• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad's

A110

Detailing rookie
20 jul 2008
169
17
Goedenavond poetsfanaten,

Zit met het volgende probleem, jullie weten welke auto ik zaterdag ga ophalen (een zilvergrijze Renault Megane).

Nu wil ik wat nieuwe producten kopen maar zit met het probleem met welke pad's ik het machinaal kan opbrengen.

Hieronder een lijstje ik hoor graag van jullie of het goed is.

SSR serie weet nog niet welke: Orange Light Cutting Pad
White diamond: White Polishing Pad
EX-P: Black Finishing Pad
Nattys paste wax: handmatig.

Er zijn zoveel verschillende soorten dat ik door de pad's het bos niet meer zie.
Alle spullen zijn van poorboys en de pad's van lake country.

Gr. Jeroen
 
Natty's paste wax idd met de hand
De White Diamond met een zwarte pad (toch ??)
Voor de EX-p zou ik niet weten.
Voor wax heb je dacht ik een rode nodig.

Gr. Arjan
 
Natty's met de hand
White Diamond idd met zwart
EX-P lekker handmatig doen
Wax met rood of blauw
Voor de polijstmiddelen is geen vaste pad te noemen, dat licht helemaal aan de hardheid van de lak. Begin met een lichtgroene of witte pad, mocht deze i.c.m. SSR1 en SSR2.5 niet voldoen ga je een stapje hoger naar bijvoorbeeld de lichtgroene heavy polishing of de oranje cutting.
 
@benny, waarom de EX-P met de hand? Kan uiteraard wel, maar ik doe het toch liever met de DAP (stand 1) op een rode pad. Mijn ervaring is dat je de sealant dan veel gelijkmatiger kan aanbrengen.
 
Ik heb bij een sealant (in mijn geval de EX-P) het gevoel dat zodra je de machine op de lak zet het product al weg is. Vandaar dat ik het altijd lekker met het handje doe. Ik dacht me ook te herinneren dat ik één van de mannen van CC dit een keer op het forum heb zien zeggen. Weet alleen de reden niet meer die degene ervoor gaf.
 
SSR serie weet nog niet welke: Orange Light Cutting Pad
White diamond: White Polishing Pad
EX-P: Black Finishing Pad
Nattys paste wax: handmatig.


Op oranje alleen 2.5 doen en wellicht 2, 1 is niet zo geschikt voor oranje.

White Diamond niet op wit, maar op zwart en hooguit op light green
EX-P kan op zwart, maar zou ik eerder op rood of blauw doen. Zwart is te stevig en poetst de EX-P weer uit. De zachtere pads hebben dit minder.

meuh
 
Tim zei:
EX-P kan op zwart, maar zou ik eerder op rood of blauw doen. Zwart is te stevig en poetst de EX-P weer uit. De zachtere pads hebben dit minder.

Een sealant als EX-P bijvoorbeeld toch met de machine Tim? Tot nu toe eigenlijk alleen met zwart geprobeerd en aangezien ik dat geen succes vond handmatig gedaan. Ik zal het eens met een zachtere pad gaan proberen! :cool:
 
Ik zit momenteel spullen te bestellen en wil ook wat pads meebestellen.

Nu weet ik inmiddels welke kleur ik wil hebben maar zit met het volgende probleem.

Op mijn padshouder van mijn machine staat 150mm welke pads moet ik dat hebben van lake-country, de 5.5" of de 6.5"?

Wie kan mijn hierop een antwoord geven.

Gr. Jeroen
 
1 inch is 2,54 cm

5,5 inch maal 2,54 cm = 13.97 cm
6.5 inch maal 2.54 cm = 16.51 cm

Backingplate is 15 cm... lijkt mij duidelijk welke passen ;)
 
Stel nu eens dat ik SSR1 en SSR 2.5 wil gaan gebruiken zonder van te voren te weten op welke auto's dit zal zijn ?
Kan ik dan ook 2 pads nemen waar ik altijd veilig mee zit en toch reslutaat haal ?

De auto's waar het voornamelijk om zal gaan zijn :
- Opel Astra G's
- Mercedes Viano (bouwjaar 2008 / groen metallic)
- VW Passat (bouwjaar 2002 / blauw van kleur)
- Mercedes A klasse (bouwjaar 2004 / zilver van kleur)
- Renault megane (bouwjaar 2008 / Uni rood)

Met welke pads zit ik dan altijd goed ?
Zelf zit ik te denken aan de witte of groene LC pad's .

Gr. Arjan