• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke poets doek/pad/enz voor gummi trim & tyre (trim)?

HRR

Detailing rookie
7 aug 2025
4
15
Voor de banden heb ik stjarnagloss gummi trim en tyre gekocht.
Nu kun je daar ook de zwarte randen aan de auto mee poetsen. Dakrubbers, rond de ramen en in mijn geval ook de sproeier kapjes. Daar wil ook echt niet naast poetsen, want mijn auto is namelijk vuurrood. Toen ik hem kocht was dit net gegaan, maar op zo'n franse slag manier dat ik toch zeker 3 weken zwarte smurrie over mijn rode had lopen bij wassen, sproeien, regen. Niet grappig.

Ik heb dus de gummi trim en tyre in huis, maar ik heb nog spulletjes nodig om het mee aan te brengen en na te wrijven.
Wat gebruiken jullie hier voor?

Oh ik zie nu dat ik het verwarrend heb neergezet.
Voor de banden heb ik inderdaad ook een sponsje in een doosje. Veel handiger weg leggen dan zonder doosje.

Ik wilde eigenlijk graag vragen wat jullie voor de trim gebruiken. Dat is toch best een priegelwerkje hier en daar. En als het er op zit, moet het ook nog na gewreven.

Op het filmpje lijkt de disco duo wat te schuren?

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Ik gebruik voor aanbrengen de disco duo (die kun je ook wel wat vormen wanneer je op kleinere delen werkt) en voor uitwrijven een dun MF doekje dat ik om mijn vinger wikkel.