je dan nog iets anders gebruikt dan Mezzo?
 
Ik vermoed dat het gewoon veel te warm wordt, waardoor het residu lastig weg te poetsen is en waardoor zeer waarschijnlijk ook die was ontstaat.